fbpx

Gama R nineT to lubiana wśród motocyklistów seria roadsterów utrzymanych w klasycznej stylistyce. Połączenie nowoczesnych technologii, ponadczasowego designu, dopracowanej konstrukcji i mocnego silnika – za to lubimy R nineT! Bawarscy inżynierowie na nowy rok przygotowali kilka zmian, dzięki którym ta relacja wskoczy na jeszcze wyższy poziom.

Wprowadzając do oferty model R nineT w 2013 roku BMW zaprezentowało światu coś więcej niż tylko klasycznego roadstera w nowoczesnym wydaniu. Wysoka jakość wykonania, ponadczasowa stylistyka, nowoczesne rozwiązania techniczne i systemy elektroniczne, które zwiększają bezpieczeństwo i komfort jazdy – R nineT od samego początku miało się czym chwalić. Gdy dołożymy do tego mocny silnik o rasowym brzmieniu i sprawdzonej konstrukcji, otrzymamy motocykl, który gwarantuje niezapomniane wrażenia i ogromną przyjemność z jazdy.

BMW od początku kładło duży nacisk na bogatą ofertę akcesoriów pozwalających na pełną personalizację motocykla, a niedługo po premierze pierwszego R nineT w salonach zaczęły pojawiać się fabryczne wersje specjalne. R nineT G/S inspirowany legendarnym enduro R 80 G/S, na którym Simpson poznał nowy wymiar podróżowania, R nineT Scrambler stworzony dla miłośników minimalizmu i rasowego wyglądu, a także R nineT Pure, czyli najbardziej schludny roadster w całej gamie R nineT – te motocykle od samego początku wzbudzają naszą ciekawość i zachęcają do testowania.

Na 2021 rok BMW przygotowało udoskonaloną gamę R nineT. Przeprowadzono ewolucję techniczną silnika, wprowadzono kilka zmian stylistycznych i poszerzono wyposażenie standardowe. Bawarczycy nie zapomnieli o akcesoriach, które pozwolą w jeszcze większym stopniu dostosować motocykl do preferencji właściciela.

Nowe serce R nineT. Bije nieco lżej, ale w rytmie EKO

Kultowy silnik typu “bokser” przeszedł drobne zmiany stylistyczne i mechaniczne, które pozwoliły mu dostosować się do wymagań normy Euro 5. Warto jednak zaznaczyć, że ewolucja techniczna nie zabiła jego charakteru. Nadal będziemy mogli cieszyć się basowym, głębokim brzmieniem, dużą mocą i bezkonkurencyjną przyjemnością z jazdy. Serce nowego R nineT generuje moc maksymalną 109 KM przy 7 250 obr./min, czyli o 1 KM mniej niż w wersji Euro 4. Taka zmiana nie ma prawa być zauważalna na drodze, tym bardziej, że moment obrotowy 116 Nm osiągany przy 6 000 obr./min pozostał bez zmian.

Jednostka napędowa otrzymała bardziej harmonijne połączenie wewnętrznych i zewnętrznych żeber chłodzących, wewnątrz głowic zastosowano nowy system zawirowania mieszanki zapewniający lepsze i czystsze spalanie, a elementy przepustnic i pokrywy głowic zostały zaprojektowane na nowo. To między innymi te zmiany spowodowały, że serce nowego R nineT cechuje się lepszą charakterystyką mocy i momentu obrotowego. Największe różnice zobaczymy w średnim zakresie obrotów (4000-6000 obr./min), w którym silnik nabrał większej elastyczności w porównaniu do poprzedniego modelu.

Systemy elektroniczne i nowoczesne rozwiązania techniczne

Na pokładzie nowego R nineT znajdziemy m.in. system ABS Pro z dynamiczną kontrolą hamulców (DBC), zmodernizowaną kolumnę resorującą z amortyzacją zależną od skoku (WAD) i dwa tryby jazdy (Road i Rain).

System ABS Pro we współpracy z dynamiczną kontrolą hamulców (DBC) zapewnia jeszcze większe bezpieczeństwo podczas hamowania w pochyleniu i w podbramkowych sytuacjach na drodze, nie pozwalając na przypadkowe dodanie gazu. Nowa kolumna resorująca gwarantuje użytkownikom większy komfort jazdy i umożliwia wygodną regulację napięcia wstępnego sprężyny za pomocą pokrętła. Co więcej, w nowe R nineT wyposażono w dynamiczną kontrolę trakcji (DTC) i regulację momentu hamowania silnikiem (MSR).

W ofercie wyposażenia dodatkowego nie zabrakło trybów jazdy Pro, tempomatu, podgrzewanych manetek, świateł doświetlających zakręty i wyjątkowych tłumików, dzięki którym z układu wydechowego wydobywa się jeszcze głębszy, basowy pomruk. 

Najważniejsze cechy nowego BMW R nineT

  • Nowy silnik typu “bokser” spełniający wymagania normy emisji spalin Euro 5
  • Moc 109 KM przy 7250 obr./min  i moment obrotowy 116 Nm przy 6000 obr./min
  • Nowa stylistyka głowic cylindrów, pokryw głowic cylindrów i części przepustnicy
  • ABS Pro z dynamiczną kontrolą hamulców (DBC)
  • Nowa kolumna resorująca z amortyzacją zależną od skoku (WAD) z pokrętłem do regulacji naprężenia wstępnego
  • Tryby jazdy “Rain” i “Road”
  • Klasyczny zegar z nową tarczą
  • Białe kierunkowskazy LED
  • Ponadczasowa stylistyka dostępna w wielu wersjach kolorystycznych
  • Szeroka gama wyposażenia dodatkowego
KOMENTARZE