Bardzo dobre wiadomości dla wszystkich zawodników pit bike. Wraz z nowym rokiem, obniżone zostały ceny licencji zawodniczych, zarówno dla nowych zawodników, jak i tych przedłużających dokument.
Na skróty:
– Dla nas dyscyplina pit bike to swoisty eksperyment. Po prostu nigdy wcześniej, tak małe dzieci nie brały udziału w zawodach – mówi Jacek Bujański, przewodniczący Głównej Komisji Sportu Motocyklowego w PZM. – Nie było nawet konstrukcji motocykli, które by na to pozwalały. Kiedy pojawiła się alternatywa w postaci minimotocykli pit bike, z nisko osadzonym środkiem ciężkości, małymi kółkami, wszystko wskazywało na to, że będzie to bezpieczna dyscyplina.
Od zatwierdzenia jej oficjalnie w PZM, minął zaledwie rok. Dla nas był to czas analizy, obserwacji i weryfikowania. Chodzi o bezpieczeństwo najmłodszych, więc nie ma taryfy ulgowej. Dziś możemy z pełną satysfakcją stwierdzić, że ten eksperyment się powiódł. Pit bike są bezpieczne i nawet przy bezpośrednim kontakcie zawodników, nie dzieje się nic co mogłoby powodować zagrożenie dla uczestników wyścigów. To była również karta przetargowa, którą mogliśmy wnieść do ubezpieczyciela, bo to właśnie ubezpieczenie jest największą składową kosztu licencji. Cieszymy się, że udało się obniżyć koszty i mamy nadzieję, że będzie to kolejny argument, by zacząć przygodę z motorsportem od najmłodszych lat.
– kontynuuje Bujański
By zostać zawodnikiem pit bike, trzeba mieć skończone osiem lat. Dla osób w wieku 8-18 lat wydawane są licencje pit bike kadet, dla osób pełnoletnich licencje pit bike.
Potrzebne dokumenty
Do wyrobienia licencji potrzebujecie badań od lekarza sportowego. Przypominamy, że ważne są one tylko pół roku, więc najlepiej zrobić je w miesiącu przystąpienia do licencji. Zadzwońcie również wcześniej z pytaniem, jakie badania będą potrzebne.
[dd-parallax img=”https://swiatmotocykli.pl/wp-content/uploads/2019/02/20045623_1341403929240939_8855329307976055035_o.jpg” height=”700″ speed=”2″ z-index=”0″ position=”left” offset=”false”][/dd-parallax]
Lekarz osobom zdolnym do uprawiania motorsportu wbija pieczątkę do żółtej książeczki PZM (można ją pobrać na stronie związku). Osoby, które nie mają ukończonego 18.roku życia wniosek o wydanie licencji muszą mieć podpisany przez obojga opiekunów prawnych. By wyrobić licencję zawodniczą musicie należeć też do klubu, potwierdzenie takiej przynależności jest wymagane podczas składania wniosku.
Jak zdać?
Z wypełnionym zgłoszeniem na egzamin (podpisanym przez rodziców w przypadku osób niepełnoletnich) stawiasz się na egzaminie. Są one organizowane przed każdą rundą. Egzamin teoretyczny dotyczy znajomości flag i zasad panujących na torze. Startujesz w zawodach, w których musisz być klasyfikowany, czyli po prostu je ukończyć. Po zawodach pobierasz z biura zaświadczenia potrzebne do wyrobienia licencji, składasz wniosek. Gotowe.
Najbliższa okazja, by zdać licencję już 13 kwietnia podczas Pucharu Polski Pit Bike SM. W Toruniu na Awix Racing Arenie odbędzie się pre-runda, podczas której możecie zdobyć uprawnienia i od pierwszej właściwej rundy zdobywać punkty.
W 2019 roku wyrobienie licencji pit bike będzie kosztowało 120 zł (plus 20 zł wydrukowanie) oraz 100 zł w przypadku przedłużenia dokumentu na kolejny rok. W zeszłym roku było to 220 zł przy nowym dokumencie i 160 przy jego przedłużeniu. Tak spora obniżka powinna ucieszyć wszystkich zawodników pit bike.