fbpx

LRP Poland i Pirelli współpracują ze sobą nieprzerwanie od samego początku istnienia ekipy, sięgając wspólnie po dwa tytuły mistrza Polski i niezliczoną ilość zwycięstw. W przyszłym roku relacje z włoską marką, która jest także wyłącznym dostawcą ogumienia w Formule 1 i motocyklowych mistrzostwach świata World Superbike, będą jeszcze bliższe.

LRP Poland i Pirelli współpracują ze sobą nieprzerwanie od samego początku istnienia ekipy, sięgając wspólnie po dwa tytuły mistrza Polski i niezliczoną ilość zwycięstw. W przyszłym roku relacje z włoską marką, która jest także wyłącznym dostawcą ogumienia w Formule 1 i motocyklowych mistrzostwach świata World Superbike, będą jeszcze bliższe.

W ramach podpisanej właśnie umowy, zespół LRP Poland zostanie m.in. zaproszony na oficjalne, przedsezonowe testy, w których wezmą udział najlepsze ekipy używające ogumienia Pirelli. W trakcie sezonu polscy motocykliści otrzymają także do swojej dyspozycji najnowsze mieszanki opon podczas wszystkich wyścigów, w tym legendarnych, 24-godzinnych zmagań na francuskim torze Le Mans. Pirelli będzie nie tylko partnerem technicznym zespołu, ale zapewni także dodatkowe wsparcie w postaci części niezbędnego budżetu.

”Po potwierdzeniu awansu do mistrzostw świata i zapewnieniu sobie fabrycznych motocykli BMW oraz bezpośredniego wsparcia BMW Polska, dzisiaj z wielką przyjemnością możemy potwierdzić przedłużenie współpracy z naszym kolejnym wieloletnim partnerem i marką znaną nie tylko w świecie motoryzacji„ – podkreśla jeżdżący manager ekipy LRP Poland Bartłomiej Lewandowski. ”Pirelli jest kluczową częścią naszego zespołu od samego początku jego istnienia. Wspólnie sięgaliśmy po liczne sukcesy i tytuły na arenie krajowej, a teraz wspólnymi siłami ruszamy na podbój mistrzostw świata.

Nasza współpraca będzie dla nas wyjątkowo ważna także z technicznego punktu widzenia. W sezonie 2016 w EWC zadebiutują nowe mieszanki opon. Będziemy jednym z pierwszych zespołów, które otrzymają do nich dostęp. Ich dokładne i wczesne przetestowanie, a także ustawienie motocykla i elektroniki zgodnie z ich charakterystyką, to klucz do sukcesu w sezonie 2016. Teraz mamy ten klucz w naszych rękach i zamierzamy to wykorzystać.„

”Współpracujemy z zespołem LRP Poland od samego początku jego istnienia i jesteśmy z tej współpracy, zarówno na torze jak i poza nim, bardzo zadowoleni„ – dodaje Maciej Łoziński, szef działu motocyklowego w Pirelli Polska. ”Nie tylko na poziomie polskiego oddziału, ale i włoskiej centrali. W poprzednim sezonie nasza współpraca była bardzo bliska. Podczas rundy mistrzostw Polski w Czechach zespół LRP Poland otrzymał opony w specyfikacji MŚ World Superbike przywiezione prosto z wyścigów w Malezji.

Pierwszym etapem naszej przyszłorocznej współpracy będą oficjalne testy w hiszpańskiej Almerii, które składają się z dwóch części. Do pierwszej z nich zapraszamy najlepszych zawodników korzystających z opon Pirelli w seriach krajowych i europejskich. To bardzo ekskluzywne testy, w których weźmie udział tylko 35 zawodników, w tym motocykliści LRP Poland. Wielu kierowców marzy o zaproszeniu na te jazdy.

Druga część to już testy wyłącznie dla naszych zespołów z FIM World Endurance. Dla zawodników z LRP Poland nie jest to pierwsze tego typu zaproszenie. Dwa lata temu dzielili boks z Michaelem van der Markiem, który został w tamtym roku mistrzem świata klasy Supersport, a także z gwiazdą wyścigów ulicznych, Guyem Martinem. Zawodnicy będą w Almerii testować mieszanki na sezon 2016 i ustawiać pod nie motocykle, co jest bardzo ważnym elementem ostatecznego sukcesu na torze.„

”Sezon 2015 był czwartym, w którym wygraliśmy wszystko co było do wygrania. Liczymy na równie udany rok 2016 i równie owocną współpracę z ekipą LRP Poland. Awans do mistrzostw świata to dla zespołu ogromny skok, ale jesteśmy przekonani, że wspólnie zaliczymy kolejny udany sezon.„

Dokładny kalendarz FIM World Endurance nie został jeszcze potwierdzony, ale najprawdopodobniej składał się on będzie z pięciu wyścigów (trzech 24- i dwóch 8-godzinnych), które odbędą się na francuskich torach Le Mans, Magny-Cours i Paul Richard, japońskim torze Suzuka i niemieckim Oschersleben. Zmagania powinny rozpocząć się w połowie kwietnia i zakończyć w połowie września. Oficjalny kalendarz zostanie wkrótce potwierdzony przez FIM, Międzynarodową Federację Motocyklową.

KOMENTARZE