fbpx

Nowy Hornet zaskakuje ceną. Motocykl nie jest naszpikowany najnowszą technologią, ale nie specjalnie ograniczało to zabawę na ulicy.

Moje pierwsze wrażenia związane z Hondą Hornet 1000 są bardzo pozytywne. W dużej mierze wynika to z braku konieczności ustawiania niezliczonej liczby parametrów, aby cieszyć się jazdą tym motocyklem. Pakiet elektroniki został ograniczony do minimum, co pozwala od razu czerpać przyjemność z jazdy, bez potrzeby zastanawiania się nad ustawieniami.

Dla mnie jazda Hornetem 1000 jest trochę jak powrót do początków mojej przygody z motocyklami. Rzędowa czwórka była wtedy moim marzeniem, wyznaczała standardy i kojarzyła się z młodzieńczymi emocjami, jak perfumy, które przywołują wspomnienia.

Niewątpliwie największą zaletą nowego „Szerszenia” Hondy w klasie 1000 jest to, jak świetnie motocykl „składa się” w zakręty i jak płynnie przechodzi z jednej strony na drugą. Pokonywanie krętych, górskich tras dostarczyło mi mnóstwa frajdy. Co ciekawe, brak zaawansowanych, sześcioosiowych modułów elektronicznych wcale nie wpłynął negatywnie na feedback, jaki otrzymywałem od motocykla.

Jeśli miałbym się do czegoś przyczepić, to zwróciłbym uwagę na lekko nerwową reakcję przepustnicy w pierwszej fazie jej otwarcia oraz na luz w układzie przeniesienia napędu. Te elementy sprawiały, że mocniejsze otwarcie przepustnicy powodowało delikatne szarpnięcia. Niemniej, taki charakter przypomina mi starsze motocykle, na których zaczynałem jeździć, więc można to potraktować jako pewnego rodzaju nawiązanie do tamtych czasów.

Drugi mankament, który zauważyłem – choć raczej nie będzie problematyczny na co dzień – dotyczy działania kontroli trakcji podczas zjazdu z progu zwalniającego. Kiedy chciałem nieco „pobawić się” motocyklem, mocniej odkręcając gaz na takim zjeździe, trakcja wariowała, co skutkowało 2–3-sekundowym odcięciem paliwa.

Poza tym wrażenia są świetne. Motocykl charakteryzuje się liniowym, równym oddawaniem mocy i momentu obrotowego, którego zawsze jest pod dostatkiem. Dużą rolę odgrywa tutaj również dobrze zestopniowana, sześciobiegowa skrzynia biegów, która idealnie współgra z charakterystyką silnika.

Dane techniczne:

Honda Hornet 1000

SILNIK
Typ:czterosuwowy, chłodzony cieczą
Układ:R4
Rozrząd:DOHC, cztery zawory na cylinder
Pojemność skokowa:999 ccm
Długość x szerokość x skok tłoka:76 x 55,1 mm
Stopień sprężania:11,7:1
Moc maksymalna:152 KM (111,6 kW) przy 11 000 obr./min /
157 KM (115,6 kW) przy 11 000 obr/min (wersja SP)
Moment obrotowy:104 Nm przy 9000 obr./min /
107 Nm przy 9000 obr./min (wersja SP)
Zasilanie:wtrysk paliwa
Smarowanie:mokra miska olejowa
PRZENIESIENIE NAPĘDU
Sprzęgło:mokre, antyhoppingowe
Skrzynia biegów:sześciostopniowa
Napęd tylnego koła:łańcuch
PODWOZIE
Rama:stalowa, silnik elementem nośnym
Zawieszenie przednie:widelec Showa SFF-BP USD, Ø 41 mm, skok 118 mm
Zawieszenie tylne:amortyzator centralny Showa, skok 138 mm
Hamulec przedni:tarczowy, Ø 310 mm, zaciski 4-tłoczkowe Nissin
(Brembo Stylema – wersja SP)
Hamulec tylny:tarczowy, Ø 240 mm, zacisk jednotłoczkowy
Opony przód / tył:120/70-17 / 180/55-17
WYMIARY I MASY
Długość:2140 mm
Szerokość:790 mm
Wysokość:1085 mm
Wysokość siedzenia:809 mm
Rozstaw osi:1455 mm
Masa pojazdu gotowego do jazdy
z pełnym bakiem:
211 kg
Zbiornik paliwa:17 litrów
ELEKTRONIKA
ABS:tak, bez możliwości wyłączenia
Kontrola trakcji:tak, regulowana, opcja wyłączenia
Inne:zmienne tryby jazdy, quickshifter
Cena:b.d.
Importer:www.honda.pl
 
KOMENTARZE