Skuter 125 dla kierowcy samochodu
Na skróty:
Skuter 125 dla kierowcy samochodu
Co, poza legendą marki, dostajemy za dziewiętnaście tysięcy złotych? Piaggio Beverly to grupa stosunkowo dużych, nowoczesnych skuterów o bogatym wyposażeniu, do których dostępna jest bogata oferta akcesoriów. Toczą się na dużych kołach, gwarantujących dobrą trakcję i wysoki komfort jazdy. Stylistyka nadwozia nawiązuje do modeli z lat sześćdziesiątych, lecz to, co skrywają, jest na najwyższym poziomie technicznym.
Wizualnie Beverly robi doskonałe wrażenie: szyk i elegancja. Wisienką na torcie są śliczne, analogowe wskaźniki. Pod siedzeniem znajdziemy przepastny kufer, zaś przed nogami, pod sporą pokrywą, schowek na dokumenty i inne drobiazgi.
Wielkość i spora masa skutera nie powinny nikogo dziwić. Podstawowa jednostka napędowa (przynajmniej z punktu widzenia pewnej logiki i przeznaczenia tego pojazdu) ma 278 ccm a szczytowa (Sport Touring) – 330 ccm. „Stodwudziestkapiątka” to najsłabsza opcja. Korzyść z tej sytuacji jest taka, że mamy na przykład doskonałe hamulce. Ich skuteczności nie powstydziłby się motocykl turystyczny o dwukrotnie większej mocy.
Piaggio Beverly – jak motocykl
Największą zaletą są walory trakcyjne i komfort jazdy. Beverly prowadzi się jak motocykl, niestraszne mu szybkie pokonywanie zakrętów. Rzadko spotyka się tak stabilne rollery. Nierówności nawierzchni są słabo odczuwalne przez jadących, a wygodna kanapa pozwala na długotrwałą jazdę.
Beverly nieźle nadaje się do wyjazdów turystycznych, choć oczywiście nie jakąś ekspresówką czy autostradą, bo jego prędkość trwała to 80-90 km/h. Przy zatrzymaniu niskie osoby mogą narzekać, gdyż rozłożysta kanapa utrudni im pewne podparcie stopami o podłoże.
Minusem Beverly 125 jest stosunkowo niska dynamika jak na deklarowane 15 KM generowane przez silnik. Musimy mieć świadomość, że mało komu uciekniemy po starcie spod świateł na skrzyżowaniu. Raczej pojedziemy w grupie. Drugim minusem jest spore spalanie – prawie 4 l/100 km. Byłoby do przyjęcia w „dwieściepięćdziesiątce”, lecz nie w tym maluchu. Mimo to każda jazda Beverly wywoływała u mnie uśmiech na twarzy. Piaggio dawało dużo przyjemności i poczucia bezpieczeństwa podczas jazdy. Wybaczałem mu mizerną dynamikę i za duży apetyt na paliwo. Jednak cena jest według mnie za wysoka.
Piaggio Beverly 125 – dane techniczne
SILNIK
Typ: czterosuwowy, chłodzony cieczą
Układ: jednocylindrowy
Rozrząd: SOHC, 4 zawory na cylinder
Pojemność skokowa: 124 ccm
Średnica/skok tłoka: 57 mm x 48,6 mm
Moc maksymalna: 11 kW (15 KM) przy 9250 obr./min
Maksymalny moment: 12 Nm przy 7250 obr./min
Zasilanie: wtrysk
Smarowanie: mokra miska
Rozruch: elektryczny
PRZENIESIENIE NAPĘDU
Silnik-sprzęgło: pas klinowy
Sprzęgło: odśrodkowe
Skrzynia biegów: bezstopniowa CVT
Napęd tylnego koła: bezpośredni
PODWOZIE
Rama: stalowa rurowa
Zawieszenie przednie: teleskopowe śr, 35 mm, skok 90 mm
Zawieszenie tylne: wahacz wleczony, dwa elementy resorujaco-tłumiące
Hamulec przedni: tarczowy, śr. tarczy 300 mm
Hamulec tylny: tarczowy, śr. tarczy 240 mm
Ogumienie: bezdętkowe, przód/tył: 110/70-16; 140/70-14
WYMIARY I MASY
Długość: 2150 mm
Szerokość: 780 mm
Wysokość: 1190 mm
Wysokość siedzenia: 790 mm
Rozstaw osi: 1535 mm
Kąt pochylenia główki ramy: b.d.
Masa pojazdu: 177 kg
Zbiornik paliwa: 13 l
DANE EKSPLOATACYJNE
Prędkość maksymalna w teście: 110 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: b.d.
Średnie zużycie paliwa w teście: 3,7 l/100km
Zasięg: 350 km
Importer:
Inter Cars S.A
ul. Gdańska 15
01-152 Cząstków Mazowiecki
http://piaggio-polska.pl/