W Milwaukee przedstawiono go 8 marca. Dziś Harley-Davidson Breakout debiutuje na naszej stronie.
Na skróty:
Wyjątkowy
Breakout to cruiser klasy premium z charakterystycznymi elementami wykończenia i specyficznymi komponentami niedostępnymi w innych motocyklach Harley-Davidson. Jego wygląd bez wątpienia wzbudzi zainteresowanie podczas każdej przejażdżki.
Fot. Harley-Davidson
Fot. Harley-Davidson
Niski profil
Breakout cechuje długa i niska sylwetka. Szeroka (240 mm) tylna opona wizualnie równoważy się z masywnym widelcem i skróconymi błotnikami, a zmniejszona konsola zbiornika i kierownica w stylu drag jeszcze bardziej podkreślają niski profil motocykla.
Fot. Harley-Davidson
Fot. Harley-Davidson
Potężny silnik Twin Cam 103B i inne komponenty mają lśniące, chromowe wykończenie i błyszczący, czarny kolor.
Muskularny charakter
Breakout cechuje się regularną, zwartą sylwetką, która uwydatnia silnik i opony.
W modelu Breakout wracamy do motocyklowych podstaw, co oznacza eksponowanie silnika i kół – mówi Kirk Rasmussen, kierownik ds. stylizacji Harley-Davidson. – Czarny silnik z chromowanymi elementami wyróżnia się wizualnie w środkowej części motocykla, a dodatkowo skróciliśmy błotniki, aby zmaksymalizować wrażenie, jakie robią opony. Chcieliśmy pokazać sporo gumy, aby podkreślić mocny, muskularny charakter Breakout.
Fot. Harley-Davidson
Fot. Harley-Davidson
Koła w stylu drag racing
Rasmussen powiedział również, że nowe koła typu Gasser powstały specjalnie dla modelu Breakout.
Zawsze podobały się nam podrasowane koła w stylu drag racing z lat 60. i 70. – opowiada Rasmussen. – Nasze koła są odrobinę inspirowane tymi klasykami. Każde ma 10 półokrągłych, naprzemiennie mocowanych ramion. Koła są lakierowane proszkowo na czarny, błyszczący kolor, a ramiona są dodatkowo frezowane na zewnętrznym boku, aby pokazać aluminium pod malowaniem.
Fot. Harley-Davidson
Fot. Harley-Davidson
Czerń i chrom
Czarne, błyszczące wykończenie jest również stosowane na nowym zbiorniku oleju z odlewu aluminium, a także na dolnej części widelca, mocowaniach tarcz hamulcowych, osłonach tłumika i na kierownicy.
Fot. Harley-Davidson
Fot. Harley-Davidson
Aby obniżyć profil motocykla Breakout, prędkościomierz umieściliśmy na wsporniku kierownicy – mówi Rasmussen. – Ponadto przykryliśmy zbiornik paliwa paskiem z czarnej skóry, który pokrywa łączenie, oraz chromowanym panelem na tyle wysokim, aby zakryć nieuniknione okablowanie i kanały wentylacyjne. Kierownica ma nowe wygięcie drążka, które według mnie sprawia, że kierowca ma bardziej agresywną sylwetkę podczas jazdy.
Ukryte amortyzatory
Podwozie Softail naśladuje czystą linię dawnych motocykli ze sztywnym tylnym zawieszeniem, zachowując komfort współczesnej jazdy dzięki tylnym amortyzatorom zamocowanym poziomo pod silnikiem i ukrytymi poza zasięgiem wzroku w profilu ramy. Motocykl Breakout jest wyposażony w ABS oraz fabryczny system zabezpieczeń Harley-Davidson.
Fot. Harley-Davidson
Fot. Harley-Davidson
Twin Cam 1690 ccm
Silnik Twin Cam 103B o pojemności 1690 ccm, wyrównoważony i sztywno mocowany na ramie osiąga moment obrotowy 130 Nm przy 3000 obr./min. Silnik jest wyposażony w elektroniczny sekwencyjny wtrysk paliwa ESPFI oraz system ACR (Automatic Compression Release) i współpracuje z 6-stopniową skrzynią biegów Cruise Drive.
Fot. Harley-Davidson
Fot. Harley-Davidson
Dopracowane detale
Całkowicie nowa, szeroka kierownica w stylu drag lakierowana na czarny połysk. Prędkościomierz zamontowany na chromowanym wsporniku kierownicy. Zbiornik paliwa o pojemności 18,9 litrów jest przykryty czarnym paskiem z formowanej skóry i niskoprofilowym chromowanym panelem.
Fot. Harley-Davidson
Fot. Harley-Davidson
Dolna część widelca i gniazdo reflektora są wykończone na czarny połysk.
Fot. Harley-Davidson
Fot. Harley-Davidson
Dwuczęściowe siodło umożliwia łatwy demontaż siedziska dla pasażera bez używania narzędzi, aby cieszyć się jazdą w pojedynkę i w pełni wyeksponować tylny błotnik.
Miejski włóczęga
Nowy motocykl Harley-Davidson Breakout to prawdziwy miejski włóczęga. Jego autentyczne zuchwalstwo przyciąga spojrzenia na ulicach.
Fot. Harley-Davidson
Fot. Harley-Davidson
Dyskretna, niska tablica rejestracyjna montowana centralnie oraz kombinacja świateł hamowania/tylnych/kierunkowskazów nie przesłaniają szerokiego tylnego błotnika.