Jakie zmiany otrzymał nowy oddział enduro Beta RR 2020? Opisujemy wszystkie techcniczne nowości we włoskich motocyklach!
Na skróty:
W drodze na prezentację najnowszego, rewolucyjnego oddziału motocykli Beta sygnowanych modelem RR na sezon 2020, zagłębiamy się we wszystkie techniczne nowości i innowacyjne rozwiązania we włoskich endurakach. Lista zmian jest dłuższa niż menu restauracji w Italii, więc już z niecierpliwością wyczekujemy pierwszych jazd i możliwości sprawdzenia, jak nowe maszyny z Florencji spisują się w ostrym terenie.
Zanim jednak przyjdzie nam przekonać się o tym na własnej skórze i będziemy mogli podzielić się z wami pierwszymi wrażeniami – sprawdźcie jakich zmian doczekał się Bety RR 2020.
Gama włoskich enduraków nadal będzie obejmowała cztery maszyny dwusuwowe (125, 200, 250, 300) i cztery czterosuwy (350, 390, 430, 480) i żaden z nich nie uniknął rewolucyjnej przebudowy.
Wszystkie jednostki napędowe doczekały się gruntownych zmian
– nowa, wydajniejsza pompa wody oraz nowy układ przewodów ukrytych w ramie w celu obniżenia temperatury płynu chłodzącego
– zmienione cylindry i głowice, dostosowane do nowych układów chłodzących
– poprawione układy smarowania oleju w przedniej części silnika w celu lepszej wymiany ciepła
– sprzęgło z tarczami z nowego materiału
– zmienona skrzynia biegów z krótszymi biegami i lżejszymi zębatkami
– nowy mechanizm zmiany biegów
– nowa dźwignia zmiany biegów
– czujnik jałowego biegu
– poprawione mapy zapłonowe
2-suwy (250/300 cc)
– dołożony wałek wyrównoważający w celu obniżenia wibracji generowanych przez silnik oraz poprawienia charakterystyki oddawania mocy
– nowa głowica (tylko 250 2T) poprawiająca osiągi w dolnej części obrotów
2-suw (125 cc) – zmiany prosto z RR125 Racing 2019
– nowy cylinder z poprawionymi kanałami wydechowymi
– nowa flansza wydechowa
– nowy zawór wydechowy
– nowa osłona sprzęgła
– nowy dyfuzor
4-suwy (350, 390, 430, 480 cc)
– silniki zostały gruntownie przebudowane kierując się zmniejszeniem mas wirujących. Osiągnięto to podnosząc sprzęgło i cofając wał korbowy. Pozwoliło to również przesunąć środek ciężkości do osi łączącej wahacz z silnikiem. Udało się zaoszczędzić około 1 kilograma na wadze.
– nowe magnezowe osłony sprzęgła o lepszym przepływie oleju
– nowa magnezowa osłona koła zamachowego
Wszystkie maszyny otrzymały nowe podwozia
– nowa, lżejsza rama o zmienionej geometrii oraz sztywności dla zwiększenia stabilności i poprawienia prowadzenia motocykli. Zmianiono również śruby dla zmniejszenia przenoszonych przez silnik wibracji i zwiększenia komfortu oraz zwężono podstawę ramy, aby ułatwić jazdę w typowym terenie Hard Enduro
– zmodyfikowany wahacz, dłuższy dla wszystkich czterosuwowych modeli oraz dla 200-tki w 2T
– nowy, wzmocniony stelaż wytrzymalszy na złamania
– nowy airobx
– nowe motocowanie filtra powietrza – szybsze i bezpieczniejsz
– poprawiony widelec względem poprzednich modeli – nowy kartridż wewnętrzny obniżający środek ciężkości oraz poprawiający pracę zawieszenia w pierwszej fazie oraz przy mocnych dobiciach
– nowy tylny teleskop o bardziej progresywnej kompresji, ze zmienonym settingiem
– szersze kierownice
– układ wydechowy o zmienionym kształcie
– większe baki paliwa – 9.5 l w 2T i 9.1 l w 4T
– stopka boczna z większa podstawą
– nowe, przyczepniejsze podnóżki
– nowe prowadnice łańcucha
– nowa dźwignia tylnego hamulca
– wszystkie maszyny otrzymały również nowy dizajn podyktowany nowymi plastikami, które mają być bardziej elastyczne i wytrzymalsze
Nowe Bety RR 2020 dostępne w sprzedaży będą pod koniec lipca, a my do tego czasu z pewnością podzielimy się pierwszymi wrażeniami z jazdy. Śledźcie naszą stronę, facebooka oraz instagrama i zobaczcie, jak bawimy się podczas prezentacji w Toskani!