Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że już niedługo odbędzie się premiera motocykla, który może sporo namieszać na rynku motocykli turystycznych. Benelli TRK 800 jest już praktycznie gotowe do produkcji, a po sukcesie sprzedażowym TRK 502X, możemy być prawie pewni, że nowość ujrzymy również na Europejskich drogach.
Na skróty:
Za wyprodukowanie Benelli 800 odpowiada konsorcjum QianJian Motor, do której należy włoska marka. Turystyczna propozycja to tak naprawdę model SRB 750. W ramie motocykla znajdzie się jednostka napędowa znana z Leoncino 800. Dwucylindrowy silnik generuje moc na poziomie 77 KM (przy 8500 obr./min) i dysponuje momentem obrotowym wynoszącym 67 Nm (przy 6500 obr/min).
Co ma z tym wszystkim wspólnego Triumph?
Oficjalnie nie powinniśmy jeszcze mówić o Benelli TRK 800, gdyż póki co testowany jest model SRB 750. Wiele wskazuje na to, że chińscy inżynierowie mocno wzorowali się na Triumphie. SRB łudząco przypomina Tigera 900 i podejrzewamy, że wygląd nie ulegnie znacząco zmianie
Motocykl będzie sprzedawany na wybranych rynkach, w tym prawie na pewno w Europie. Po sukcesie sprzedażowym TRK 502X ciężko sobie wyobrazić, aby mogło być inaczej. Według zagranicznych źródeł, produkcja tego jednośladu zostanie uruchomiona pod koniec 2021 roku.
Jeden motocykl, różne wersje
Jeśli inżynierowie, przy okazji SRB 750, wzorowali się na Triumphie Tigerze, to całkiem fajnym aspektem byłoby pójście w ślady specjalistów z Hinckley i przestawienie korbowodów silnika o 270 stopni. Szczególnie, że mówimy o motocyklu dwucylindrowym o charakterze ADV – tego brakuje naszym zdaniem w modelu 502X
W przekazach, o których mowa wyżej czytamy również, że SRB 750 będzie oferowane w czterech wariantach, z czego dwa będą przeznaczone do jazdy po zwykłych asfaltowych drogach, a dwa będą nieco bardziej terenowe. Oczywiście rama motocykla oraz silnik będzie taki sam we wszystkich wersjach, natomiast możemy się spodziewać różnic w wyposażeniu motocykla, kół, skoku zawieszeń itd. Już teraz wiemy, że motocykle będą się między sobą różnić budową tylnego wahacza: dla jednej opcji będzie to wahacz z odlewu aluminiowego, dla drugiej z rur stalowych.
Oznacza to zatem spore różnice w finalnej cenie, co w przypadku takiego motocykla ma gigantyczne znaczenie. Niska cena, niezłe możliwości jezdne oraz bardzo rozbudowane wyposażenie stały się bezpośrednio powodem sukcesu TKR 502X.
Jeśli to wszystko okaże się prawdą i Benelli oraz QianJian Motor wejdą z nowym produktem na europejski rynek, to czeka je naprawdę trudne zadanie. Segment motocykli adventure jest jednym z najmocniej obsadzonych segmentów motocyklowych w Europie. Czy tańsze propozycje, rodem z Chin mają tu rację bytu? Historia TRK 502X pokazuje, że tak. Jest tylko małe „ale” – TRK 800 to zupełnie inna klasa motocykla, dlatego zadanie będzie zdecydowanie trudniejsze. Z drugiej strony może się okazać, że jesteśmy w całkowitym błędzie i Benelli porozstawia konkurencje po kątach.
W każdym razie będzie ciekawie!
źródło: https://www.zigwheels.com/