V4 w Multistradzie?
W 2019 roku Ducati w oświadczeniu dot. 100 000 wyprodukowanych Multistrad sugerowało, że na rynku pojawi się kolejny model napędzany silnikiem V4. Na nową Multistradę od dawna czekamy z zapartym tchem.
Radar na straży bezpieczeństwa
Dorwaliśmy szpiegowskie zdjęcia, na których widać, że to co obiecali inżynierowie Ducati w roku 2019 nie było słowami rzuconymi na wiatr. Ze zdjęć wnioskujemy, że trwają testy systemu ARAS (Advanced Rider Assistance System), a więc aktywnego tempomatu oraz systemu wspomagającego kierowcę w wyhamowaniu pojazdu przed uderzeniem w przeszkodę. Wskazuje na to niewielki prostokącik między lampami prototypowej Multistrady. To zapewne radar, który bez przerwy monitoruje trasę przejazdu.
Co ciekawe, Ducati obiecało (jeszcze w 2019), że system ARAS będzie działać również na przestrzeń znajdującą się z tyłu motocykla i będzie zabezpieczać kierowcę przed najechaniem przez pojazd zbliżający się z dużą prędkością. Ja kto będzie działać i czy w ogóle będzie? Tego nie wiemy, ale wszystko wskazuje na to, że rozwiązanie to również jest testowane przez Ducati – po zbliżeniu widzimy, że do tyłu motocykla również „przypięte” jest coś co przypomina radar (tuż nad lampą).
O jednostce napędowej niewiele teraz wiadomo, można zakładać, że będzie spokrewniona z jednostką V4 znaną ze sportowej rodziny Panigale. Poza tym mamy kratownicową ramę pomocniczą, zawieszenie Upside-down i odświeżony wygląd. Multi na pierwszy rzut oka wygląda jak po delikatnym liftingu.
Praktycznie każda poprzednia wersja powodowała, że nasze redakcyjne serca przyspieszały, a w niektórych przypadkach dostawały wręcz arytmii. Dlaczego tak bardzo lubiliśmy poprzednie wcielenia Multi? Obejrzyj nasz film, a dowiesz się wszystkiego.