Zontes ponownie przyciągnął uwagę międzynarodowej publiczności podczas targów EICMA 2025, prezentując kierunek rozwoju marki na sezon 2026 i kolejne lata. To wizja oparta na nowoczesnych technologiach, innowacyjnych rozwiązaniach konstrukcyjnych oraz odważnej stylistyce, która konsekwentnie wyróżnia Zontesa na tle konkurencji.
Na skróty:
Tegoroczna ekspozycja wyraźnie pokazała, że Zontes stawia na zaawansowaną elektronikę, intrygujące premiery oraz dalszą modernizację znanych już konstrukcji. Szczególnym zainteresowaniem odwiedzających cieszyły się zapowiadane na kolejne lata nowości.
Nowa generacja Zontes – obiecujące prototypy 552
Targi EICMA 2025 stały się miejscem debiutu czterech prototypów nowej serii 552: S, G, H oraz Z. To wyraźny sygnał, że producent koncentruje się na dalszym rozwoju segmentu skuterów, przechodząc do kolejnej klasy pojemnościowej.
Nowa linia 552 stanowi zapowiedź kolejnego etapu ewolucji marki. Po modelach 350, a następnie 368, naturalnym krokiem wydaje się stopniowe zwiększanie pojemności w segmencie klasy średniej.
Co wiemy na ten moment o serii 552?
Choć cała linia Zontes 552 pozostaje jeszcze w fazie rozwojowej, producent ujawnił pierwsze założenia konstrukcyjne. Wstępne dane techniczne zapowiadają wyraźny nacisk na osiągi, funkcjonalność oraz utrzymanie wysokiej jakości, z której marka jest już znana.
Analiza specyfikacji wskazuje, że wszystkie prototypy mają otrzymać ten sam dwucylindrowy, chłodzony cieczą silnik o pojemności 531 cm³, generujący 38 kW (51,7 KM) przy 7250 obr./min oraz 56 Nm przy 5500 obr./min. Deklarowane spalanie na poziomie 4,3 l/100 km również pozostanie wspólne dla całej gamy, podobnie jak dwukanałowy system ABS.
Fundamentem konstrukcyjnym serii ma być lekka, jednoczęściowa, odlewana rama — rozwiązanie mające przełożyć się na większą sztywność, trwałość oraz redukcję masy, a w konsekwencji na bardziej precyzyjne i stabilne prowadzenie.
Różnice? Przede wszystkim przeznaczenie!
To właśnie ono definiuje charakter poszczególnych wersji — widoczny już na pierwszy rzut oka w proporcjach, stylistyce oraz zastosowanych elementach.
Design – cztery różne interpretacje stylistyczne
Każdy z prototypów prezentuje własną interpretację stylistyki: od zadziornego, adventure’owego modelu G, przez sportową, zwartą linię H i S, aż po turystycznie zabudowany model Z.
Zontes 552 G
Wersja G to propozycja o wyraźnie terenowym zacięciu — najbardziej muskularna i „przygodowa” sylwetka w całej serii. Ostro rysowane przetłoczenia, masywne bryły, wysoko poprowadzony „dziób”, solidne fabryczne gmole oraz detale inspirowane motocyklami ADV wyraźnie podkreślają jej offroadowy charakter. Duże, 17-calowe koło z przodu wizualnie wydłuża proporcje i nadaje skuterowi postawę typową dla maszyn adventure. To zdecydowanie najbardziej terenowa odmiana gamy 552.
Zontes 552 H
552 H to wariant o wyraźnie miejskim, sportowym charakterze. Zwarte proporcje, dynamiczne linie i smukła zabudowa podkreślają lekkość konstrukcji. To najbardziej kompaktowa sylwetka w gamie — zaprojektowana z myślą o łatwym manewrowaniu i codziennym użytkowaniu w ruchu miejskim.
Zontes 552 S
Model S stanowi sportową interpretację serii. Ostre przetłoczenia, agresywna linia świateł oraz bardziej zdecydowana zabudowa tworzą wygląd typowy dla sportowych maxiskuterów. Wizualnie jest „ostrzejszy” od modelu H, lecz lżejszy optycznie niż Z i G. To wariant nastawiony na dynamiczną jazdę i podkreślenie sportowego DNA.
Zontes 552 Z
Wersja Z to najbardziej turystyczna propozycja — dojrzała stylistycznie, z pełną zabudową, szerokimi owiewkami i charakterystyczną sylwetką typową dla skuterów klasy GT. To model o najbardziej masywnej, eleganckiej linii, stworzony z myślą o wygodnych, dłuższych trasach.
