fbpx

W ramach Impact mobility rEVolution’19 w Katowicach firma Hop.City (JedenŚlad Sp. z o.o.) zaprezentowała pierwszą wersję – alfa1 Bateriomatu®. Jest to projekt innowacyjnych stacji ładowania baterii do większości lekkich pojazdów elektrycznych: skuterów, rowerów, hulajnóg itd. Urządzenie, będzie pełnić funkcję „skrzynek” do przechowywania wymiennych baterii, a jednocześnie punktu ładowania różnego rodzaju e-pojazdów zarówno prywatnych, jak i sharingowych. Bateriomaty® to pierwsze tego typu rozwiązanie na świecie.

Pojazdy elektryczne to jeden z najbardziej gorących tematów w świecie motoryzacji, ale nie tylko. Na tegorocznej konferencji Impact mobility rEVolution’19 w Katowicach pojawiały się liczne debaty, co do sposobów ładowania takich pojazdów. Tak jak w przypadku samochodów elektrycznych rozwiązania rynkowe już są – stacje ładowania, które umieszczane są w wyznaczonych do tego punktach miasta czy strefach prywatnych, tak w przypadku UTO (urządzeń transportu osobistego) nie ma takich rozwiązań. Większość operatorów sharingowych – hulajnogi, rowery czy skutery elektryczne ładują pojazdy sami, a użytkownicy indywidualni robią to zazwyczaj w domach lub budynkach biurowych.

W ramach katowickiego wydarzenia, spółka zaprezentowała pierwszą wersję Bateriomatu® – alfa1. Sama nazwa także została zastrzeżona przez Spółkę, dzięki temu ma być on łatwiej identyfikowany dla potencjalnych użytkowników. Sam projekt Bateriomaty® jest realizowany w ramach działalności Hop.City, który krąży wokół wynajmu pojazdów elektrycznych.

Szybko i przyjemnie

Bateriomat® będzie stacją o wyglądzie zbliżonym do Paczkomatów, a samo urządzenie będzie działało w 3 podstawowych trybach. Pierwszy: wymiana pakietu baterii, czyli użytkownik, który będzie chciał umieścić w nim rozładowaną baterię, za pomocą aplikacji będzie otwierał jedną z szafek, w której umieści rozładowaną baterię i wymieni ją na naładowaną. „Będziemy zapewniać więc swego rodzaju „stacją wymiany energii” dla małych pojazdów elektrycznych. Dzięki czemu, użytkownicy nie będą musieli tracić czasu na ich ładownie.” – komentuje Łukasz Banach współzałożyciel Hop.City. Kolejny sposób, to naładowanie pakietu baterii. „Umożliwimy włożenie swojego pakietu baterii i naładowanie go w Bateriomacie®. Będziemy obsługiwać około 95% standardów dostępnych na polskim i europejskim rynku.” – dodaje Banach.

Trzecie sposób to naładowanie pojazdu, który nie ma wymiennego pakietu baterii – dzięki podłączeniu za pomocą kabla. Hop.City zapewnia, że całość będzie zarządzania przez ich system IT – w tym aplikacje do planowania tras, rezerwacje ładownia w Bateriomatach® i informowanie o naładowaniu baterii czy pojazdu.

KOMENTARZE