fbpx

Sportowy temperament i włoski styl. Flagowy funbike włoskiego producenta przeszedł nie tylko zmiany wizualne, ale także gruntowne modyfikacje podzespołów. Motocykl jest teraz lżejszy i mocniejszy. Doskonała zabawa gwarantowana. Wersja na 2019 niebawem zawita do toruńskiego salonu Ducati. Hiper rozrywka Sercem nowego Hypermotarda jest dwucylindrowa jednostka napędowa Testastretta 11° o pojemności 937 ccm, generująca maksymalną moc […]

Sportowy temperament i włoski styl. Flagowy funbike włoskiego producenta przeszedł nie tylko zmiany wizualne, ale także gruntowne modyfikacje podzespołów. Motocykl jest teraz lżejszy i mocniejszy. Doskonała zabawa gwarantowana. Wersja na 2019 niebawem zawita do toruńskiego salonu Ducati.

Hiper rozrywka

Sercem nowego Hypermotarda jest dwucylindrowa jednostka napędowa Testastretta 11° o pojemności 937 ccm, generująca maksymalną moc 114 KM oraz maksymalny moment obrotowy rzędu 96 Nm. 80% momentu obrotowego dostępne jest już od 3000 obr./min, a jego wartość nigdy nie spada poniżej 88% wartości maksymalnej w zakresie od 5000 do 9000 obr./min! Te liczby gwarantują niesłabnące, pozytywne emocje podczas jazdy.

Silnik został odchudzony aż o 1,5 kg dzięki zastosowaniu nowej, lżejszej pokrywy sprzęgła oraz alternatora, lżejszego wybieraka biegów, aluminiowych (a nie jak w poprzedniej wersji – stalowych) napinaczy pasków oraz magnezowych pokryw zaworów. Nie tylko jego masa się zmieniła, ale także wzrosła moc – aż o 4 KM! Zastosowano w nim także inne przepustnice o średnicy 53 mm, które kontrolowane są przez nowy sterownik elektroniczny oraz system Ride-by-Wire. Wszystko po to, by dostarczyć jeszcze większej frajdy z jazdy!

Adrenalinę, którą oferuje Hypermotard 950, użytkownik może dozować w ramach dostępnych trzech trybów jazdy:
Sport, który dostarcza pełnego zakresu mocy (114 KM); dedykowany jeździe sportowej na krętych trasach lub na torze wyścigowym.

[dd-parallax img=”https://swiatmotocykli.pl/wp-content/uploads/2019/02/Hypermotard_950_SP_1.jpg” height=”700″ speed=”2″ z-index=”0″ position=”left” offset=”false”][/dd-parallax]

Touring, czyli idealny do dłuższych wyjazdów poza miasto, dla kierowców, preferujących płynną i łagodną jazdę.
Urban, który zaprogramowany jest przede wszystkim do jazdy miejskiej oraz w warunkach pogorszonej przyczepności, na przykład podczas deszczu.

Płynnie w górę i w dół!

Aby zapewnić optymalne wykorzystanie potencjału momentu obrotowego, skrzynia biegów wykorzystuje system Ducati Quick Shift EVO (DQS EVO) wspomagający zmianę oraz redukcję przełożeń. DQS EVO wykorzystuje informacje o kącie pochylenia motocykla, aby zmaksymalizować stabilność pojazdu w czasie zmiany biegów w zakrętach. Oprócz skrócenia czasu zmiany przełożenia, DQS EVO umożliwia redukcję biegów bez użycia sprzęgła, zapewniając tym samym jeszcze bardziej efektywne hamowanie w zakrętach. DQS EVO dostępny jest w wersji standardowej jako opcja, a w wersji SP jako podstawowe wyposażenie.

Ramę nowego modelu Hypermotard zaprojektowano tak, aby prowadził się stabilnie przy dużych prędkościach, ale jednocześnie był jak najbardziej zwrotny i zwinny podczas jazdy po mieście czy po torze. Udało się to osiągnąć dzięki bardzo szerokiemu kątowi skrętu o wartości 70° oraz krótkiemu rozstawowi osi sięgającemu 1493 mm (1498 mm w wersji SP).

