Motocykl nieklasyfikowany
Na skróty:
Motocykl nieklasyfikowany
Niby to enduro, choć zupełnie nie terenowe, niby supermoto, choć trochę przyciężkie, niby sport, jednak trochę za wysoki i odrobinę „turysta”, choć niezbyt pakowny.
Duch Ducati
Multistrada rozbudza wyobraźnię. Jest wygodna, szybka, niezwykle skuteczna, bez wątpienia turystyczna i, co nie jest bez znaczenia, ma w sobie ducha Ducati, dziedzictwo marki i styl motocykli z Bolonii.
Granturismo
Ducati poszerzyło paletę oferowanych wariantów tego modelu. Większy nacisk położono na turystykę, dodając do oferty wersję Granturismo, z bocznymi kuframi o większej pojemności.
Oszczędniejsza jazda
Według zapewnień firmy, przy 90 km/h Multistrada 2013 zadowala się o 10% mniejszą dawką benzyny niż poprzednia wersja.
150 koni i 6 litrów na setkę
Podczas testów, jakie odbyły się na północy Hiszpanii, komputer pokładowy pokazywał (przy wcale nieoszczędnym trybie jazdy) zużycie rzędu 6,1 l benzyny na 100 km. Przy stupięćdziesięciokonnym silniku nie wydaje się to wysoką wartością
Elektroniczne sterowanie
Ponieważ ponaddwustukilometrowa przejażdżka wokół Bilbao miała turystyczny charakter, na początek ustawiam tryb Touring. Oznacza to pełną moc, ale delikatniejszy przebieg krzywych momentu i mocy oraz ustawienie kontroli trakcji na poziomie piątym (w ośmiostopniowej skali), a ABS na trzecim (maksimum bezpieczeństwa i stabilności).
Z włoską fantazją
Multistrada to nowoczesny, nafaszerowany nowinkami technicznymi i elektroniką pojazd. Na szczęście pozostało w nim wiele z włoskiej fantazji i kierujący Multistradą nie będzie miał poczucia, że jest uczestnikiem gry komputerowej.
Cały artykuł w najnowszym 11/2012 numerze Świata Motocykli. Do nabycia w dobrych punktach sprzedaży prasy lub w E-kiosku.
ZOBACZ TAKŻE:
Ducati Monster 796 | Schizofrenia paranoidalna
Ducati Monster 796 | Schizofrenia paranoidalna
Fot. Agencja Świderek
Motocykl i moda, czyli Ducati i Diesel
Motocykl i moda, czyli Ducati i Diesel
Fot. Ducati