Od jakiegoś czasu w internecie można było natknąć na kolejne zdjęcia szpiegowskie motocykla KTM 790 Adventure. Targi w Mediolanie to doskonała okazja, aby zmienić słowo w ciało i pochwalić się tym co najlepsze w nowościach marki.
Premiera tego motocykla zbiegła się w zasadzie z premierą – wydawać się może – głównego rywala KTM-a, a więc Yamahą Tenere 700.
Nowy „Kat” dostępny będzie w dwóch wersjach: standardowej (S) oraz bezkompromisowej (R)
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=FcaWymGduOs?allowfullscreen=true&autoplay=0&border=0&wmode=opaque&controls=1&showinfo=0]
W ramie tego nieprzeciętnego turysty odnajdziemy dwucylindrową jednostkę o pojemności 799 cm3. Ten sam piec znajdziemy również w modelu Duke 790, który już mieliśmy dla Was okazję testować. Silnik z nowego KTM-a rozwija moc na poziomie 95 Km przy 8 tysiącach obrotów i dysponuje momentem obrotowym na poziomie 88 Nm (przy 6600 obr/min). Co ciekawe dla lepszego rozłożenia mas zmieniono podniesiono zbiornik (w stosunku do standardowych wysokości położenia zbiornika) – ma to poprawić prowadzenie motocykla. Ciekawe jak to zagadnienie odnosi się do środka ciężkości pojazdu i odczucia masy… (?). Wspomniany zbiornik dysponuje pojemnością 20 litrów co w porównaniu do Yamahy Tenere jest doskonałym wynikiem, ta ma pojemność zaledwie 16 litrów. To wszystko może się przełożyć na finalny zasięg motocykla, który może być większy o nawet 100 kilometrów!
790 Adventure zgodnie z tradycją wyposażony jest w pełni regulowany zawias WP o skoku 200 mm (w wersji R 240mm) w osi przedniej. Prześwit S-ki wynosi 233 a R-ki 263 mm, a waga w stanie suchym do 189 kilogramów. Na pokładzie znajdziemy oczywiście ABS z możliwością włączenia funkcji off-rad, oraz regulowaną konstrolnę trakcji, którą oczywiście można wyłączyć. Dodatkowo za przekazywanie informacji odpowiada kolorowy wyświetlacz TFT, który można sparować ze smartfonem