fbpx

Colton Haaker i Husky FX 350

Colton Haaker i Husky FX 350

Huqvarna Fx 350

Motocykl Haakera bazuje na Husqvarnie FX 350, czyli połączeniu modelu crossowego i enduro. Fabrycznie modele FX nie mają możliwości rejestracji, jednak na potrzeby serii Super Enduro, egzemplarz Haakera został przygotowany do spełnienia homologacji i wymogów rejestracji.

Amortyzator WP Traxx

Amortyzator

Amortyzator to model Traxx produkcji holenderskiej firmy WP. Oczywiście charakterystyka jest dopasowana do preferencji zawodnika.

Układ dźwigienek, na których podparto amortyzator, jest chroniony przez grubą gumę przymocowaną do osłony silnika. Dzięki niej tzw. pro-link jest chroniony przed uszkodzeniami, a dodatkowo zapewnia lepszy poślizg w przypadku utknięcia na przeszkodzie.

Podnóżki wykonała firma IMS. W porównaniu ze standardowymi, są umieszczone niżej i cofnięte o 5 mm.

Przednie zawieszenie

Lagi

Lagi to także dzieło firmy WP. Jest to model Cone Valve o średnicy 48 mm. Jednak w przeciwieństwie do tylnego zawieszenia, przedni zawias jest unikatowy. Wszystkie Cone Valve robione są na zamówienie pod preferencje zawodnika lub zwykłego klienta, więc drugich takich nie dostaniecie. Za to półki są już dostępne dla śmiertelników, produkuje je firma Neken.

Układ wydechowy i kanapa

Wydech i kanapa

Wydech to w pełni tytanowy układ FMF F4.1. Model ten jest dostępny w sprzedaży, jednak Haaker korzysta z nieco zmodyfikowanego układu dla lepszego momentu obrotowego „z dołu”. Na próżno szukać dokładnie takiego samego wydechu w sklepach. No cóż, takie są przywileje zawodników fabrycznych.

Kanapę obito poszyciem firmy GUTS. W Polsce znalezienie tego modelu jest chyba niemożliwe, ale za wielką wodą nie stanowi to problemu.

Hamulce

Tylny hamulec

Zaciski hamulcowe są standardowe. Zmieniono tylko tarcze na produkt firmy Braking. Z tyłu rozmiar jest taki sam, jak w motocyklach salonowych. Z przodu także, jednak tarcza jest pływająca.

W spotkaniu z przeszkodami obecnymi w Super Enduro czy Endurocrossie, nieosłonięte tarcze zostałyby szybko pogięte. Dlatego z tyłu zamontowano aluminiowy „pazur” firmy zip-ty, natomiast z przodu znajduje się carbonowa osłona firmy Cycra.

Obręcze wyprodukował EXCEL, jest to model A60. Obuto je w opony Dunlop MX 52, które wypełniają Tire Balls (kulki silikonowe, które wypełnia się powietrzem, więcej informacji o nich znajdziecie w nowym numerze ŚM 3/2017).

Kierownica

kierownica

Zarówno sprzęgło, jak i hamulec obsługiwane są za pomocą niełamliwych klamek firmy ARC. Ich konstrukcja sprawia, że w razie upadku nie odkształcają się lub co gorsza, łamią, tylko uchylają dzięki zastosowaniu zawiasów.

Kierownice wyprodukował ProTaper i jest to model EVO  „Carmichael” .

Silnik

Silnik

Mechanik Haakera mówi, że w silniku nie zastosowano żadnych wodotrysków w stylu tytanowe części itp.  Jest to więc fabryczna jednostka, która została tylko mechanicznie zmodyfikowana. Zmieniono także mapę zapłonu dla lepszego „dołu”. Chociaż zespoły fabryczne nigdy nie rozpowiadały na lewo i prawo, co tak naprawdę zrobili z silnikami, więc do końca nie wiadomo, co tam się kryje.

Jedno, co wiadomo na pewno, to że sprzęgło zostało zmienione. Fabryczny zestaw zastąpił Rekluse, który jest sterowany manualnie (firma Rekluse specjalizuje się w produkcji tuningowych sprzęgieł; część z nich jest automatyczna). Tej samej firmy jest również wzmocniony dekiel sprzęgła. Natomiast skrzynia biegów pozostała nietknięta.

 

Zbiornik paliwa i chłodnice

Zbiornik

Fabryczny 8,5 litrowy zbiornik został zmieniony na 7 litrowy firmy IMS. W wyścigach halowych nie nabija się setek kilometrów, więc taka pojemność w zupełności wystarcza. Większy bak stanowiłby tylko niepotrzebny balast.

Chłodnice pozostały standardowe. Zmieniono jedynie przewody i dołożono wentylator oraz zbiorniczek wyrównawczy.

KOMENTARZE