Przeznaczenie i charakter każdej wersji – od miasta, przez sport, po lekki teren
Model G zaprojektowano z myślą o lekkiej jeździe poza asfaltem — stąd terenowe opony, 17-calowe przednie koło oraz większy, 17-litrowy zbiornik paliwa. To przypuszczalnie także najcięższy prototyp w serii, ważący 212 kg, co w konstrukcjach adventure przekłada się na większą stabilność. Masa modeli Z i S nie została jeszcze ujawniona.
Modele S, Z i H to konstrukcje typowo szosowe, o zbliżonej geometrii i 15-calowych kołach. Najbardziej kompaktowa 552 H wyróżnia się najmniejszym zbiornikiem paliwa (14,5 l) oraz masą 178 kg, co podkreśla jej miejski charakter.
Nie tylko prototypy — przegląd nowości i odświeżonych modeli Zontes z EICMA 2025
Tegoroczna ekspozycja nie ograniczyła się wyłącznie do serii 552. Na stoisku Zontes zaprezentowano również przegląd nowości i odświeżonych modeli, które w kolejnych latach trafią do oferty.
Motocykle 703T i 703R
Modele prezentowane już w ubiegłym roku powróciły na targi, ponownie wzbudzając duże zainteresowanie. Oba motocykle wciąż oczekują na homologację, planowaną na drugą połowę 2026 roku. Przybliżona data dostępności na rynku polskim nie jest jeszcze znana, choć prawdopodobny termin to również druga połowa 2026 roku.
Skutery 368D i 368E — lifting serii 350 i nowa 125-tka w rodzinie!
Modelom 368D i 368E — odświeżonym wersjom 350D i 350E — nadano szereg udoskonaleń: nowy, czytelniejszy wyświetlacz TFT, tempomat, wzmocnioną jednostkę napędową, zredukowaną masę własną oraz zmodyfikowane układy wydechowy i hamulcowy.
Nowością w gamie będzie również 368E w wersji 125 cm³ — model 125E. Choć nie był prezentowany na targach, jego debiut rynkowy zaplanowano na sezon 2026.
368D, 368E oraz 125E powinny pojawić się w Polsce w pierwszym kwartale 2026 roku.
Zupełnie nowe skutery Zontes 125 X i 125 V
Podczas targów zaprezentowano dwa nowe skutery klasy 125 cm³: 125 X oraz 125 V.
Obydwa modele mają identyczne parametry techniczne: jednocylindrowy silnik o mocy 11 kW (14,9 KM), moment 13 Nm, masę własną 112 kg, aluminiową ramę, wysokość siedzenia 770 mm oraz koła 14” z przodu i 13” z tyłu. Deklarowane spalanie (1,81 l/100 km) oraz wyposażenie — w tym dwukanałowy ABS — również są wspólne.
Największym atutem obu konstrukcji jest aluminiowa rama, znacząco obniżająca masę skuterów. Model 125X wyróżnia pojemny schowek pod siedzeniem, mieszczący dwa kaski.
Różnice wynikają głównie ze stylistyki:
• 125X — dynamiczna linia inspirowana skuterami GT, masywny przód, ostre przetłoczenia.
• 125V — spokojniejsza, klasyczna sylwetka o smuklejszej zabudowie, charakterystyczna dla lekkich skuterów miejskich.
Szczegółowe wrażenia użytkowe poznamy po pojawieniu się modeli w oficjalnej sprzedaży.
Motocykle Zontes 703F i 703RR – wersje z tempomatem od 2027 roku
Ulepszone modele 703F i 703RR wyposażono w elektroniczną przepustnicę, tempomat, podgrzewane siedzenie oraz quickshifter góra/dół. Ich rynkowy debiut w Polsce planowany jest na 2027 rok.
Zontes 368G
Model 368G był w 2025 roku niemal niedostępny w salonach — wysoka popularność sprawiała, że sprzedawał się błyskawicznie. Podczas targów pokazano wersję wyposażoną w tempomat i podgrzewane siedzenie. Na ten moment nie jest znana ani data premiery, ani sugerowana cena detaliczna tej odsłony.
Zontes 368K i 368M
Na stoisku zaprezentowano także modele 368K oraz 368M. Choć nie trafią one na rynek polski, ich obecność na EICMA potwierdza szeroko zakrojony rozwój Zontesa w segmencie 350–400 cm³. To jasny sygnał, że gama modelowa będzie w kolejnych latach nadal ewoluować, obejmując różnorodne rozwiązania techniczne i stylistyczne.











