Podczas Consumer Electronics Show w Las Vegas, Harley-Davidson ujawnił ceny oraz szczegóły pierwszego, elektrycznego motocykla streetowego w swojej ofercie.
Na skróty:
29. 799 $, dokładnie tyle będzie kosztować nowa, totalnie oderwana od rzeczywistości produkcja Harley-Davidsona i uczyni ona nowy model jednym z najdroższych motocykli w ofercie amerykańskiego producenta.
Amerykanie są jest jednak pewni sukcesu tego modelu i zapewniają, że nowy kanon motocykli spod znaku H-D przyciągnie szerokie grono klientów, nie tylko już oddanych marce, ale pozwoli powalczyć również o nowych.
Jesteśmy w historycznym punkcie ewolucji mobilności, a Harley-Davidson stoi na jej czele– powiedział Matt Levatich, prezes i dyrektor generalny Harley-Davidson. Innowacja, która porusza ciało i duszę, zawsze stanowiła serce naszej marki, a ten rozdział w naszej historii dotyczy tworzenia produktów i możliwości dla obecnych i ambitnych użytkowników w każdym wieku i na różnych etapach życia. Ta wizja to motocykle dla wszystkich grup wiekowych – bez znaczenia czy jesteś młody, dojrzały lub nawet spędzasz na motocyklu wolny czas na emeryturze. – dodaje Levatich.
Możesz wziąć udział w przedsprzedaży!
[dd-parallax img=”https://swiatmotocykli.pl/wp-content/uploads/2019/01/Harley-Davidson-LiveWire-1.jpg” height=”500″ speed=”2″ z-index=”0″ position=”left” offset=”false”][/dd-parallax]
My już nie możemy doczekać się premierowych testów, a jeszcze bardziej nie możemy się doczekać chwili, w której nowy elektryczny „HaDek” trafi do naszego garażu i będziemy go mogli upalać do woli! Czy faktycznie ten sprzęt będzie na tyle uniwersalny, że otworzy Harleyowi bramy dla nowych rynków? Czas pokaże, na szczęście producent nie wycofuje z oferty jednośladów spalinowych, więc dotychczasowi klienci nie muszą się obawiać drastycznej rewolucji!
Garść faktów:
- Cena: 29. 799 $.
- Przyspieszenie; 0d 0-60 mph poniżej 3,5 sekundy.
- Zasięg: 11o mil.
- Moment obrotowy dostarczany jest przez elektryczny układ napędowy H-D Revelation – może wytworzyć nawet 100% znamionowej mocy silnika w momencie otwarcia „przepustnicy”.
- Brak sprzęgła i skrzyni biegów – to czyni motocykl dużo bardziej przystępny dla początkujących kierowców.
- Układ hamulcowy wyposażony w tryb regeneracji mocy.
- Wyświetlacz TFT
- Zawieszenie: pełna regulacja.
- Rama wykonana z lekkich stopów (aluminium)
- Trzy opcje kolorystyczne
- Usługa H-D ™ Connect: LiveWire będzie w stanie nawiązań połączenie z Twoim smartfonem. Dzięki temu uzyskasz informacje na temat statusu motocykla, czyli: stan naładowania akumulatora, stan ładowania akumulatora i zakończenia procesu ładowania, możliwy zasięg motocykla (wyznaczony z dowolnego miejsca). Poza tym zapominalscy będą mogli zlokalizować swój motocykl. Oczywiście ten sam moduł pomoże namierzyć nowość HD w razie kradzieży, lub zmiany lokalizacji bez wiedzy właściciela. Żeby tego było mało, otrzymasz powiadomienia i przypomnienia o zbliżających się serwisach. Po prostu Ameryka!
Jak to jeździ?
Producent zapewnia, że nadwozie motocykla zostało zaprojektowane tak, aby zapewnić zwinne prowadzenie i doskonałą kontrolę nad motocyklem szczególnie w trakcie miejskiej eksploatacji oraz dynamicznego winklowania. Rozkład mas pozwolił na obniżenie środka ciężkości w stosunku do klasycznych motocykli. To ma przełożyć się na odciążenie nóg podczas postojów, a co za tym idzie utrzymanie równowagi będzie jeszcze łatwiejsze.
To co zapewne zdziwi fanów marki to brak… drgań. Silnik elektryczny zapewne będzie pracować bez najmniejszej zmiany pozycji, nie usłyszymy również charakterystycznego dla Harley-Davidsona bulgotu silnika. Producent zapewnia jednak, że dźwięk tego elektryka będzie również bardzo charakterystyczny i porywający co dotychczasowy i nie sposób będzie go pomylić z żadnym innym pojazdem elektrycznym!