Triumph oraz Bajaj Auto India podpisały umowę partnerską, która ma pomóc obu producentom wejść na nowe rynki i rozszerzyć przestrzeń sprzedaży motocykli obu marek.
Ta współpraca jest bardzo ważna dla Triumpha i cieszę się, że jest już sprecyzowana formalnie. Oprócz wprowadzenia naszej marki na nowe kluczowe obszary, produkty które powstaną dzięki temu partnerstwu, przyciągną młodą, ale wciąż wymagającą, grupę odbiorców. Jest to kolejny krok, który przybliży nas do globalnej ekspansji, na bardzo szybko rozwijającym się i trudnym rynku Azji Południowo-Wschodniej. Ten ruch będzie miał również olbrzymie przełożenie na sprzedaż motocykli w Europie.
– Tłumaczył decyzję firmy prezes Triumph, Nick Bloor.
Plan rozszerzenia grupy odbiorców o młodych motocyklistów polega na opracowaniu i wdrożeniu do sprzedaży motocykli i mniejszej pojemności skokowej silników. Według założeń miałyby to być motocykle o pojemnościach 125 – 750 cm3.
Nowe rynki. Szansa dla Triumpha!
W wyniku umowy partnerskiej, Bajaj przejmie dystrybucję motocykli na rynku Indyjskim oraz ułatwi Brytyjczykom ekspansje na nowe rynki, gdzie Triumph jeszcze się nie pojawił.
Rajiv Bajaj, dyrektor zarządzający Bajaj Auto India, powiedział:
„Marka Triumph jest ikoną na całym świecie. Jesteśmy więc więcej niż przekonani, że w Indiach jak i na innych wschodzących rynkach pojawi się ogromny apetyt na nowe produkty. Z niecierpliwością oczekujemy współpracy z tak znaną firmą motocyklową oraz wzajemnego wykorzystywania swoich mocnych stron i wiedzy, aby związek ten był sukcesem dla wszystkich.
Dzięki ogromnemu doświadczeniu, rozpoznawalności marki Triumph oraz ogromnych licz sprzedażowych marki Bajaj taka kooperacja będzie miała ogromne możliwości: zarówno sprzedażowe jak i produkcyjne. Obecnie Bajaj dystrybuuje ponad dwa miliony motocykli na całym świecie (lata 2018/19). W tym samym roku, producent zarobił na sprzedaży swoich pojazdów ponad 4 miliardy dolarów.