Nowy motocykl za 10 tysięcy zł? Niemożliwe? A jednak tak. Sprawdziliśmy najtańsze modele w cennikach polskich importerów.
Na skróty:
Ducati Monster M696, cena 36 500 zł
Najtańszym motocyklem w cenniku Ducati jest Monster M696. Włoski naked wyróżnia się kratownicową ramą, ma 4-suwowy silnik chłodzony powietrzem o pojemności skokowej 696 ccm. Dzięki niewielkiej masie (161 kg bez płynów) nie wymaga zbyt wielkiej siły od motocyklisty. Ducati nazywa go miejskim wojownikiem, bo świetnie sprawdza się w dojazdach do pracy, ale ma również sportowy pazur, który potrafi pokazać na dłuższych trasach.
BMW G 650 GS, cena 31 550 zł
BMW G 650 GS to motocykl enduro, który jednak równie dobrze czuje się w mieście, jak na terenowych drogach. Jednocylindrowy silnik generuje aż 48 KM, a moment obrotowy to 60 Nm przy 5000 obr/min, a przy tym jest bardzo oszczędny, według producenta średnio spala tylko 3,2 l/100 km. Można kupić wersję z mocą ograniczoną do 34 KM.
Harley-Davidson Sportster Iron 883, cena ok. 30 000 zł (zależnie od kursu euro)
Jak widać, nie wszystkie Harleye są bardzo drogie. Iron 883 to motocykl typu custom. Wyposażony w silnik Evolution o pojemności 883 ccm chłodzony powietrzem. Dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 70 Nm przy 3600 obr/min.
Suzuki Inazuma, cena 17 900 zł
Jeszcze do niedawna najtańszym modelem Suzuki był crossowy RM-85 L, który kosztował 21 tys. zł. Teraz zastąpił go Inazuma (po japońsku błyskawica). To zgrabny naked z silnikiem o pojemności 250 ccm, spełniający wymogi prawa jazdy A2. Dynamiczna stylistyka, a także zdaniem producenta niezawodny i dość łatwy w obsłudze silnik mają przyciągnąć młodych nabywców.
Zobacz także: Młodzieżowy Suzuki Inazuma wjeżdża na polski rynek
KTM Duke 125, cena 17 509 zł
KTM Duke 125 to naked wyposażony w 4-suwowy silnik chłodzony wodą. Jest jedynym w swojej klasie motocyklem, który wyposażono w ABS. Przyciąga wzrok charakterystycznymi dla KTM pomarańczowymi elementami. Wygląda tak, jakby zaprojektowano go na zamówienie nastolatków. Jego niewielkie gabaryty ułatwiają poruszanie się po mieście. Z kolei niskie sztywne zawieszenie wymaga szczególnej ostrożności na dziurawych drogach. Siedzenie ma twarde, aczkolwiek wygodne.
Kawasaki KLX 125, cena 12 900 zł (model z 2011 r.)
Kawasaki KLX 125 to motocykl off-roadowy, ale nadaje się też np. do jazdy w mieście i na szosie na niezbyt długich dystansach. wyposażony w 4-suwowy silnik chłodzony powietrzem o pojemności 125 ccm. Jest lekki i kompaktowy, ponieważ nadwozie nie zostało zapożyczone z motocykli o większej pojemności, lecz specjalnie zaprojektowane. Niewielka moc pozwala na łatwe opanowanie techniki jazdy. Dobrze się na nim czują niezbyt wysocy jeźdźcy.
Yamaha YBR 125, cena 10 900 zł
Najtańszy w cenniku Yamahy jest naked bike YBR 125 z 4-suwowym, bardzo oszczędnym silnikiem o pojemności 124 ccm, chłodzonym powietrzem. Maksymalna moc to 10 KM (7800 obr/min), a moment obrotowy – 9,6 Nm (6000 obr/min). Lekkie podwozie zapewnia dobrą sterowność i pewność prowadzenia. Odpowiednio wyprofilowane siodło zapewnia komfort podczas jazdy. Zalet dopełniają także skuteczne hamulce. Znakomity wybór dla początkujących, a także do jazdy po mieście.
Honda CBF 125, cena 9600 (rocznik 2012), 10 100 (2013)
Honda CBF 125 to również motocykl stworzony z myślą o początkujących, młodych motocyklistach. Usportowiona linia nadwozia w połączeniu z obniżonym siedzeniem zapewnia wygodną pozycję podczas jazdy. Dodatkowo czytelny zespół zegarów i wskaźników łącznie z praktycznym wskaźnikiem poziomu oleju. W Hondzie CBF zamontowano jednocylindrowy, chłodzony powietrzem silnik o pojemności 125 ccm. Generuje on moc 11,3 KM i 11 Nm momentu obrotowego.