KTM ogłosił wprowadzenie nowego motocykla klasy adventure, 890 Adventure R oraz limitowanej wersji 890 Adventure Rally. Oba motocykla będą spełniać normę Euro5 i będą rozwinięciem znanego modelu 790 Adventure. Nowa propozycja pomarańczowych będzie motocyklem standardowym, natomiast wersja Rally będzie produkowana w bardzo ograniczonej ilości sztuk – z fabryki wyjedzie zaledwie 700 motocykli o tym oznaczeniu, z czego 200 pojedzie do USA.
Na skróty:
Póki co nie mamy oficjalnych informacji na temat tego czy 790-tka pozostanie w katalogu i będzie sprzedawana obok modelu 890 – tak jak w przypadku modelu Duke. Wydaje się to mało prawdopodobne, ale mimo wszystko możliwe.
Więcej mocy, więcej mocy!
W ramie nowego Adventura znajdziemy chłodzony cieczą, dwucylindrowy, rzędowy silnik (DOHC) o pojemności 889 cm3 – jednostkę poznaliśmy przy okazji modelu 890 Duke R. Główną zmianą w nowym silniku jest zwiększenie masy wału korbowego o 20%. Według speców z Mattighofen, zmodernizowany piec ma mieć zdecydowanie lepsze właściwości jezdne w dolnym zakresie obrotów. Finalnie jednostka dysponuje mocą o 10 KM większą niż poprzednik (105 KM przy 8000 obr.)
Naturalne środowisko: teren!
KTM 890 Adventure R to motocykl z krwi i kości przygotowany do jazdy w terenie – zdradza to zawieszenie oraz specyfikacja kół. Nowy Adveture opuszcza fabrykę na szprychowych kołach w rozmiarze 21 oraz 18. Na obręczach znajdują się opony Metzleter Karoo 3, zupełnie tak jak było to w przypadku 790-tki. Żeby tego było mało nowy KTM będzie wyposażony w widelec WP XPLOR-USD 48 mm oraz tylny amortyzator XPLOR PDS z regulacją napięcia wstępnego – ich skok wynos 240 mm. Z kolei w modelu Rally znajdziemy widelec WP XPLOR PRO 7548, który oferuje zdecydowanie bardziej rozbudowaną regulację oraz w pełni regulowany tylny amortyzator WP XPLOR PRO 6746. WP dostarcza również amortyzator skrętu do modelu R.
Za wyhamowanie tego terenowego potwora odpowiadają dwie tarcze hamulcowe o średnicy 320 mm w osi przedniej oraz jedna tarcza w rozmiarze 260 mm w tylnej. Istotną zmianą jest zastosowanie tylnego przewodu hamulcowego w stalowym oplocie. Zmiany w układzie hamowania dotyczą również układu ABS i kontroli trakcji. KTM zapewnia, że zaktualizowany system jest płynniejszy i mniej gwałtowny. Oczywiście kontrolę trakcji można wyłączyć, a działanie systemu ABS solidnie ograniczyć.
To nie koniec
Przełączenie w tryb terenowy oczywiście zmniejsza moc motocykla i łagodzi reakcję na otwarcie przepustnicy. Tryb ten pozwala również na spory uślizg kół. Sporą zmianą jest wprowadzenie trybu Rally do 890-tki (dla wersji R) jako opcji, mimo że tryb ten dla 790-tki był standardem. Dzięki niemu otrzymujemy szybszą reakcję na gaz i możliwość regulacji kontroli trakcji w 9-stopniowym zakresie.
Oczywiście na pokładzie tego motocykla nie zabrakło takich spraw jak reflektory LED, wyświetlacz TFT (5 cali) czy regulowana kierownica. Poza tym dla wersji Rally przewidziano wydech marki Akrapovič (który według KTM jest o 35% lżejszy), „wypłaszczone” siedzenie, carbonowe osłony silnika, szersze podnóżki czy inną szybę przednią.
Całość zapowiada się nieźle, ale szkoda, że wersja Rally będzie tak mocno ograniczona produkcyjnie.
KTM 890 Adventure R. Najważniejsze cechy:
- Nowy silnik o pojemności 889 ccm
- Cięższy o 20% wał korbowy
- Większa moc maksymalna i moment obrotowy
- Wzmocnione sprzęło
- Skrócony skok dźwigni zmiany biegów
- Quickhifter – opcjonalnie
- Nowy przełącznik na kierownicy – Cruise Control
- Zastosowanie aluminiowej główki ramy oraz lżejszej ramy pomocniczej
- Modernizacja układu hamulcowego
- Nowe nastawy zawieszeń
KTM 890 Adventure Rally. Najważniejsze cechy:
- Fabrykę opuści 700 sztuk tego modelu
- Motocykl będzie posiadać zaktualizowany silnik oraz elektronikę
- W podwoziu znajdziemy zawieszenie WP XPLOR Pro Components
- Układ wydechowy: Akrapovič (35% lżejszy niż standardowy)
- Płaskie siedzenie wyścigowe (o wysokości 910 mm)
- W zestawie tryb RALLY i Quickshifter +
- Osłony zbiornika z włókna węglowego i podnóżki rajdowe
źródło: https://www.cyclenews.com
https://www.advpulse.com/