Niezmiennie bezpiecznie

Aby jazda w każdych warunkach była bezpieczna, model Hypermotard został wyposażony w Ducati Safety Pack, w którego w skład wchodzą następujące systemy bezpieczeństwa:

  • działający w zakrętach, najnowocześniejszy system Bosch Cornering ABS,
  • wielostopniowa kontrola trakcji Ducati Traction Control,
  • Ducati Wheelie Control, czyli system ograniczający podnoszenie się przedniego koła w trakcie dynamicznego startu, umożliwiający również ustawienie poziomu maksymalnego unoszenia się koła.

[dd-parallax img=”https://swiatmotocykli.pl/wp-content/uploads/2019/02/Hypermotard_950_SP_2.jpg” height=”700″ speed=”2″ z-index=”0″ position=”left” offset=”false”][/dd-parallax]

Nowy model otrzymał szerszą kierownicę, która ma zapewnić zarówno komfortową pozycję, jak i optymalną kontrolę nad motocyklem. Ponadto zwężono i wydłużono siodło, a w wersji SP dodatkowo je wypłaszczono. Zabieg ten nie tyle miał podkreślić zgodność całego projektu z wyglądem motocykli z rodziny supermoto, ale przede wszystkim zapewnić najlepsze z możliwych zespolenie kierowcy z maszyną.

Zawieszenie – komfort i osiągi

Bezpośredni wpływ na komfort jazdy ma zawieszenie – z przodu w wersji standardowej zastosowano w pełni regulowany widelec Marzocchi upside down o średnicy 45 mm. Z tyłu zaś wykorzystano regulowany amortyzator Sachs, zapewniający skok koła 150 mm.

Wersja SP natomiast została wyposażona w pełni regulowany widelec przedni firmy Öhlins o średnicy 48 mm i skoku 185 mm oraz tylny w pełni regulowany amortyzator marki Öhlins zapewniający 175 mm skoku. Tylko od użytkownika nowego Hypermotarda zależy, czy zawieszenie swojego motocykla zestroi w stronę komfortu jazdy, czy też w kierunku najlepszych osiągów!

Układ hamulcowy

Dwa mocowane radialnie, czterotłoczkowe zaciski Brembo typu monoblock pracują z dwiema przednimi tarczami hamulcowymi o średnicy 320 mm. Tarcze montowane są na aluminiowych flanszach, co pozwoliło na redukcję masy układu o 600 gramów w stosunku do poprzedniego modelu. Tylny hamulec to pojedyncza tarcza o średnicy 245 mm kontrolowana przez dwutłoczkowy zacisk Brembo. Nad pracą całego układu hamulcowego czuwa najnowocześniejsza elektronika, czyli Bosch Cornering ABS, który dostosowuje poziom ingerencji w proces hamowania w zależności od kąta złożenia motocykla.

[dd-parallax img=”https://swiatmotocykli.pl/wp-content/uploads/2019/02/Hypermotard_950_1.jpg” height=”700″ speed=”2″ z-index=”0″ position=”left” offset=”false”][/dd-parallax]

Ducati Hypermotard 950 będzie dostępny w malowaniu Ducati Red z czerwoną ramą oraz czarnymi felgami. Wersja SP z kolei otrzymała biało-czerwone malowanie z czerwoną ramą i czerwonymi obręczami kół. Interwały przeglądowe zaplanowane są co 15 000 km lub co 12 miesięcy, natomiast sprawdzenie i ewentualna regulacja luzów zaworowych, czyli desmo serwis, powinna odbywać się co 30 000 km.

Czym różnią się oba modele, czyli standardowe wyposażenie wersji SP?

– w pełni regulowany widelec przedni firmy Öhlins o średnicy 48 mm i skoku 185 mm,
– w pełni regulowany amortyzator marki Öhlins o skoku 175 mm
– płaskie siedzenie,
– system Ducati Quick Shift (DQS) Up & Down EVO,
– opony Pirelli Diablo Supercorsa SP,
– elementy z włókna węglowego: przedni błotnik, osłony paska rozrządu,
– kute felgi Marchesini.

KOMENTARZE