Z toru wyścigowego na ulicę, Indian Motorcycle postanowił wprowadzić do modeli Chieftain i Roadmaster w wersji 2025 nowy silnik PowerPlus 112 – jednostkę, która pomogła im zgarnąć mistrzostwo 2024 King of the Baggers i oferuje zarówno dużą moc, jak i wysoki moment obrotowy.
Jednostka napędowa Power Plus 112, rozwijana przez dwa lata w oparciu o doświadczenia zdobyte w słynnych wyścigach King of the Baggers, łączy w sobie tradycję amerykańskich V-twinów z nowoczesnymi technologiami i imponującymi osiągami. Silnik ma 112 cali sześciennych, czyli 1843 ccm pojemności skokowej. Ta widlasta, dwucylindrowa jednostka chłodzona cieczą zapewnia moc wynoszącą 126 KM i 181,4 Nm momentu obrotowego. Pod względem wydajności PowerPlus 112 przewyższa tradycyjne V-twiny, oferując stałą moc i moment obrotowy w szerokim zakresie obrotów. Dzięki temu motocykliści mogą cieszyć się płynną jazdą bez konieczności częstego zmieniania biegów.
Nowy silnik trafi do modeli Chieftain PowerPlus i Roadmaster PowerPlus w wersji 2025. Motocykle te wyróżniają się smuklejszą sylwetką oraz agresywnymi liniami, które podkreślają sportowy charakter motocykli. Nowa owiewka montowana na widelcu poprawia aerodynamikę, stabilność i prowadzenie przy wysokich prędkościach. Regulowana szyba przednia umożliwia dopasowanie przepływu powietrza do preferencji użytkownika. Roadmaster PowerPlus i Indian Pursuit posiadają elektronicznie regulowane tylne zawieszenie, które pozwala dostosować ustawienia do obciążenia bagażem lub jazdy z pasażerem. Reflektory LED zapewniają lepszą widoczność, a precyzyjne detale wykonania, typowe dla Indian Motorcycle, łączą nowoczesność z klasycznym stylem marki. Dodatkowo, motocykle można wyposażyć w adaptacyjne światła LED Pathfinder, które dostosowują wiązkę światła w czasie rzeczywistym w zależności od kąta nachylenia pojazdu.
Każdy motocykl z serii PowerPlus wyposażony jest w system RIDE COMMAND z 7-calowym ekranem dotykowym, umożliwiający kontrolę funkcji pojazdu, nawigację GPS, łączność Bluetooth i monitorowanie stanu motocykla. Dodatkowo, funkcja RIDE COMMAND+ zapewnia lokalizację pojazdu, monitorowanie aktywności oraz dostęp do danych motocykla za pomocą aplikacji mobilnej.
Modele PowerPlus 2025 oferują też szereg innowacyjnych systemów wspierających motocyklistę, takich jak:
- Bike Hold Control – system hamulcowy zapobiegający staczaniu się motocykla podczas postoju na wzniesieniu przez maksymalnie trzy minuty.
- Electronic Combined Brake System – optymalizuje siłę hamowania między przednimi i tylnymi kołami, zapewniając bardziej zrównoważoną wydajność hamulców.
- Blind Spot Warning – ostrzega kierowcę o pojazdach znajdujących się w martwym polu za pomocą powiadomienia na ekranie RIDE COMMAND oraz sygnałów świetlnych na lusterkach.
- Tailgate Warning – informuje kierowcę o zbliżających się pojazdach z tyłu, co zwiększa świadomość na drodze.
- Rear Collision Warning – aktywuje tylne światła ostrzegawcze, gdy wykryje potencjalne ryzyko kolizji.
- Smart Lean Technology – dostosowuje działanie ABS i kontroli trakcji w zależności od kąta nachylenia motocykla, poprawiając bezpieczeństwo w zakrętach.
W 2025 roku linia PowerPlus w Europie obejmie cztery modele dostępne w wersjach Limited lub Dark Horse, wszystkie z nowym silnikiem PowerPlus 112 oraz pełnym pakietem technologii Rider Assist. Dzięki połączeniu klasycznego amerykańskiego stylu, zaawansowanych technologii i wydajności, Indian Motorcycle redefiniuje standardy w segmencie baggerów i motocykli turystycznych.
Więcej informacji o nowych modelach PowerPlus oraz o pozostałych motocyklach Indian Motorcycle znajdziecie na www.indianmotocykle-polska.com