fbpx

Najnowszy model MT-09 SP to kwintesencja filozofii Dark Side of Japan. Zaprezentowana właśnie odsłona na 2021 rok przeniesie kierowcę na nowy poziom emocji i dynamiki jazdy. Gdy już wyrwiecie się ze szponów ciemności długo nie będzie mogli otrząsnąć się z mocnych wrażeń, jakie dostarcza każde odkręcenie manetki gazu MT-09 SP 2021.

Dark Side of Japan (Ciemna Strona Japonii) to filozofia, którą japońscy konstruktorzy i projektanci z Yamahy kierują się podczas tworzenia każdego motocykla z gamy MT. Przełomowe modele od początku przenosiły kierowców na nowy poziom wrażeń z jazdy, jaki zapewniały doskonałe osiągi i bezkompromisowe oddawanie mocy. Silnik o wysokim momencie obrotowym, precyzyjne prowadzenie i minimalistyczna stylistyka sprawiają, że wszyscy przedstawiciele serii MT gwarantują sportowe doświadczenia i nie pozwalają oderwać rąk od kierownicy. Seria Hyper Naked od zawsze powodowała wyraźny skok adrenaliny wśród motocyklistów, a zaprezentowany właśnie model MT-09 SP wywołuje jeszcze mocniejsze wrażenia.

Ostra, inteligentna i ekskluzywna. Nowa Yamaha MT-09 SP 2021

Yamaha MT-09 SP na rok 2021Nowa wersja modelu MT-09 SP otrzymała całkowicie nowy silnik oraz podwozie i nadwozie, które jeszcze bardziej podkreślają jej brutalny charakter. Yamaha projektując MT-09 SP na 2021 rok dołożyła wszelkich starań, aby stworzyć najbardziej radykalne i ekscytujące wcielenie koncepcji Hyper Naked. Patrząc na zdjęcia i specyfikację, możemy śmiało stwierdzić, że im się to udało!

Surowa konstrukcja, drapieżna stylistyka i osiągi, które zagwarantują kierowcy ostre wrażenia z jazdy – za to w przyszłym roku pokochamy nową Yamahę MT-09 SP. Na pokładzie nie zabrakło również inteligentnych systemów elektronicznych i zawieszenia klasy premium.

Co wyróżnia Yamahę MT-09 SP?

SP to specjalna wersja bazowej Yamahy MT-09. Wprowadzono w niej szereg zmian maksymalizujących wrażenia z jazdy, poprawiających prowadzenie i wygląd motocykla. Wersja SP została przygotowana dla motocyklistów, którzy chcą oddać się szaleństwu drzemiącemu w filozofii Dark Side of Japan i czują się gotowi, aby okiełznać pełne możliwości gamy Hyper Naked.

Yamaha MT-09 SP na rok 2021

Wersja kolorystyczna dedykowana wersji SP

Niepowtarzalna kolorystyka Icon Performance, inspirowana modelem R1M, wyróżnia wersję SP na tle bazowego modelu MT-09. Niebiesko-czarny, wielotonowy lakier na zbiorniku paliwa i kanałach powietrznych nadaje agresywnego i niepowtarzalnego wyglądu czołowemu modelowi z gamy Hyper Naked. Kolorystyka nawiązująca do motocykli z gamy Supersport i futurystyczne grafiki fenomenalnie uzupełniają ostre kształty nadwozia i potęgują sportowy wizerunek motocykla. Inspiracja modelem R1M nie jest przypadkowa – to w końcu najbardziej zaawansowana Yamaha do użytku cywilnego, jaką kiedykolwiek zbudowano.

Yamaha MT-09 SP na rok 2021

Tempomat

Wersja SP, oprócz rozbudowanego zestawu elektronicznych układów wspomagających kierowcę z bazowego modelu MT-09, została wyposażona w wygodny tempomat. Kierowca będzie mógł włączyć go po przekroczeniu prędkości 50 km/h, pod warunkiem, że ma zapięty 4. lub wyższy bieg. Po ustawieniu pożądanej prędkości będzie mógł ją dodatkowo zwiększać skokowo o 2 km/h poprzez pojedyncze naciśnięcie przycisku lub podnieść ją płynnie przytrzymując go.

Warto zaznaczyć, że tempomat dezaktywuje się po każdym użyciu hamulców, sprzęgła i manetki gazu, co zwiększa bezpieczeństwo jazdy. Pozwoli on nie tylko utrzymywać stałą prędkość podczas pokonywania dalekich dystansów. Okaże się pomocny również w mieście, odciążając kierowcę z ciągłego spoglądania na prędkościomierz.

Przednie zawieszenie KYB z wysokiej półki

Yamaha MT-09 SP na rok 2021

Yamaha MT-09 SP 2021 została wyposażona w wysokiej jakości przedni widelec marki KYB. Lagi o średnicy 41 mm pokryto wytrzymałą warstwą węgla diamentopodobnego (DLC), zapewniającego bardzo płynne i precyzyjne działanie zawieszenia. W przednim „zawiasie” nie zabrakło płynnej regulacji napięcia wstępnego oraz siły tłumienia odbicia i dobicia. Dzięki niemu kierowca jest w stanie zawsze dostroić zawieszenie do konkretnych warunków drogowych. Co więcej, widelec posiada osobną regulację siły tłumienia dla niskich i wysokich prędkości, co daje możliwość jeszcze bardziej precyzyjnego dopasowania do pokonywanej drogi.

