fbpx

Harley-Davidson ogłosił, że obecnie współpracuje z chińskim producentem Qianjiang Motorcycle Company w celu wdrożenia do sprzedaży motocykla o pojemności 338ccm. Model ten trafi na rynki azjatyckie oraz właśnie do Chin. 

Nowa strategia marki, nazwana “More Roads to Harley-Davidson”, została ogłoszona w lipcu zeszłego roku i ma spowodować, że motocykle amerykańskie trafią na więcej rynków sprzedaży, z dużo większą ilością oraz różnorodnością motocykli, tak aby HD miał szansę konkurować z np. motocyklami mniejszej pojemności.

Indie? Nie, Chiny

Producent początkowo ogłosił, że wdrażając w życie pan “More Roads to Harley-Davidson”, nawiąże współpracę z partnerem azjatyckim. Założeniem w tym czasie było, aby partnerem był producent z Indii, gdzie konkurenci tacy jak BMW i KTM już dawno nawiązali stosunki  z potentatami takimi jak: TVS czy Bajaj.

harley-davidson-338cc-comparison

Zamiast tego Harley-Davidson wybrał Qianjiang  z Chin. Według zapewnień HD, ogromny wpływ miało na to doświadczenie w opracowywaniu modeli premium małych pojemności, dopracowanej sieci dostaw i sprawdzonych możliwości na rynkach wschodzących. Marka Qianjiang nie jest tak dobrze znana w Ameryce Północnej czy Europie, choć niektórzy znają ją jako aktualnego właściciela Benelli i producenta motocykli TNT135 i TNT600.

Potężne połączenia z motocyklistami

Nowy model i jego silnik będą produkowane w należącym do Qianjiang zakładzie w Chinach, a Harley-Davidson twierdzi, że „będzie uosabiał charakterystyczny wygląd, dźwięk i emocje, które zapewnią potężne połączenia z motocyklistami”. Wiemy, że brzmi to dziwnie, ale lepiej tego przetłumaczyć nie umiemy. Na wszelki wypadek podrzucamy Wam jeszcze oryginał wypowiedzi:
– “Embody a distinctive look, sound and feel that will spark powerful connections with riders.”

-benelli-tnt300

Jak dotąd nie znamy jeszcze szczegółów technicznych nowego modelu, poza informacją o pojemności motocykla. Ta wynosić będzie 338 cm3. Dostarczone renderingi motocykla pokazują kratownicową ramę, wahacz, zawieszenie i silnik, znane już z Benelli TNT 300 (powyżej). 

Harley-Davidson zapowiada, że nowy model zostanie wprowadzony w Chinach w 2020 r., wraz z ekspansją na inne rynki azjatyckie. Póki co nic nie wskazuje na to, że Harley-Davidson planuje wprowadzić go na inne rynki sprzedaży.

KOMENTARZE