fbpx

Chiński koncern Loncin jest jednym z największych producentów silników oraz kompletnych urządzeń i pojazdów. Od 2005 roku ściśle współpracuje z BMW przy produkcji skuterów z linii C400 oraz jednostek napędowych.

Przez wiele lat Loncin był dobrze prosperującą chińską fabryką, ale niewiele wyróżniało go od konkurencji. Przełom nastąpił w 2005 roku, kiedy podpisano umowę z BMW Motorrad, która początkowo opiewała na produkcję silników do modelu G 650 GS. Zaledwie dwa lata później w chińskiej fabryce co roku powstawało aż 35 tysięcy takich jednostek napędowych! Jednocylindrowe silniki, pochodzące z oryginalnych jednostek Rotax, montowano również w niektórych modelach własnych Loncina.

Kolejnym kamieniem milowym we współpracy między obiema firmami było wprowadzenie w 2017 roku na rynek nowej generacji dwucylindrowych silników o pojemności 853 ccm. Silniki zaprojektowane w Niemczech, a produkowane w Chinach, trafiły do modeli F 750 GS i F 850 GS, a później także do F 900 R i F 900 XR. To także Loncin w całości produkuje również skutery z oferty BMW – modele C 400 X i C 400 GT. Co ciekawe, obecnie w ciągu roku z fabryk Loncina wyjeżdża 2,5 miliona motocykli oraz produkowane są 3 miliony silników!

Współpraca Loncina i BMW przynosi korzyści obu stronom. BMW zyskało dostęp do ogromnych mocy przerobowych chińskich zakładów i tańszej produkcji, przy braku straty na jakości produktów. Dla Loncina to z kolei ogromny skok technologiczny i możliwość pracy zgodnie z najwyższymi, międzynarodowymi standardami.

Na wielu światowych rynkach, w tym także w Polsce, Loncin sprzedaje motocykle pod własną marką – Voge. To także współpraca z BMW sprawiła, że maszyny te naprawdę gwarantują bardzo dobrą jakość. Przykładowo, dostępny w sprzedaży model 650DS jest po prostu poprawioną, unowocześnioną wersją BMW G 650. Co ciekawe, już wkrótce do sprzedaży mają trafić maszyny z dwucylindrowym silnikiem z F 850 GS.

KOMENTARZE