fbpx

Najpopularniejsze publikacje minionego tygodnia dotyczyły… techniki. Eliasz Dawidson sprawdzał dla nas, jak działają dyfuzory w motocyklach 2T oraz co jest lepsze: dętki, musy czy nowoczesne systemy typu tubliss?

1. Jak działa dyfuzor w 2T?

Dwusuwy. Albo kocha się je mocno, albo trochę mniej. Prosta budowa, duża moc przy stosunkowo niewielkiej pojemności i lekkość to ich oczywiste zalety. Prawda jest jednak taka, że bez nich nie byłoby offroadu i wyścigów w takiej formie, jaką znamy dzisiaj. Mimo, że czterosuwy aktualnie wyparły silnik 2T z większości dyscyplin motorosportu, to pozostały branże, które ciężko sobie wyobrazić bez dwusuwów.

>> Czytaj artykuł <<

2. Nowy spojler w Hondzie? Na to wskazują szkice patentowe

Honda. Szkice patentowe

 

Do urzędu patentowego trafił kolejny wynalazek Hondy, który ma za zadanie zwiększyć aerodynamikę pojazdu. Tym razem nie chodzi o boczne skrzydełka montowane w przedniej części motocykla, a o spojler tuż za siedzeniem kierowcy.

>> Czytaj artykuł <<

3. Dętka, mus, tubliss czy traxy?

W offroadzie w utrzymywaniu trakcji, obok „klejenia” gumy do nawierzchni, ważna jest również powierzchnia styku opony z podłożem. Szczególnie widać to w hard enduro, gdzie zalicza się strome podjazdy, często z niewielką prędkością i na skraju przyczepności. W profesjonalnych zmaganiach nie kombinuje się za dużo i stawia raczej na sprawdzone rozwiązania – dobry mus + dobra opona. Jest tak tylko i wyłącznie z jednego względu – zawodowcy nie mogą sobie pozwolić na uszkodzenie kapcia, który wykluczyłby ich ze zmagań, a największą bezawaryjność dają właśnie musy.

>> Czytaj artykuł <<

4. Dlaczego motocykle elektryczne mogą mieć sens?

Harley-Davidson Livewire

Motocykle, tak jak i samochody napędzane silnikami elektrycznymi stają się coraz bardzie popularne. Co prawda ciężko powiedzieć, że staje się tak za sprawą ogromnego popytu, ale raczej przez fakt, że ciśnienie na EKO jest spore.

>> Czytaj artykuł <<

5. Jaki motocykl 125 na start? Sprawdzamy

Stodwudziestkipiątki mają ułatwić bezpieczne obycie się z jazdą na motocyklu. Jednak szeroka oferta nie ułatwia podjęcia decyzji, na który model się zdecydować. Dlatego, postanowiliśmy zaproponować wam kilka używanych sprzętów, co do których mamy pewność, że was nie zawiodą i spełnią wasze oczekiwania. Pośród nich znajdziecie 125-tki z różnych segmentów, półek cenowych i roczników, więc każdy powinien znaleźć coś dla siebie.

>> Czytaj artykuł <<
KOMENTARZE