Celem tej zmiany jest stworzenie możliwości jeszcze bardziej efektywnego spełniania indywidualnych wymagań producentów motocykli na całym świecie. Co więcej, firma Bosch zamierza poszerzyć swoją ofertę produktową i wzmocnić swoją kompetencję w rozwiązaniach systemowych dla jednośladów. ”Rozwiązania techniczne Boscha, zwiększające efektywność i bezpieczeństwo, są dziś częścią każdego samochodu, a w przyszłości powinny być także w każdym […]
Celem tej zmiany jest stworzenie możliwości jeszcze bardziej efektywnego spełniania indywidualnych wymagań producentów motocykli na całym świecie. Co więcej, firma Bosch zamierza poszerzyć swoją ofertę produktową i wzmocnić swoją kompetencję w rozwiązaniach systemowych dla jednośladów. ”Rozwiązania techniczne Boscha, zwiększające efektywność i bezpieczeństwo, są dziś częścią każdego samochodu, a w przyszłości powinny być także w każdym motocyklu„ – mówi dr Dirk Hoheisel, członek zarządu Robert Bosch GmbH. ”Naszym celem jest stać się wiodącym dostawcą również dla rynku motocyklowego„ – dodaje Hoheisel.
Nowy dział Two-Wheeler and Powersports z siedzibą w Jokohamie, w Japonii, jest częścią sektora Bosch Mobility Solutions i ma globalny zasięg. Bosch ma oddziały nie tylko w Japonii – w samym sercu międzynarodowego przemysłu motocyklowego – ale również w Stanach Zjednoczonych, Europie, Indiach i Chinach. W planach jest, aby nowa jednostka organizacyjna obsługiwała oprócz pojazdów dwukołowych także rynek pojazdów specjalnych, określanych mianem Powersports, który obejmuje quady, skutery wodne i śnieżne. Na początek dział będzie liczył około 40 pracowników.
Rynek powinien podwoić się w ciągu pięciu lat
Na całym świecie rośnie popyt na dwukołowe pojazdy z napędem silnikowym. Badania wykazały, że w roku 2021 zostanie wyprodukowanych ponad 160 milionów jednośladów – o jedną trzecią więcej niż obecnie. ”Część rynku istotna dla firmy Bosch, która obejmuje systemy bezpieczeństwa jazdy, układy napędowe, systemy informacyjno-rozrywkowe i zestawy wskaźników, podwoi się w ciągu najbliższych pięciu lat„ – mówi Hoheisel. Badania pokazują, że większość wzrostu będzie udziałem Azji. Według przewidywań, w roku 2021 prawie 90 procent wszystkich dwukołowych pojazdów zostanie wyprodukowana w Chinach, Indiach i Azji Południowo-Wschodniej. Ta grupa obejmuje głównie małe motocykle o pojemności silnika do 250 centymetrów sześciennych, które stanowią jeden z najbardziej popularnych środków transportu w dużej części Azji.
Przyszłość motocykli jest pewna, czysta i związana z Internetem
Podzespoły produkowane przez firmę Bosch znajdują zastosowanie w całej gamie jednośladów: od tych z niższej półki cenowej w Azji, aż do potężnych maszyn o pojemności silnika przekraczającej 1 000 ccm, na które największy popyt jest w Europie, Japonii i Ameryce Północnej. Nowy dział oferuje rozwiązania dotyczące bezpieczeństwa, jak na przykład ABS lub MSC, stanowiący rodzaj ESP dla motocykli. Bosch jest liderem na rynku w zakresie systemów bezpieczeństwa dla motocykli. Oferta obejmuje również elektronicznie sterowane układy wtryskowe, elementy układu napędowego do elektrycznych jednośladów oraz interfejsy do łączenia motocykla ze smartfonem lub tabletem, jak również rozwiązania w tzw. chmurze. ”Nasze systemy w jeszcze większym stopniu podnoszą bezpieczeństwo, efektywność i przyjemność z jazdy motocyklem„ – mówi Geoff Liersch, szef nowej organizacji biznesowej Bosch.
Nowoczesna technika Boscha zmniejsza zużycie paliwa
Kluczowymi czynnikami działalności Boscha na rynku motocyklowym jest nie tylko bezpieczeństwo, ale również oczekiwana przez kierowców przyjemność z jazdy, mniejsze zużycie paliwa oraz połączenie z siecią. W Azji wiele jednośladów z silnikami spalinowymi jest nadal wyposażonych w zwykły gaźnik. Natomiast Bosch stawia na swój elektronicznie sterowany wtrysk paliwa. Dla porównania, system ten może obniżyć zużycie paliwa do 16 procent, w zależności od warunków eksploatacji. ”W ten sposób pomagamy ograniczyć szkodliwe emisje w takich krajach, jak Chiny i Indie„ – mówi Liersch. Jednocześnie Bosch ze swoim sterowaniem silnika wprowadza do jednośladów cyfrową inteligencję. Ponadto, aplikacje na smartfon pozwalają na przykład włączyć immobilizer lub odczytać pamięć usterek. Bosch oferuje również potrzebny do tych zastosowań interfejs Bluetooth lub Connectivity Control Unit.