Od pół wieku motocykle motocrossowe Kawasaki KX są budowane są po to, by dominować na torach wyścigowych i umożliwiać zawodnikom na nich jeżdżącym walkę o czołowe lokaty. Przykładem nieustannego rozwoju „Zielonych” jest model KX250 na rok 2025, który zyskał szereg ulepszeń. W najnowszym sezonie mają one umożliwić debiut tego jednośladu w fabrycznym składzie KRT w mistrzostwach MX2.
W 2025 roku model KX250 otrzymał sporo aktualizacji technicznych, które poprawiły jego osiągi. Nowy, symetryczny układ dolotowy i wydechowy, a także zoptymalizowanemu dolot typu downdraft sprawiają, że motocykl lepiej reaguje na niskich obrotach i oferuje płynniejszą kontrolę przepustnicy podczas wychodzenia z zakrętów.
KX250, już wcześniej znany z doskonałej zwrotności, teraz jest jeszcze bardziej zwinny dzięki zmianom w ramie i zawieszeniu. Modyfikacje te są podobne do tych, które wprowadzono wcześniej w modelu KX450. Nowe uchwyty ODI Lock-On oraz odświeżone nadwozie pozwalają kierowcy lepiej kontrolować maszynę i osiągać lepsze czasy na torze.
W nowym modelu nie zabrakło także szeregu udogodnień technologicznych. Model oferuje chociażby regulację trybów mocy oraz kontrolę trakcji, które można regulować dzięki przełącznikowi na lewej stronie kierownicy. Ponadto motocykl można też połączyć ze smartfonem przy pomocy aplikacji Rideology Kawasaki, dzięki czemu można dostosować mapowanie silnika.
Sama jednostka napędowa w KX250 również została przeprojektowana – zastosowano nową konstrukcję tłoka oraz zmieniony układ dolotowym i wydechowym. Tłumik przesunięto bardziej do przodu, co poprawia centralizację masy. To z kolei przekłada się na lepsze prowadzenie i kontrolę jednośladu. Przeprojektowany dolot oferuje znacznie prostszą drogę dla mieszanki paliwowo-powietrznej do cylindra, podczas gdy centralnie umieszczony wylot wydechowy pokrywa się z dolotem, zapewniając wysoką wydajność przepływu powietrza; oba przyczyniają się do zwiększenia osiągów. Zoptymalizowany dolot typu downdraft zwiększa również osiągi w niskich zakresach obrotów, podczas gdy jednowałowy główny stabilizator silnika przyczynia się do płynniejszego dostarczania mocy i zmniejszenia wibracji. Uzupełnieniem znacznie zwiększonego momentu obrotowego na niskich obrotach i płynniejszego dostarczania mocy jest bardziej liniowa reakcja przepustnicy.
Jeśli chodzi o zmianę biegów, sprzęgło hydrauliczne zapewnia bardziej bezpośrednie wyczucie i lżejsze działanie dźwigni oraz mniejszy luz, gdy sprzęgło nagrzewa się podczas intensywnego użytkowania. Jednowałowe główne wyważenie silnika przyczynia się do płynnego dostarczania mocy i zmniejszenia wibracji, co poprawia kontrolę przepustnicy, zwłaszcza podczas wychodzenia z zakrętów z mniejszą prędkością.
Pod względem podwozia nowa rama KX250 opiera się na ramie KX450 z 2024 roku, a aktualizacje na 2025 r. w celu dostosowania do nowego układu dolotowego i wydechowego pomagają zapewnić lepsze prowadzenie. Gładkie nadwozie zostało zaprojektowane tak, aby ułatwić kierowcy poruszanie się i kontrolę, a precyzyjnie dostrojone elementy zawieszenia i hamulców dodatkowo przyczyniają się do lekkiego i zwinnego prowadzenia KX250 dzięki zoptymalizowanej równowadze sztywności. Wysokowydajne widelce Showa ø48 mm z odwróconą sprężyną śrubową i tylne zawieszenie New Uni Trak oferują wydajność zawieszenia gotową do wyścigów, a wybór czterech pozycji kierownicy i dwóch pozycji podnóżków Ergo-fit pozwala kierowcy dostosować pozycję jazdy do wzrostu i preferencji ergonomicznych.
Wersja cross-country – KX250X oferuje ten sam pakiet aktualizacji na sezon 2025, a także: specyficzne dla cross-country dostrojenie zawieszenia, dopasowane do kombinacji kół 21”/18” wyposażonych w opony typu enduro i wygodne standardowe funkcje, takie jak podpórka boczna. To sprawia, że nowe Kawasaki KX250X jest jeszcze bardziej atrakcyjny także dla użytkowników cross-country.