Honda MSX125 powraca w wersji na rok 2021 z nową nazwą, wyglądem oraz zdecydowanie mocniejszą jednostką napędową.
Na skróty:
Oferowany w Europie od 2013 roku jako MSX125, funky-bike Hondy nawiązuje do tradycji zapoczątkowanej w latach 60. modelem Monkey. Nowy motocykl otrzyma nazwę „Grom”, dotychczas używaną poza Europą (stając się „MSX125 Grom”). Grzechem by było nie wspomnieć o ilości dotychczas sprzedanych Gromów, bo ta wynosi 750 000 sztuk!
Nowy silnik, znany styl!
MSX125 Grom posiada nowy, dwuzaworowy, chłodzony powietrzem silnik, o pojemności 125 cm3, o średnicy cylindra 50 mm i skoku tłoka 63,1 mm. Stopień sprężania wynosi 10,0:1. Moc maksymalna 7,2kW (wzrost o 0,3kW) osiągana jest przy 7250 obr/min, a maksymalny moment obrotowy wynosi 10,5 Nm przy 5500 obr/min. Jednostka ta łączy całkiem niezłe walory miejskie ze sporymi możliwościami, które wykorzystasz również w trasie. Brzmi to nieco dziwnie w przypadku tego motocykla, ale faktem jest, że nowy MSX posiada pięciostopniową skrzynie biegów, zawieszenie USD, hamulce tarczowe z przodu i z tyłu oraz system ABS! Jakby tego było mało na pokładzie znajdziemy wyświetlacz LCD.
Zmiany w wyglądzie dla wersji na rok 2021 są spore, chociaż w pewnym stopniu nawiązują do znanego już nam MSX-a 125. Dotyczą one głównie oświetlenia (motocykl posiada elegancki reflektor LED), siedziska czy ramy pomocniczej. Dodatkowo w niewielkiej Hondzie znajdziemy złote widelce UPS, zaciski hamulcowe oraz żółte tylne zawieszenie, które jest dopełnieniem efektownej stylizacji.
Dane techniczne
Honda MSX 125 Grom
| SILNIK | |
| Typ | Chłodzony powietrzem, 1-cylindrowy, 4 suwowy, 2 zawory na cylinder |
| Pojemność skokowa | 125 cm3 |
| Średnica cylindra x skok tłoka | 50,0mm x 63,1mm |
| Stopień sprężania | 10.0:1 |
| Moc maksymalna | 7,2 kW przy 7250 obr/min |
| Maks. moment obrotowy | 10,5 Nm przy 5500 obr/min |
| Pojemność układu smarowania | 1,1 litra |
| SYSTEM PALIWOWY | |
| Zasilanie | PGM-FI |
| Zbiornik paliwa | 6,0 l |
| Zużycie paliwa | 1,5 l/100km |
| INSTALACJA ELEKTRYCZNA | |
| Rozrusznik | Elektryczny |
| Pojemność akumulatora | 12V 3,5Ah |
| Moc alternatora | 200W/5000 obr/min |
| UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU | |
| Typ sprzęgła | Mokre wielopłytkowe |
| Typ skrzyni biegów | 5-biegowa |
| Przełożenie główne | Łańcuch |
| RAMA | |
| Typ | Stalowa rama grzbietowa |
| PODWOZIE | |
| Wymiary (dł. x szer. x wys.) | 1,760 mm x 720 mm x 1,015 mm |
| Rozstaw osi | 1,200 mm |
| Kąt pochylenia kolumny | 25⁰ |
| Wyprzedzenie | 84 mm |
| Wysokość siedziska | 761 mm |
| Prześwit | 180 mm |
| Masa własna | 103 kg |
| Promień zawracania | 1,9 metra |
| ZAWIESZENIE | |
| Przednie | Widelec USD 31 mm |
| Tył | Pojedyncza kolumna, stalowy wahacz o przekroju skrzynkowym |
| KOŁA | |
| Przednie | Aluminiowe 5-ramienne |
| Tył | Aluminiowe 5-ramienne |
| Obręcz przednia | MT 2,5-12 |
| Obręcz tylna | MT 2,5-12 |
| Opona przednia | 120/70-12 |
| Opona tylna | 130/70-12 |
| Hamulce | |
| Przednie | Pojedyncza tarcza 220 mm z hydraulicznym dwutłoczkowym zaciskiem hamulcowym |
| Tył | Pojedyncza tarcza 190 mm z hydraulicznym zaciskiem hamulcowym jednotłoczkowym |
| ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY | |
| Zespół wskaźników | Cyfrowy zespół LCD z prędkościomierzem, obrotomierzem, podwójnym licznikiem przebiegów dziennych, wskaźnikiem paliwa, wskaźnikiem załączonego biegu i zegarem. |
| Oświetlenie | Reflektor i lampa tylna LED |







