fbpx

Ducati DesertX dla wielu z nas okazało się lepsze, niż można było się spodziewać. Idąc za ciosem, Ducati postanowiło stworzyć nową wersję swojego terenowego turystyka, tym razem z myślą o turystach długodystansowych.

Ducati modelem DesertX zaskoczyło chyba cały świat off-roadowy. Co prawda już modele Multistrada 1260 Enduro i V4 Rally pokazały, że Włosi, choć długo stronili od off-roadu, potrafią zrobić motocykl terenowy. DesertX pod tym względem był jednak inną ligą i z marszu był w stanie skraść serca wielbicieli ADV z dużo dłuższymi tradycjami.

 
Świetny silnik, podwozie o dużych możliwościach i zwinność tego sprzętu były po prostu sporym zaskoczeniem. Idąc za ciosem, do wybitnie terenowego turystyka z Bolonii, dołączyła właśnie wersja DesertX Discovery, znacznie bardziej wypasiona w turystyczne atrybuty, ale i terenowo ją doszlifowano. 

Gotowy na więcej

Jak każdy motocykl, także DesertX miał pewne elementy, które w niektórych warunkach mogłyby się sprawdzać nieco lepiej. Jednym z takich była ochrona przed wiatrem. Co prawda niska szyba w terenie to dobre rozwiązanie, ale turyści poszukiwali czegoś skuteczniejszego, choć często bezskutecznie. wersja Discovery powinna rozwiązać ten problem, bo wyposażono ją w większą szybę, mającą szczelniej ochraniać przed wiatrem.

Oczywiście na tym lista zmian dla turystów się nie kończy. W standardzie bowiem znajdują się też podgrzewane manetki oraz centralna podstawka, która co by nie mówić, ułatwia życie w podróży. Fani jazdy terenowej też będą zadowoleni z tego co oferuje DesertX Discovery, bowiem seryjnie wyposażono go we wzmocnione osłony dłoni, osłonę silnika, pompy wody i oleju i to tę wzmocnioną, a do tego chroniona jest także chłodnica.

DesertX w twardszym wydaniu

Poza tymi dodatkami, DesertX Discovery oferowany jest także w nowych malowaniach. Więc oprócz funkcjonalności, zyskują także walory estetyczne. Nie zmieniają się natomiast właściwości jezdne, bowiem mechanicznie motocykl pozostaje bez zmian. Za napęd wciąż jest odpowiedzialny chłodzony cieczą silnik V2 Testastretta 11° o pojemności 937 cm3 z rozrządem desmodromicznym o mocy 110 KM przy 9 250 obr./min i momencie obrotowym 92 Nm przy 6 500 obr./min. Podobniej zresztą rama i zawieszenie, pozostały bez zmian, więc nowy DesertX Discovery zdaje się być tak samo dobrze jeżdżącym motocyklem co wersje zwykła i Rally, natomiast jeszcze lepiej przygotowanym na różne sytuacje w podróży

Ducati DesertX na rok modelowy 2025 w standardowym wyposażeniu pozostaje dostępny w matowym kolorze Star White Silk. DesertX, a także wersje Rally i Discovery, objęte są fabryczną gwarancją 4Ever Ducati, która jest całkowicie bezpłatna i nieograniczona limitem kilometrów. Model DesertX Discovery można zamawiać już u dealerów Ducati.

Więcej informacji na stronie ducatipolska.pl, a także na profilach Ducati Polska na Facebooku i Instagramie. 

KOMENTARZE