Ośrodki doskonalenia techniki jazdy to przełomowy projekt, który otworzył drzwi do podnoszenia umiejętności wielu polskim motocyklistom. Wielokrotnie już zwracaliśmy wam uwagę na to, że torów wyścigowych mamy w kraju więcej, niż wielu przypuszcza, ale to przede wszystkim „Odetejoty” spopularyzowały szkolenia na dwóch kółkach. Nowe przepisy dotyczące szkoleń kierowców zawodowych sprawiły, że każde województwo dysponuje przynajmniej jednym takim obiektem.
Na skróty:
Kluczem do sukcesu jest przekaz. Słowo „tor” lub „szkolenie torowe” może onieśmielać wielu z nas, a gdy słyszymy o szkoleniu w ośrodku doskonalenia techniki jazdy mamy pewność, że nie chodzi o wyścigi, a ćwiczenie „normalnej” jazdy.
Obiekt w Lublinie to jeden z pierwszych polskich ODTJ, oddano go do użytku w 2017 roku. To miejsce jest jednocześnie „chustką” na otarcie łez po utraconym torze kartingowym. Fani motoryzacji przegrali tu wiele lat temu z fanami budowania i sprzedawania mieszkań. Cóż począć, ważne, że lubelscy motonici mają jakiekolwiek miejsce do bezpiecznego treningu. Pieczę nad szkoleniami i jazdami swobodnymi sprawuje Moto-Sekcja, czyli motocyklowy klub sportowy zrzeszony w PZM Lublin. Głównym szkoleniowcem jest tu Artur Lis, emerytowany policjant wydziału drogowego. Nie wygląda on zbyt emerycko, gdyż swoją służbę zakończył po 16 latach właśnie po to, by oddać się podnoszeniu bezpieczeństwa wśród motocyklistów. 
Jak się tam jeździ?
Ośrodki szkoleniowe mogą mieć różne formy. Opisywany wcześniej ODTJ w Pszczółkach wygląda zupełnie jak tor i wyposażony jest w dodatkowe płyty poślizgowe i wzniesienia. Lublin to z kolei obiekt czysto szkoleniowy. Nie odnajdziemy tam jednej, głównej nitki przejazdu, a całą siatkę łuków, nawrotów, skrzyżowań i wzniesień. 

Jak się zapisać na jazdy?
Najlepszą drogą jest skierowanie się wprost na stronę www.moto-sekcja.pl. Tam, w zakładce „Kalendarz jazd”, odnajdziecie wszystkie dostępne terminy. Motocykliści są mile widziani i praktycznie co tydzień odbywają się szkolenia lub inne aktywności z ich udziałem. W dziale „Zapisy” dowiecie się jak dostać miejsce w grupie szkoleniowej, a w zakładce „Szkolenia” poznacie program zajęć i wybierzecie te, które Was interesują. Ceny są bardzo atrakcyjne i zaczynają się już od 60 złotych za jazdę po torze. Ceny szkoleń wahają się od 100 do 300 złotych i zawierają opiekę kadry instruktorskiej, obsługę fotograficzną, a nawet poczęstunek i napoje. 




