fbpx

Mimo wielu plotek na temat dwucylindrowego Duka o pojemności około 800 ccm KTM na razie zapowiedział odświeżoną wersję 690-tki.

Wygląda na to, że na dwucylindrowego Duka będziemy musieli jeszcze poczekać, najprawdopodobniej do 2017. Na razie bowiem KTM zapowiedział kolejna wersję jednocylindrowej 690-tki. Nie będzie to jednak tylko zmiana malowania czy detali. inżynierowie pochylili się na jednostka napędową motocykla. Dzięki zmianom ma ona mieć o 7% wyższa moc maksymalną oraz o 6% wyższy moment obrotowy. Podobno wygładzono też krzywą momentu obrotowego przy najniższych wartościach.

Układ wydechowy wydaje się identyczny z tym, który jest na pokładzie modelu 690 Duke 2015 jednak nowy motocykl spełnia już norma Euro4.

Duke 690 na 2016 będzie oddawał do dyspozycji kierowcy trzy tryby pracy: Sport, Street i Rain. Do tego oczywiście wyświetlacz TFT. System ABS Bosch 9M+ będzie standardowym wyposażeniem motocykla. Za kontrole trakcji niestety trzeba będzie dopłacić.

Także siedzenie jest nowe. KTM twierdzi, że poprawił w nim ergonomie i komfort.

KTM zapowiedział, ze Duke 690 2016 będzie dostępny w dwóch kolorach – czarnym i jeszcze jednym, o którym dowiemy się podczas targów Eicma. Zapewne będzie to jednak albo pomarańczowy albo biały.

Oprócz podstawowego modelu na halach wystawienniczych w Mediolanie powinna pojawić się także wersja R tego modelu. podobno ten motocykl także przeszedł szereg jeszcze bardziej radykalnych zmian.

KOMENTARZE