Trendy samochodowe od kilku lat nieśmiało wkradają się do świata motocykli. Dobrym przykładem jest właśnie zaprezentowane Kymco DT X360, które sam producent określa mianem adventure crossovera. Czy terenowy skuter z Tajwanu będzie konkurencją dla Hondy X-ADV?
Na skróty:
W dniu premiery Honda X-ADV nieźle namieszała na rynku jednośladów. W końcu koncept skutera, który ma sobie poradzić na długich dystansach i to jeszcze poza utwardzonymi drogami, był naprawdę niecodzienny. Jednak moim zdaniem, finalnie Hondzie wyszło to na dobre, a model X-ADV (łączący w sobie najlepsze cechy skutera i motocykla klasy ADV) zyskuje coraz większe grono użytkowników.
Jednak dzisiaj nie zajmujemy się Hondą, a konceptem Kymco o nazwie DT X360. Producent chwali się, że skuter dzielnie poradzi sobie z każdą drogą. Argumentami “za” mają być opony o lekko terenowym bieżniku i… no właśnie. Oprócz dual sportowych opon nie znajdziemy w nim więcej cech motocykla ADV, więc Honda X-ADV moim zdaniem może spać spokojnie.
Zaprezentowanemu Kymco DT X360 zdecydowanie bliżej do zwykłego maxi-skutera miejskiego. Patrząc na pierwsze zdjęcia pokuszę się nawet o stwierdzenie, że to uterenowiona wersja nowej Yamahy XMAX w tajwańskim wykonaniu. Wystarczy szybki rzut oka na specyfikację techniczną i od razu widać, że Kymco oprócz opon nie zostało szczególnie przygotowane do jazdy w terenie trudniejszym, niż wiejska szutrówka.
Nie oznacza to jednak, że Kymco DT X360 to kiepski sprzęt. System kontroli trakcji zrobiony razem z firmą Bosch, satysfakcjonujące osiągi “na papierze” (30 KM i 30 Nm) i elektroniczne bajery (oświetlenie LED, system bezkluczykowy i dwa gniazda USB) sprawiają, że Kymco zapowiada się na ciekawy sprzęt do miasta.
Główne cechy Kymco DT X360
- Jednostka napędowa spełniająca wymagania normy emisji spalin Euro 5. Jednocylindrowy, chłodzony cieczą czterosuw z rozrządem OHC generuje moc 30 KM i moment obrotowy 30 Nm przy 5750 obr./min.
- Koła o średnicy 14. i 13. cali (przód/tył) z oponami typu dualsport.
- Masa własna 194 kg.
- Zbiornik paliwa o pojemności 12,5 litra.
- Tarczowy układ hamulcowy. Z przodu zamontowano tarczę 260 mm i 3-tłoczkowy zacisk, a z tyłu 240 mm i zacisk 2-tłoczkowy.
- System kontroli trakcji (TCS) zaprojektowany we współpracy z firmą Bosch.
- Przednie oświetlenie wykonane w technologii LED z funkcją jazdy dziennej.
- Designerska przednia szyba ochronna średniej wysokości.
- System bezkluczykowy pozwalający na uruchamianie i gaszenie silnika, a także otwarcie wlewu paliwa i kanapy.
- Dwa gniazda USB o napięciu 12V.
- Duży wyświetlacz informujący kierowcę o najważniejszych parametrach.
- Pojemny schowek pod kanapą, w którym zmieszczą się dwa kaski.
- Tylne zawieszenie z 5-stopniową regulacją twardości. Komfort jazdy mają zapewnić również rozkładane podnóżki pasażera, duże uchwyty i kanapa o długości 80 cm.
Kiedy Kymco DT X360 trafi do sprzedaży?
Kymco DT X360 dostępne będzie w dwóch wersjach kolorystycznych: Orange/Black i Iron Grey/Mat Grey. Skuter trafi do salonów w połowie 2021 roku i ma kosztować 23 500 zł.