Sezon motocyklowy za nami w związku z czym postanowiliśmy przygotować dla Was zestawienie dziesięciu najczęściej wybieranych marek motocykli przez miłośników jednośladów wg Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego.
Na skróty:
Jaka markę wybrać?
Jak wiadomo wybór tego jedynego motocykla nie należy do najłatwiejszych. Czynników, które na to wpływają jest wiele. Jedni kierują się przede wszystkim popularnością danego producenta. Inni za cel stawiają sobie wygodę i komfort jazdy oraz ilość zużywanego paliwa na 100 kilometrów. Dla kolejnych najważniejsza jest moc oraz rodzaj silnika. Z kolei dla tych, którzy cenią sobie prędkość ważny jest moment obrotowy oraz maksymalna prędkość rozwijana w jak najkrótszym czasie. Ważne jest również to, w jakim celu nabywamy dany motocykl. Jeśli służyć ma nam do jazdy po zakorkowanym mieście wówczas uwagę zwracamy na konstrukcję maszyny oraz jej parametry takie jak wysokość siedziska czy masa motocykla. Dla motocyklisty ważne jest również to w jak dalekie trasy można się nim wybrać oraz na jakiej nawierzchni najlepiej się sprawdzi. Czynników jak widać jest naprawdę wiele a wybór ogromny. Na co jednak zdecydowali się motocykliści w tym sezonie?
Romet Motors 20,70 %
Pierwszą dziesiątkę otwiera Romet Motors producent, który może pochwalić się ponad 20 % -owym udziałem na rynku motoryzacyjnym
Tak otwarty ranking raczej nie powinien nikogo dziwić. Boom, który rozpoczął się w roku 2015 ciągle trwa. Zasługą tego jest nowelizacja ustawy o kierujących pojazdami i umożliwienie kierowania jednośladem do 125 cm3 osobom posiadającym uprawnienia kategorii B. Nie da się, zatem ukryć, że motocykle o stosunkowo małej pojemności są coraz częściej doceniane przez motocyklistów. Powodów, dla których Romet Morors znalazł się na pierwszym miejscu jest wiele. Oprócz wspomnianej wcześniej nowelizacji ustawy ważny jest również ekonomiczny aspekt, który niewątpliwie jest dużą zaletą tej marki, niskie spalanie to zdecydowanie jeden z największych plusów. Co więcej idealnie sprawdzają się do poruszania w ruchu miejskim w dojazdach do pracy czy szkoły. Romet Motors swój sukces może zawdzięczać doskonale przygotowanej ofercie i zaspakajaniu potrzeb przyszłych klientów. Jako nieliczni przygotowani byli na szeroką dostępność pojazdów tzw. 125- tek jeszcze przed nowelizacja ustawy. Miłośnicy Romet Motors najczęściej wybierają modele z kategorii chopper – cruiser oraz street.
JUNAK 12,71%
Prawie 13 % udziałów na rynku motoryzacyjnym w Polsce dało drugie miejsce producentowi Junaków
Drugie miejsce na podium producent Junaków powinien zawdzięczać popularnym w tym sezonie 125-tkom. W rankingu rozszerzonym wg pojemności silnika znajduje się tylko w kategorii do 125 cm3 na równi z Romet Motors i ZIPP. Setki nabywców Junaka dosiadło w tym sezonie ich flagowy model RS 125. Miłośnicy jednośladów docenili go przede wszystkim dzięki dużej ekonomii, silnik o mocy 9,67 KM spala zaledwie 2.4 L na setkę. Co więcej to motocykl idealnie nadający się do miasta. Dużą popularnością cieszył się zwłaszcza wśród motocyklistów, którzy dopiero rozpoczynają swoja przygodę z jednośladem. Wygodna naturalna pozycja, dobry balans i niewielka masa to tylko kilka z czynników, dla których Junak stał się numerem dwa w rankingu marek. Co więcej RS 125 to również doskonały sportowy wygląd. Wizualnie maszyna wygląda bardzo dojrzale, co z całą pewnością wpłynęło na jego wybór. Podobnie jak w przypadku Romet Motors Junak górował pośród modeli w stylu chopper & cruiser oraz street.
HONDA 9,50%
Miejsce trzecie należy do Hondy. Niecałe 10 % udziałów na rynku ogólnie pozwoliło zająć ostatnie miejsce na podium
Japońska marka wg rankingu Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego największą sprzedażą cieszy się wśród motocykli o pojemności silnika powyżej 125 cm3 jednak poniżej 750 cm3. Honda króluje na rynku motoryzacyjnym już od wielu lat. Swoja pozycje do tej pory głównie zawdzięczała takim modelom jak CBF600 czy CB500, które to górują na listach motocykli polecanych jako idealne do rozpoczęcia swojej przygody na jednośladzie.
