fbpx

Zakończył się wyścigowy sezon 2019. Jesienna podwójna runda w czeskim Moście zwieńczyła sezon motocyklowych zmagań w ramach cyklu Alpe Adria International Motorcycle Championship i Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostw Polski.

Wójcik Racing Team zdecydowanie zdominował wyścigi małych pojemności. Zawodnicy teamu zdobyli najwyższe trofea zarówno w klasie mistrzowskiej, jak i pucharze. W mistrzowskiej klasie Supersport300 tytuł mistrza Polski zapewnił sobie debiutujący w tym sezonie Mateusz Hulewicz. Junior na swoim koncie ma już sukcesy za sterami minimotocykli. Rok temu wygrał klasę Stock 150 Junior w Pucharze Polski Pit Bike SM, w którym rywalizuje również w tym roku. Wytypowany przez trenera, Marka Szkopka, trafił do zespołu na zimowe testy, które odbywały się Hiszpanii. Decyzją szefa teamu, rozpoczął karierę w barwach zespołu. -Bardzo dziękuję za szansę, która została mi dana w tym sezonie. Wykorzystałem ją maksymalnie– mówi Mateusz Hulewicz. – Ciężko pracowałem na ten tytuł, rozkręcałem się w rundy na rundę. Plan został wykonany w stu procentach. Jestem szczęśliwy i dziękuję wszystkim, którzy przyczynili się do tego wspólnego sukcesu.

Kawał dobrej roboty

Mimo, że tytuł mistrzowski Mateusz Hulewicz utwierdził już podczas przedostatniej rundzie sezonu WMMP, która odbyła się w sierpniu na Torze Poznań, nie odmówił sobie startu na czeskim finale, gdzie wygrał oba wyścigi i świetnie zaprezentował się w stawce europejskiej, przywożąc kolejno drugą i trzecią lokatę.

Drugi zawodnik reprezentujący team w małych pojemnościach to Wiktor Ostrowski. To jego drugi sezon w barwach Wójcik Racing Team. W tym roku motocyklista startował w dwóch klasach pucharowych: Sport300 i Sport600, właśnie w tej pierwszej zwyciężył w klasyfikacji generalnej, w Sport600 był drugi. – Start w dwóch klasach było sporym wyzwaniem. Motocykle mają inną wagę, mają inne punkty hamowań, prowadzenie– mówi “Ostry”. – Z czasem zacząłem wyciągać z tego dużo korzyści. Motocykl klasy 300 cc jest dużo lżejszy, łatwiej się nim skręca, mogę nim poprawiać nitkę przejazdu, zaś Yamaha R6 przyzwyczaiła mnie do bardzo dużych prędkości, agresywnych hamowań. To wszystko było dobrym treningiem i wpłynęło na sukces. Dziękuję za cały sezon!

Superstock 1000

W Wójcik Racing Team to była najbardziej obsadzona klasa tego sezonu. W rywalizacja krajowej na stokowych Yamahach R1 w walce o tegoroczny tytuł, praktycznie do samego końca liczyło się trzech zawodników Wójcik Racing Team: Kamil Krzemień, Marek Szkopek i Artur Wielebski- czyli zawodnicy stockowego teamu mistrzostw świata FIM EWC. Kiedy trwał ostatni pojedynek sezonu w Moście, zespół miał już na koncie dwa tytuły w Alpe Adria.

“Czarnym koniem” europejskiej klasyfikacji w tej klasie okazał się Christoffer Bergman, który zwycięstwo zapewnił sobie na rundę przed końcem zmagań, drugi w Europie w klasie uplasował się Kamil Krzemień. Dla dziewiętnastolatka finał tegorocznych zmagań ułożył się idealnie, bo podczas ostatniego wyścigu sezonu przywiózł on do mety również tytuł Mistrza Polski Supserstock1000. -Emocje były do samego końca, ale myślę że rozstrzygnęliśmy z Markiem wynik w czysty, sportowy sposób. Przewiezienie dwóch tytułów w tym sezonie jest dla mnie ogromnym sukcesem, mam nadzieję, że to dobry prognostyk na przyszłość. Chciałem podziękować całemu teamowi za wsparcie, zarówno w Alpe Adria, jak i na mistrzostwach świata FIM EWC.

W oczekiwaniu na kolejny sezon

Wicemistrzem Polski został Marek Szkopek, a II Wicemistrzem Artur Wielebski. -Wielkie gratulacje dla wszystkich mistrzów! Cieszę się z tytułu, chociaż na drugim miejscu zawsze pozostaje niedosyt, to w tym sezonie mam inną nagrodę. Moim osobistym sukcesem jest to, co zaprezentował Mateusz Hulewicz, jako trener jestem szczególnie dumny z jego poziomu i wyników. Brawo! – mówi Marek Szkopek.

Podczas szóstej, ostatniej rundy Alpe Adria dwa razy na pierwszym miejscu finiszował również Christoffer Bergman, którego zobaczyliśmy tym razem w klasie Stock600, w sobotę trzeci w Sport1000, w niedzielę zawodnik nie ukończył wyścigu.

Ekipa Wójcik Racing team dziękuje za doping i wsparcie zawodników.

Do zobaczenia w przyszłym sezonie oraz podczas drugiej rundy mistrzostw świata endurance, która odbędzie się 14 grudnia na malezyjskim torze Sepang.


Mistrzowie 2019
Mateusz Hulewicz,
Mistrz Polski Supersport300
Wiktor Ostrowski, zwycięzca Pucharu Polski Sport300, drugie miejsce Sport600
Christoffer Bergman, zwycięzca Alpe Adria Superstock 1000
Kamil Krzemień, Mistrz Polski Superstock1000, II miejsce Alpe Adria Superstock 1000
Marek Szkopek, Wicemistrz Polski Superstock1000
Artur Wielebski, II Wicemistrz Polski Superstock1000

KOMENTARZE