Concept e to wizja przyszłości: projektanci BMW Motorrad opracowali stylistykę pojazdu e-scooter, który najlepiej charakteryzują trzy określenia – elektryczny, cyfrowy i dynamiczny. Zespół umyślnie pozwolił sobie na dużą swobodę w działaniach, aby stworzyć zupełnie nową jakość projektowania podzespołów i płaszczyzn.
Concept e to wizja przyszłości: projektanci BMW Motorrad opracowali stylistykę pojazdu e-scooter, który najlepiej charakteryzują trzy określenia – elektryczny, cyfrowy i dynamiczny. Zespół umyślnie pozwolił sobie na dużą swobodę w działaniach, aby stworzyć zupełnie nową jakość projektowania podzespołów i płaszczyzn.
Studium stylistyczne Concept e jest więc czymś więcej, niż tylko pomysłem na nowy pojazd. Oprócz technicznej funkcjonalności i jakości, projektanci BMW Motorrad przykładają dużą wagę do emocjonalnego dialogu pomiędzy kierowcą i pojazdem. Podstawowym założeniem jest to, iż pojazd musi być nie tylko funkcjonalny, ale również musi wzbudzać emocje. Musi nieustannie inspirować prowadzącego, oferując mu wsparcie najnowszych technologii.
BMW Concept e w oczywisty sposób nawiązuje stylistycznie do pozostałych członków rodziny BMW Motorrad. Podobnie, jak w innych motocyklach BMW, charakterystyczny kształt zwany „split face” ciągnie się od przedniej części skutera aż do przedniej osłony koła i poza nią, nadając przedniej części modelu Concept e dynamicznego wyglądu.
Wizjonerski charakter modelu Concept e przejawia się także w koncepcji wstecznych lusterek, które zastąpiono dwiema kamerami zintegrowanymi z zespolonymi światłami tylnymi. Obraz z kamer przekazywany jest do dwóch monitorów LCD zainstalowanych w kokpicie. Prędkość jazdy i inne ważne dane pokazywane są z kolei na cyfrowym wyświetlaczu, którego funkcje ograniczono do najważniejszych informacji.
Technologia wysokiego napięcia BMW i (> 60 woltów) umożliwia pojazdom napędzanym elektrycznie na osiągnięcie przyspieszenia porównywalnego z maxi skuterami wyposażonymi w silniki spalinowe. Duża pojemność akumulatora, inteligentny system zarządzania jego stanem oraz układ odzyskiwania energii z hamowania zapewniają realistyczny zasięg 100 kilometrów.
Akumulator ładuje się z wykorzystaniem standardowych gniazdek prądu, jakie można znaleźć w Europie, USA, Kanadzie i Japonii. Dedykowane stacje ładowania nie są wymagane w tym przypadku. Przy całkowicie rozładowanym akumulatorze czas ładowania wynosi mniej niż trzy godziny. Praktyka pokazuje jednak, że akumulatory rzadko są rozładowywane „do zera”, więc czas ładowania jest na ogół krótszy.