fbpx

Zapraszamy Was do obejrzenia drugiego odcinka cyklu pt. „Zapach garażu”. Tym razem Erwin Gorczyca oraz jego syn prezentują motocykl, który sprawił, że… no własnie! Do dzieła!

Motocykle zabytkowe to zupełnie inny wymiar motocyklizmu. Osiągi i możliwości schodzą na drugi plan, a dla właściciela/kierowcy ważniejsze są historie związane z danym motocyklem. W drugim odcinku cyklu „Zapach Garażu”, Erwin Gorczyca prezentuje swojego Indiana 741B. Co prawda sprzęt ten oryginalnie był pojazdem wojskowym, ale dzięki wielu godzinom pracy stał się pięknie wyglądającym motocyklem cywilnym.

Indian 741B to motocykl, którego produkcja rozpoczęła się w 1942 roku. W ramie mogliśmy znaleźć czterosuwowy, widlasty silnik o pojemności 500 cm3 i mocy 15 KM. Silnik sprzężony był z 3-stopniową skrzynią biegów. Konstruktorzy z Massachusetts osadzili silnik w rurowej, stalowej ramie. Z przodu znajdował się widelec trapezowy z amortyzatorem ciernym, a tylna oś była zamontowana na sztywno. Literka „B” w nazwie oznacza, że motocykl posiadał zapłon bateryjny (od angielskiego słowa Battery).

 

 

KOMENTARZE