Tylny amortyzator marki Öhlins

Yamaha MT-09 SP na rok 2021

Uzupełnieniem wysokiej klasy przedniego zawieszenia jest równie dobry tylny amortyzator marki Öhlins. Pozwala on na pełną regulację dobicia, odbicia i napięcia wstępnego, dzięki czemu kierowca będzie w stanie dopasować jego ustawienia do warunków drogowych. Zastosowanie zawieszenia z wysokiej półki przenosi precyzję prowadzenia MT-09 SP na poziom zarezerwowany dotąd dla motocykli klasy Supersport.

Wyprofilowana kanapa z podwójnym przeszyciem

Yamaha MT-09 SP na rok 2021

Yamaha MT-09 SP 2021 posiada wyprofilowane siedzenie z podwójnym przeszyciem i kontrastującymi szwami zaprojektowane w taki sposób, aby kierowca czuł maksymalne zespolenie z motocyklem. Kształt kanapy i zbiornika paliwa oraz ergonomia pozycji za kierownicą zostały zaprojektowane w myśl zasady Kanno Hyoka, czyli na podstawie informacji zwrotnych od kierowców testowych. 

 Wahacz z anodowanego, szczotkowanego aluminium

Yamaha MT-09 SP na rok 2021

Kolejnym elementem zarezerwowanym dla wersji SP, który dopełnia agresywny wygląd motocykla, jest dwustronny wahacz ze szczotkowanego aluminium. Dzięki temu, że poddano go procesowi anodowania, fenomenalnie komponuje się z grafitowym wykończeniem nadwozia. Gdy dołożymy do tego czarną zębatkę napędową, anodowaną kierownicę i dźwignie, zbiorniki płynu hamulcowego z przydymionego tworzywa i żółtą sprężynę amortyzatora Öhlins, otrzymamy maszynę z segmentu Hyper Naked, od której bije blask klasy premium.

Czym model MT-09 SP 2021 zawstydza obecne MT-09 SP?

Japońscy konstruktorzy i projektanci obrali sobie za cel stworzenie jeszcze lepszego MT-09 SP. Oto efekty ich prac:

  • Nowy, 3-cylindrowy silnik spełniający wymagania normy EURO 5.
  • Większa moc w każdym zakresie prędkości obrotowej silnika.
  • O 7% wyższy maksymalny moment obrotowy w dolnej partii obrotów silnika.
  • Moc maksymalna zwiększona o 4 KM.
  • Nowa rama typu Deltabox, odlewana z aluminium metodą CF i lżejsza o 2,3 kg.
  • Tylko 189 kg „mokrej” masy. Waga motocykla zredukowana o 4 kg, co czyni MT-09 SP najlżejszym motocyklem typu naked w klasie 900 ccm.
  • Krótszy rozstaw osi poprawiający dynamikę prowadzenia.
  • Nowy wahacz z aluminium o małej masie.
  • Nowa stylistyka. MT-09 SP stało się jeszcze bardziej surowe.
  • Jeszcze wyższa jakość wykonania, wykończenie w kolorze czystego grafitu.
  • Pełne oświetlenie LED.
  • Nowy system szybkiej zmiany biegów działający w górę i w dół (quickshifter).
  • Ulepszone sprzęgło antyhoppingowe z funkcją docisku (A&S).
  • Nowy 6-osiowy moduł bezwładnościowy (IMU) – lekki i kompaktowy.
  • Układy wspomagania kierowcy wykrywające pochylenie motocykla. TCS, SCS i LIFT z trzema trybami interwencji.
  • System kontroli hamowania (BC) i ABS.
  • Wybór trybu pracy silnika D-MODE.
  • Nowe, ultralekkie obręcze kół SpinForged o średnicy 17. cali.
  • Większa tylna opona o rozmiarze 180/70-17.
  • Kolorowy wyświetlacz TFT o przekątnej 3,5 cala z przełącznikiem funkcji na kierownicy.
  • Radialna, przednia pompa hamulcowa i dwie przednie tarcze o średnicy 298 mm.

Kiedy Yamaha MT-09 SP 2021 pojawi się w salonach?

Pierwsze egzemplarze Yamahy MT-09 SP 2021 w wyjątkowej kolorystyce Icon Performance pojawią się w europejskich salonach w marcu 2021 roku. Cena wersji SP nie jest jeszcze znana, będzie uzależniona od regionu sprzedaży. Wraz z nowym modelem w ofercie pojawią się akcesoria, dzięki którym nabywca będzie mógł poprawić osiągi, ochronę przed wiatrem i komfort jazdy, a także podkreślić unikatowy wygląd motocykla. Tak jak w przypadku innych motocykli Yamahy, również model MT-09 SP 2021 można skonfigurować przed zakupem za pomocą aplikacji MyGarage. Więcej informacji o nowej Yamasze MT-09 SP 2021 znajdziecie na oficjalnej stronie producenta.

KOMENTARZE