fbpx

Rok 2018 był najbardziej udanym dla Suzuki w historii startów od powstania klasy MotoGP. Zawodnicy Alex Rins #42 i Andrea Iannone #29 aż dziewięciokrotnie stawali na podium. Dzięki imponującym innowacjom w motocyklu GSX-RR, całemu zespołowi oraz zaangażowaniu kierowców zespół Suzuki ECSTAR zamyka sezon w dobrych nastrojach.

Zespół Suzuki ECSTAR podsumowuje zakończony sezon w MotoGP: 9 miesięcy intensywnej pracy, 4 kontynenty, 15 krajów, 19 wyścigów, 16 000 km przejechanych na torze – rok 2018 był najbardziej udanym dla Suzuki w historii startów od powstania klasy MotoGP.

SUZUKI ECSTAR Team podsumowuje sezon 2018 w MotoGP

Zawodnicy Alex Rins #42 i Andrea Iannone #29 aż dziewięciokrotnie stawali na podium. W klasyfikacji zawodników Hiszpan zdobył miejsce piąte, Włoch był dziesiąty. Suzuki zakończyło sezon jako czwarty producent. Szef zespołu Davide Brivio zapytany o oczekiwania wobec sezonu 2018 odpowiedział:

„Jesteśmy tu wszyscy po to, aby próbować i wygrać Mistrzostwa Świata. Muszę przyznać, że rok 2018 przekroczył moje oczekiwania – dziewięciokrotne  podium, cztery razy na drugim miejscu, i kilka wyścigów, gdy byliśmy bardzo blisko zwycięstwa.”

Suzuki jedzie po zwycięstwo!

Przyczyn tak dobrego sezonu Davide Brivio upatruje w ulepszonym motocyklu, rozwoju zawodników poprawiających swoje wyniki, wewnętrznej konkurencji pomiędzy Alexem Rinsem a Andreą Iannone, i ostatecznie, we wspólnej mobilizacji całego zespołu.

SUZUKI ECSTAR Team podsumowuje sezon 2018 w MotoGP

W sezonie 2019 zespół SUZUKI ECSTAR zasili młody kierowca Joan Mir, który potwierdził swój wyścigowy talent zdobywając zwycięski tytuł w Moto3 w 2017 r.  „Po pierwszych testach mam bardzo pozytywne odczucia co do Teamu Suzuki i motocykla GSX-RR” – mówi Joan Mir. „Czuję się pewnie na motocyklu klasy MotoGP, co tylko potwierdza, że decyzja o przeskoczeniu do Królewskiej Klasy z Moto2 po jednym sezonie była słuszna” – dodaje młody kierowca.

W zgodzie z planem

Zawodnicy rozpoczęli już testy przygotowujące do kolejnego roku zmagań na torze.
Jazdy próbne, które odbyły się w Walencji oraz Jerez w Hiszpanii pozytywnie nastawiają zarówno zawodników, jak i managera teamu Suzuki ECSTAR Davida Brivo – „wszystko idzie zgodnie z planem”. Czekamy na kolejne testy, które już na początku lutego odbędą się na torze Sepang International Circuit w Malezji.

 

 

Sezon 2018 w liczbach:

GP Argentyny – Alex Rins: 3. miejsce
GP Ameryk – Andrea Iannone: 3. miejsce
GP Hiszpanii – Andrea Iannone: 3. miejsce
Assen TT – Alex Rins: 2. miejsce
GP Aragonii – Andrea Iannone: 3. miejsce
GP Japonii – Alex Rins: 3. miejsce
GP Australii – Andrea Iannone: 2. miejsce
GP Malezji – Alex Rins: 2. miejsce
GP Walencji – Alex Rins: 2. miejsce

Specyfikacja motocykla Suzuki GSX-RR

Długość/szerokość/wysokość: 2 096mm/720mm/1 140mm
Rozstaw osi: 1 457mm
Silnik: rzędowy 4-cyl., czterosuwowy, DOHC, chłodzony cieczą
Pojemność silnika: 1 000 cm3
Moc max.: ponad 176 kW (240 KM)
Prędkość max.: ponad 330km/h
Skrzynia biegów: 6-biegowa
Opony (przód/tył): Michelin, 17” / 17”
Przednie zawieszenie: Öhlins, odwrócony widelec
Tylne zawieszenie: Öhlins
Hamulce: karbonowo-stalowe, tarczowe, Brembo
Jednostka sterująca: Magneti Marelli
Waga: 157 kg

 

KOMENTARZE