fbpx

Skuter 125 dla kierowcy samochodu

Skuter 125 dla kierowcy samochodu

Piaggio Beverly 125

Co, poza legendą marki, dostajemy za dziewiętnaście tysięcy złotych? Piaggio Beverly to grupa stosunkowo dużych, nowoczesnych skuterów o bogatym wyposażeniu, do których dostępna jest bogata oferta akcesoriów. Toczą się na dużych kołach, gwarantujących dobrą trakcję i wysoki komfort jazdy. Stylistyka nadwozia nawiązuje do modeli z lat sześćdziesiątych, lecz to, co skrywają, jest na najwyższym poziomie technicznym.

Wizualnie Beverly robi doskonałe wrażenie: szyk i elegancja. Wisienką na torcie są śliczne, analogowe wskaźniki. Pod siedzeniem znajdziemy przepastny kufer, zaś przed nogami, pod sporą pokrywą, schowek na dokumenty i inne drobiazgi.

Wielkość i spora masa skutera nie powinny nikogo dziwić. Podstawowa jednostka napędowa (przynajmniej z punktu widzenia pewnej logiki i przeznaczenia tego pojazdu) ma 278 ccm a szczytowa (Sport Touring) – 330 ccm. „Stodwudziestkapiątka” to najsłabsza opcja. Korzyść z tej sytuacji jest taka, że mamy na przykład doskonałe hamulce. Ich skuteczności nie powstydziłby się motocykl turystyczny o dwukrotnie większej mocy.

Piaggio Beverly – jak motocykl

Piaggio Beverly 125

Największą zaletą są walory trakcyjne i komfort jazdy. Beverly prowadzi się jak motocykl, niestraszne mu szybkie pokonywanie zakrętów. Rzadko spotyka się tak stabilne rollery. Nierówności nawierzchni są słabo odczuwalne przez jadących, a wygodna kanapa pozwala na długotrwałą jazdę.

Beverly nieźle nadaje się do wyjazdów turystycznych, choć oczywiście nie jakąś ekspresówką czy autostradą, bo jego prędkość trwała to 80-90 km/h. Przy zatrzymaniu niskie osoby mogą narzekać, gdyż rozłożysta kanapa utrudni im pewne podparcie stopami o podłoże.

Minusem Beverly 125 jest stosunkowo niska dynamika jak na deklarowane 15 KM generowane przez silnik. Musimy mieć świadomość, że mało komu uciekniemy po starcie spod świateł na skrzyżowaniu. Raczej pojedziemy w grupie. Drugim minusem jest spore spalanie – prawie 4 l/100 km. Byłoby do przyjęcia w „dwieściepięćdziesiątce”, lecz nie w tym maluchu. Mimo to każda jazda Beverly wywoływała u mnie uśmiech na twarzy. Piaggio dawało dużo przyjemności i poczucia bezpieczeństwa podczas jazdy. Wybaczałem mu mizerną dynamikę i za duży apetyt na paliwo. Jednak cena jest według mnie za wysoka.

Piaggio Beverly 125 – dane techniczne

Piaggio Beverly 125

SILNIK

Typ: czterosuwowy, chłodzony cieczą

Układ: jednocylindrowy

Rozrząd: SOHC, 4 zawory na cylinder

Pojemność skokowa: 124 ccm

Średnica/skok tłoka: 57 mm x 48,6 mm

Moc maksymalna: 11 kW (15 KM) przy 9250 obr./min

Maksymalny moment: 12 Nm przy 7250 obr./min

Zasilanie: wtrysk

Smarowanie: mokra miska

Rozruch: elektryczny

PRZENIESIENIE NAPĘDU

Silnik-sprzęgło: pas klinowy

Sprzęgło: odśrodkowe

Skrzynia biegów: bezstopniowa CVT

Napęd tylnego koła: bezpośredni

PODWOZIE

Rama: stalowa rurowa

Zawieszenie przednie: teleskopowe śr, 35 mm, skok 90 mm

Zawieszenie tylne: wahacz wleczony, dwa elementy resorujaco-tłumiące

Hamulec przedni: tarczowy, śr. tarczy 300 mm

Hamulec tylny: tarczowy, śr. tarczy 240 mm

Ogumienie: bezdętkowe, przód/tył: 110/70-16; 140/70-14

WYMIARY I MASY

Długość: 2150 mm

Szerokość: 780 mm

Wysokość: 1190 mm

Wysokość siedzenia: 790 mm

Rozstaw osi: 1535 mm

Kąt pochylenia główki ramy: b.d.

Masa pojazdu: 177 kg

Zbiornik paliwa: 13 l

DANE EKSPLOATACYJNE

Prędkość maksymalna w teście: 110 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h: b.d.

Średnie zużycie paliwa w teście: 3,7 l/100km

Zasięg: 350 km

 

Importer:

Inter Cars S.A

ul. Gdańska 15

01-152 Cząstków Mazowiecki

http://piaggio-polska.pl/

KOMENTARZE