BMW 7,75%
Niecałe 8 % wystarczyło aby BMW zajęło czwarte miejsce w rankingu
Pomimo tego, że BMW najeżą do jednych z najczęstszych gości w serwisach oraz jednych z najdroższych marek na rynku to w obecnym sezonie cieszą się dużą popularnością i zyskały w ostatnich kilku latach szerokie grono zwolenników. Miejsce czwarte w rankingu, BMW zawdzięcza przede wszystkim motocyklom o pojemności silnika powyżej 750 cm3 w kategorii, której stał się absolutnym liderem. Czynniki, które z całą pewnością wpływają na wybór właśnie tej marki to przede wszystkim ich praktyczny charakter- po pierwsze idealnie sprawdzają się w długich podróżach po drugie coraz częściej spotykamy je również w mieście.
ZIPP 7,57%
Miejsce piąte należy do producenta motocykli ZIPP
Tak wysokie miejsce w rankingu motocykli 2016 roku producent marki ZIPP zawdzięcza wysokiej sprzedaży motocykli o pojemności silnika do 125 cm3., do czego przyczyniła się oczywiście nowelizacja ustawy o kierujących pojazdami. ZIPP w kategorii 125 cm3 stanął do walki z niepokonanym Romet Motors z różnicą ponad 12 % oraz Junakiem, który zwyciężył aż 5 procentami.
YAMAHA 7,51%
7,51 % rynku motoryzacyjnego należy do Yamahy
Miejsce szóste w rankingu najczęściej wybieranych motocykli w roku 2016 zajęła Yamaha. Według rankingu DCC Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego motocykle z pojemnością silnika od 250 cm3 do 750 cm3 najczęściej opuszczają salony producenta. Japoński producent motocykli swój sukces zawdzięcza głównie motocyklom z kategorii big scooter.
KTM 5,02%
KTM z różnica ponad 2 % od Yamhy zajmuje miejsce siódme
Motocykliści, którzy decydują się na wybór motocykla marki KTM zazwyczaj sięgają po modele o pojemność silnika od 125 cm3 do 500 cm3. Marka w ostatnich latach notuje gwałtowne wzrosty sprzedaży i zainteresowania. Wynika to chociażby z szerokiej oferty supermoto, który staje się coraz bardziej popularny. Zresztą nic tak bardziej nie skupia naszej uwagi jak motocykl enduro stworzony do jazdy po asfalcie. KTM w segmencie modeli góruje w kategorii on/off oraz off road.
KAWASAKI 3,75%
Miejsce ósme na rynku motocykli z 3,75 % piastuje Kawasaki
Kawasaki największą sprzedaż w roku 2016 mogło zanotować pośród motocykli o pojemności silnika powyżej 750 cm3. Po modele tej marki najczęściej sięgają doświadczeni motocykliści, dla których japoński koncern cieszy się największym powodzeniem. Motocykle tej marki charakteryzują się przede wszystkim największymi osiągami, stosunkowo niska masą oraz bardzo dobrymi hamulcami. Motocykle tej marki zaliczane są do najszybszych w całym przemyśle motoryzacyjnym. W przedziale powyżej 750 cm3 staje do walki z BMW oraz Harley-Davidson. W segmencie modeli Kawasaki najczęściej wybierane było pośród motocykli sportowych, supersport oraz turystycznych.
SUZUKI 3,57%
Przedostatnie miejsce należy do SUZUKI. Marka stanowi 3,57 % rynku motoryzacyjnego.
Motocykliści, którzy zdecydowali się na wybór Suzuki w 2016 roku oscylowali w motocykle o pojemności silnika od 500 cm3 do 750 cm3. W tej kategorii marka walczyła z swoimi dwiema siostrami Yamahą oraz Hondą. Jednak zajęła ostatnie miejsce. Suzuki cieszy się największa popularnością wśród miłośników sportów. To właśnie w tym segmencie zajęła drugie miejsce w walce z Kawasaki (miejsce I) oraz Hondą (miejsce III).
KYMCO 3,51%
KYMCO i ostatnie miejsce w rankingu
Tajwański producent jednośladów na ostatnie miejsce zasłużył dzięki coraz bardziej popularnym skuterom, na które przesiadają się motocykliści wykorzystując je do codziennej jazdy po mieście. W segmencie big scootr zajmuje drugie miejsce przegrywając jednocześnie z Honda a wygrywając z Yamaha.