fbpx

Jeszcze w grudniu ubiegłego roku zebrano wymaganą liczbę podpisów mieszkańców Warszawy na liście poparcia. Następnie w marcu odbyło się obowiązkowe spotkanie z mieszkańcami dzielnicy, w czasie którego przedstawiono podstawowe założenia projektu. Po krótkiej prezentacji, na spotkaniu nie zgłoszono żadnych uwag, co spowodowało, że projekt trafił do ostatniej fazy – formalnej, szczegółowej weryfikacji urzędniczej. W maju […]

Jeszcze w grudniu ubiegłego roku zebrano wymaganą liczbę podpisów mieszkańców Warszawy na liście poparcia. Następnie w marcu odbyło się obowiązkowe spotkanie z mieszkańcami dzielnicy, w czasie którego przedstawiono podstawowe założenia projektu. Po krótkiej prezentacji, na spotkaniu nie zgłoszono żadnych uwag, co spowodowało, że projekt trafił do ostatniej fazy – formalnej, szczegółowej weryfikacji urzędniczej. W maju Urząd Dzielnicy Włochy orzekł, że projekt spełnia wymagania formalne regulaminu budżetu partycypacyjnego i może trafić na listy do głosowania.

 Projekt „Torowisko” przewiduje stworzenie kompleksu dwóch małych torów sjenitowo-granitowych. Wewnętrzny, o długości ok. 60 metrów (liczone 1 m od krawężnika), ma służyć do wyścigów do speedrowera oraz innych wyścigów rowerowych. Zewnętrzny, o długości ok. 145-150 m, będzie przeznaczony do treningów na motocyklach o różnej pojemności oraz pit-bike’ach. Zimą, przy odpowiednio niskiej temperaturze, tor może służyć jako lodowisko. W kosztorysie uwzględniono prace projektowe, prace związane z uporządkowaniem i wyrównaniem terenu, zakup oraz transport nawierzchni wraz z jej ułożeniem oraz wykonaniem band. Całość opiewa na kwotę 144 tys. zł,
z założeniem rocznego kosztu utrzymania na poziomie 25 tys. zł. 

Znany warszawski architekt, Jan Kurzątkowski przygotował wstępne wizualizacje projektu, na którym zaprezentowane zostały dwa tory. Działka, na której zgłoszono projekt, zlokalizowana jest w dzielnicy Włochy (na granicy z dzielnicą Ursus), w okolicach ulicy Tynkarskiej, w pobliżu centrum handlowego Factory. Działkę ograniczają z jednej strony trasa szybkiego ruchu (Aleja 4 Czerwca 1989 r,, dawna Nowolazurowa, łącząca autostradę A2 z dzielnicami Włochy i w przyszłości, po przedłużeniu trasy, Bemowo), a z drugiej strony tory kolejowe (zarówno pociągów dalekobieżnych, między innymi Pendolino, jak i podmiejskich – Szybka Kolej Miejska, trasa będzie modernizowana w 2018 roku). W bezpośrednim sąsiedztwie znajduje się trawiaste boisko do piłki nożnej, plenerowa siłownia oraz parking. Obecnie teren jest zaniedbany oraz nieuporządkowany. Zgodnie z Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego teren powinien zostać przeznaczony na działalność sportowo-rekreacyjną. Składa się on z czterech działek, z czego trzy znajdują się we władaniu m. st. Warszawy i co do których nie zostały zgłoszone żadne roszczenia. Formalnie w dzielnicy Włochy budżet partycypacyjny został podzielony na cztery obszary. Projekt „Torowisko” został zgłoszony, zgodnie z lokalizacją, w obszarze Stare Włochy.

Głosowanie na projekty rozpoczęło się w środę (14.06.2017 r.) i potrwa ono do końca czerwca (30.06.2017 r.). Głosować mogą wszyscy mieszkańcy Warszawy, bez względu na zameldowanie oraz na wiek. Aby wziąć udział w głosowaniu, nie trzeba być zameldowanym w Warszawie, ani być pełnoletnim. Nie ma znaczenia dzielnica Warszawy, w której się obecnie mieszka. Istnieją dwie możliwości poparcia projektu: przez Internet oraz papierowo. Głosowanie internetowe jest bardzo proste. Wystarczy wejść na stronę internetową app.twojbudzet.um.warszawa.pl i wypełnić formularz. Do wypełnienia formularza niezbędny jest adres e-mail, na który przyjdzie link aktywacyjny stanowiący potwierdzenie oddania głosu. Z jednego adresu e-mail głosować mogą maksymalnie 3 osoby. Nie ma potrzeby tworzenia odrębnych adresów e-mail dla dzieci. Alternatywnie można zagłosować papierowo, udając się osobiście do Urzędu Dzielnicy Włochy w godzinach jego pracy i wypełniając kartę do głosowania.

 Projekt „Torowisko” otrzymał w wyniku losowania numer 8 na liście projektów w dzielnicy Włochy, obszar Stare Włochy. Jeśli uzyska odpowiednio wysokie miejsce w głosowaniu mieszkańców, zostanie przeznaczony do realizacji, zgodnie z regulaminem, do końca 2018 roku.

Wówczas od początku sezonu 2019 możliwe będzie rozpoczęcie szkolenia młodzieży zarówno w speedrowerze, jak i na motocyklach o małej pojemności (80 cm3 i 125 cm3). Długofalowy plan przewiduje skupienie się na szkoleniu młodzieży w speedrowerze (wzorem klubu ze Świętochłowic) i miniżużlu na kompleksie torów w dzielnicy Włochy oraz stopniowe przechodzenie adeptów na duży tor, który w przyszłości może zostać odtworzony na stadionie Gwardii przy ulicy Racławickiej. Obecnie decyzja na temat przyszłości obiektu należy wyłącznie do Ministerstwa Spraw Wewnętrznych
i Administracji oraz Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, której szef otrzymał przyrzeczenie przejęcia nieruchomości (trwały zarząd KGP nad nieruchomością ma zostać uchylony). Wbrew informacjom prasowym z marca 2017, Międzynarodowa Agencja Frontex otrzymała od Rządu RP tylko fragment nieruchomości, który w żadnym stopniu nie wchodzi w obszar toru żużlowego oraz boiska piłkarskiego.

Projektodawcy rozpoczęli kampanię promocyjną projektu. W jej ramach przygotowano między innymi konkursy, w których nagrodami są bilety VIP na dowolny, wybrany mecz Nice 1 Ligi Żużlowej w sezonie 2017 lub Nice 1 Ligi (piłkarskiej) w rundzie jesiennej sezonu 2017/2018, ufundowane przez firmę Nice – sponsora tytularnego jednych i drugich rozgrywek.

KOMENTARZE