Kultowe modele Hondy: Africa Twin i Africa Twin Adventure Sport zyskują sporo modernizacji na rok 2022. Nie tylko poprawiono ustawienia przekładni dwusprzęgłowej (DCT), ale także wprowadzono nowy, atrakcyjny wygląd.
Ponad trzy dekady po europejskim debiucie Hondy Africa Twin, jej nazwa wciąż kojarzona jest z tradycją i przygodą. W roczniku modelowym 2022 motocykl CRF1100L Africa Twin i „transkontynentalny” model siostrzany – CRF1100L Africa Twin Adventure Sports zostały poddane praktycznym modernizacjom.
Zarówno Africa Twin, jak i Africa Twin Adventure Sports otrzymają aktualizacje, które podniosą ich codzienną funkcjonalność. CRF1100L Africa Twin jest teraz standardowo wyposażony w aluminiowy tylny bagażnik.
CRF1100L Africa Twin Adventure Sports oferuje kierowcy nową, niższą o 110 mm szybę z pięciostopniową regulacją położenia. Jednocześnie poprawia ona widoczność i nie zmniejsza ochrony przed warunkami atmosferycznymi.Obie wersje przekładni DCT dla modeli Africa Twin i Africa Twin Adventure Sports zostały udoskonalone pod względem ustawień. Wszystko po to, by zapewnić płynniejsze ruszanie i start na dwóch pierwszych biegach oraz jazdę z niewielką prędkością.
Od momentu wprowadzenia systemu DCT w modelu VFR1200F w 2009 roku, Honda sprzedała w Europie ponad 200 tysięcy motocykli wyposażonych w przekładnie dwusprzęgłowe. To świadczy o jego szerokim zainteresowaniu i doskonałym przyjęciu przez rynek.
Oba modele otrzymały nowe, efektowne malowanie i elementy graficzne. To tylko uzupełnia modernizację rocznika modelowego 2022. Model CRF1100L Africa Twin Adventure Sports wyróżnia się nowym schematem malowania „Cracked Terrain”.
CRF1100L Africa Twin ma teraz nowe logo „Big Logo” i zmienioną kolorystykę, która obejmuje niedostępne wcześniej czarne, aluminiowe osłony boczne i rzucającą się w oczy, czerwoną tylną ramę pomocniczą.