Sety, czyli podnóżki motocyklowe, to jeden z ważniejszych elementów mających wpływ na wyniki osiągane podczas wyścigu. To one decydują o optymalnej pozycji kierowcy, co ma kolosalny wpływ na rezultaty osiągane na torze.

Zakup motocykla sportowego to dopiero początek drogi do sukcesów. Każdy nowy sprzęt ustawiony jest najczęściej bardzo neutralnie, tak aby dopasować motocykl do jak najszerszej grupy odbiorców. Do codziennej jazdy wystarczy zatem zmiana kilku ustawień – kąta kierownicy, położenia klamek czy regulacja długości ramienia dźwigni hamulca oraz położenia dźwigni zmiany biegów. Po kilku ruchach kluczem powinno być naprawdę dobrze, ale żeby  wykorzystywać motocykl na torze, niezbędne będą bardziej zaawansowane modyfikacje.


REKLAMA

Lżej, szybciej i wygodniej!

Jedną z najczęściej stosowanych, jest wymiana zestawów podnóżków, czyli setów. Profesjonalne, akcesoryjne sety mają znacznie większy zakres regulacji niż standardowe, zwykle także są od nich lżejsze i znacznie lepiej wyglądają. Producenci, tacy jak na przykład TRW-Lucas, przykładają dużą wagę nie tylko do funkcjonalności, ale także do estetyki, co dla wielu użytkowników jest cechą o dużym znaczeniu.

TRW

 

Sety „black edition”, oferowane przez TRW-Lucas, mają trzy cechy, poszukiwane przez motocyklistów zorientowanych na sportową jazdę – są bardzo lekkie (najlżejszy waży 700g), mają wszechstronne możliwości regulacji i znakomity wygląd. Podczas projektowania i produkcji szczególną wagę przykładano możliwości zastosowania setów zarówno podczas wyścigów, jak i w czasie jazdy po drogach publicznych.

Regulacja, kwestia podstawowa

Podnóżki umożliwiają szeroki zakres regulacji, co pozwala na precyzyjne dopasowanie do wymagań kierowcy. Dzięki zastosowanym płytom adaptera, podnóżki można regulować do 28,5 mm w poziomie i do 18 mm w pionie. Ma to niebagatelne znaczenie dla poprawy osiągów – w maksymalnie do tyłu odsuniętej pozycji podnóżek daje lepsze podparcie podczas przyspieszania, zaś po przesunięciu wyżej, umożliwia jeszcze głębsze złożenia w zakrętach.

TRW

Regulacja to nie wszystko. Systemy podnóżków TRW-Lucas mają możliwość przystosowywania do odwróconego schematu zmiany biegów. W ofercie znalazła się nawet specjalna wersja RAC-UM, dopasowana do rozwiązań stosowanych w motocyklach Triumph i BMW. Nie bez znaczenia jest także fakt, że w ofercie TRW-Lucas znajduje się kierownica clip-on „black edition”, która doskonale pasuje do zestawu podnóżków z tej samej serii. Zestawy TRW są dostępne dla ponad 100 modeli – od Aprilia, BMW, Ducati, Honda, Kawasaki, KTM, po Suzuki, Triumph i Yamaha.

KOMENTARZE

REKLAMA

Polecane artykuły
Poprawa wyglądu starszego motocykla może być sprawą stosunkowo prostą. O…
Dunlop - tego nazwiska chyba nie musimy nikomu przedstawiać. Ale…