Yamaha otwiera drzwi do świata jazdy adventure dzięki nowej WR125R – najmniejszej przedstawicielce linii dual sport. Poznaj nieskończone możliwości jazdy miejskiej i prawdziwy potencjał do jazdy po bezdrożach.
Na skróty:
Niezależnie od tego, czy przemierzasz miasto, czy wybierasz mniej uczęszczane trasy, silnik o wysokim momencie obrotowym, łatwe prowadzenie i niskie zużycie paliwa modelu WR125R zostały starannie zaprojektowane, aby uczynić go idealnym towarzyszem podczas eksploracji Nowego Horyzontu. Wszechstronny silnik sprawdza się zarówno na utwardzonych drogach, jak i w terenie, a niskie zużycie paliwa oznacza możliwość przejechania nawet ponad 40 km/l (w cyklu WMTC). To zapewnia wysoki komfort podczas długich wycieczek, a poręczne podwozie ułatwia rozpoczęcie motocyklowej przygody. Wszystko to sprawia, że na WR125R każdy poczuje motocyklową wolność.
Prosta konstrukcja WR125R oznacza komfort i przyjemność podczas codziennych dojazdów. Takie funkcje jak wielofunkcyjny wyświetlacz LCD z możliwością podłączenia smartfona przekładają się na wygodę użytkowania, a przedni hamulec z ABS-em zapewnia skuteczność i dobre wyczucie siły hamowania.
Wygląd WR125R nawiązuje do tradycyjnych motywów off-roadowych Yamahy, łącząc je z nowoczesnymi akcentami. Rezultatem jest maszyna o wyrazistych, poziomych liniach połączonych z kompaktowymi i opływowymi elementami, takimi jak rzucająca się w oczy przednia owiewka, w której umieszczono dwusoczewkowy reflektor LED.
WR125R udowadnia, że duch dual-sportu nie ogranicza się tu tylko do stylizacji nawiązującej do serii Yamaha Off Road Competition. WR w nazwie zobowiązuje do czegoś więcej niż komfort codziennego użytkowania. A dzięki swoim off-roadowym możliwościom WR125R umożliwia przeżywanie przygód na wielu rodzajach nawierzchni, co czyni go prawdziwie wszechstronnym motocyklem, który równie dobrze sprawdza się w mieście, jak i z dala od asfaltu.


Moc z charakterem
Moc to nie wszystko, ale chłodzony cieczą, 4-zaworowy silnik SOHC o pojemności 125 cm3 z wtryskiem paliwa oferuje o wiele więcej, niż można by się spodziewać, zapewniając ekscytujące, a jednocześnie przewidywalne i łatwe do opanowania osiągi.
Dzięki układowi zmiennych faz rozrządu (VVA), który automatycznie i płynnie przełącza się między dwoma profilami wałka rozrządu dolotowego, silnik WR125R oferuje solidny moment obrotowy w niskim i średnim zakresie oraz dużą moc w górnym zakresie obrotów. W rezultacie powstała niezwykle wszechstronna i wydajna jednostka o maksymalnej mocy 11 kW przy 10 000 obr/min i maksymalnym momencie obrotowym 11 Nm przy 6500 obr/min. Elastyczne oddawanie mocy w połączeniu z doskonałą reakcją przepustnicy zmniejsza prawdopodobieństwo zgaśnięcia motocykla u niedoświadczonych motocyklistów podczas pokonywania off-roadowych sekcji i sprawia, że typowa jazda po mieście (stop & go) jest bezproblemowa.
Emisję spalin zredukowano za pomocą dwóch katalizatorów, sondy lambda O2 i systemu pochłaniania oparów paliwa (EVAP), co sprawia, że silnik jest przyjazny dla środowiska i spełnia normę EU5+.
Łatwość prowadzenia
Dzięki harmonijnej pracy silnika, zawieszenia i zwinnego podwozia, WR125R świetnie radzi sobie nawet w trudnym terenie. Podwójna, otwarta rama kołyskowa zapewnia doskonałe wyczucie na różnych nawierzchniach, nawet przy wyższych prędkościach. Zawieszenie składa się z widelca KYB o śr. goleni 41 mm i mocowanego systemem dźwigni amortyzatora Monocross. Ten zestaw płynnie pochłania wstrząsy i zapobiega dobiciu. Taka konfiguracja umożliwia stabilną jazdę zarówno po drogach utwardzonych, jak i poza nimi. Dodatkową pomocą podczas jazdy w terenie jest 21-calowe przednie i 18-calowe tylne koło, stosowane w całej gamie motocykli Adventure Yamahy.
Kontrola nad motocyklem w zróżnicowanym terenie jest łatwa dzięki płaskiej kanapie, która znacznie zwiększa możliwość balansu ciałem. Dzięki temu motocyklista może swobodnie zmieniać pozycję na motocyklu, przenosząc ciężar ciała w poszukiwaniu idealnej równowagi. Gładkie panele boczne pozwalają na łatwą zmianę z pozycji stojącej do siedzącej, a szerokie podnóżki zapewniają dużą kontrolę. Kanapa ma wysokość 875 mm, zatem większość motocyklistów może postawić stopę na ziemi bez większego wysiłku, co daje dodatkową pewność podczas zatrzymywania się.
Na WR125R zjazd z drogi utwardzonej na szutry jest dziecinnie prosty. Opony Dunlop D605 oferują wszechstronne osiągi zarówno osobom dojeżdżającym do pracy i miłośnikom przejażdżek w środowisku miejskim, jak i wszystkim, którzy czują zew przygody i chcą odkrywać nieznane. Zapewniają doskonałą przyczepność nawet gdy asfalt się skończy. Łatwy do wymiany filtr powietrza dodatkowo przyczynia się do utrzymania niskich wymagań serwisowych.



Wkrocz w przygodę – kolory, dostępność i cena
Jako podstawowy model w segmencie motocykli Adventure Yamaha WR125R ma idealne wyposażenie do tego, by młodzi motocykliści mogli po raz pierwszy posmakować off-roadu, jednocześnie podziwiając po drodze walory przyrody. Dla wielu będzie to okazja do rozpoczęcia wielkiej przygody, której synonimem jest jazda na kultowej Yamaha Ténéré 700.
Dzięki wysokiej oszczędności paliwa i konkurencyjnej cenie detalicznej model WR125R jest nie tylko niezwykle pożądanym i typowym motocyklem typu dual-sport, ale także bardzo ekonomicznym wyborem — jest to bowiem najbardziej przystępny motocykl o pojemności 125 cm3 w ofercie Yamahy. Model WR125R będzie dostępny w dwóch kolorach: Icon Blue i Yamaha Black. Szczegółowe informacje dotyczące dostępności i cen nowego modelu WR125R zostaną ogłoszone w 2025 roku. Aby uzyskać szczegółowe informacje, skontaktuj się z krajowym dystrybutorem Yamahy.






