Dwusuwy jak dinozaury, zostały skazane na wymarcie. Peugeot Speedfight 4 50 2T LC jest wśród ostatnich mohikanów.

Dwusuwy niestety zniknęły z salonów nowych skuterów z początkiem roku (choć są już rozwiązania, które dwusuwom pozwalają spełnić normy Euro4 – zobacz technikę na str. 84). Również ten Peugeot. Szkoda. Fabryczna moc, czyli 5,5 KM w lekkim motorowerze (bez kodeksowego kagańca prędkości maksymalnej) pozwala na osiąganie prędkości zarezerwowanych dla niewysilonych „stodwudziestekpitek”. I łatwo można poddać te silniki tuningowi.

Dobry zawias to podstawa!

Prezentowany Peugeot jest w wersji limitowanej Iceblade. Ma ponadstandardowe wyposażenie i wykończenie. Na kierownicy znajdziemy uchwyt do GPS-u oraz gazowy tylny amortyzator. Biały skuter ma stylowe, czerwone obwódki reflektorów i markowanych wlotów powietrza, a podesty uszlachetniono nakładkami z ryflowanego aluminium. Na miejscu pasażera zamontowano nakładkę upodobniającą siedzenie do motocykla wyścigowego. By ją zdjąć i zabrać pasażera, wystarczy odkręcić dwie śrubki.
Pod kanapą jest jedyny schowek w skuterze, w którym zmieścimy kask integralny. Zawieszenie przednie typu upside-down, przedni hamulec z czterotłoczkowym zaciskiem, mocowanym promieniowo oraz przewody hamulcowe w oplocie dostajemy w standardzie. Speedfighta można doposażyć m. in. w szybę ochronną, kufer, boczną podstawkę, mufki na kierownicę.

Czytelny wyświetlacz, a przed nim miejsce na akcesoryjny uchwyt do smartfona.

Sportowe korzenie

Speedfight 4, tak jak jego poprzednie wcielenia, zwraca uwagę swoją sportową urodą oraz wysoką starannością wykonania. Wisienką na torcie jest gustowny wyświetlacz, z którego odczytamy prędkość, temperaturę cieczy chłodzącej, poziom paliwa w baku i przebieg.
Peugeot doskonale sprawdza się jako środek transportu w zatłoczonej aglomeracji. Nawet w wersji z zablokowanymi osiągami, kodeksowe 45 km/h osiąga z doskonałą dynamiką. Można szybciej, ale zdjęcie blokady osiągów w skuterze mającym homologację motorowerową jest niezgodne z prawem.
Hamulce Seedfighta oraz jego prowadzenie są na bardzo wysokim poziomie. Dzięki temu szybka jazda po winklach jest bezpieczna i pewna, sprawia wiele radości. Zawieszenie, jak na tak niewielki skuter, gwarantuje wysoki komfort. Skutkiem wysokich osiągów tego fajnego skuterka jest jego wysokie spożycie paliwa, przekraczające 4 litry na setkę. Taka już uroda wysilonego dwusuwu.

Dane techniczne Peugeot Speedfight 4 50 2T LC:

SILNIK
Typ > dwusuwowy, chłodzony cieczą
Układ > jednocylindrowy
Pojemność skokowa > 49 ccm
Moc maksymalna > 4 kW
(5,5 KM) przy 7300 obr./min
Moment obrotowy > 4,8 Nm przy 6000 obr./min
Zasilanie > gaźnik Dell’orto
Smarowanie > dozownik oleju
Rozruch > elektryczny/nożny
PRZENIESIENIE NAPĘDU
Silnik-sprzęgło > pas klinowy
Sprzęgło > odśrodkowe
Skrzynia biegów > bezstopniowa
PODWOZIE
Rama > stalowa, rurowa
Zawieszenie przednie > teleskopowe, upside down
Zawieszenie tylne > wahacz wleczony, jeden element resorujaco-tłumiący
Hamulec przedni > tarczowy, Ø 215 mm
Hamulec tylny > tarczowy,
Ø 190 mm
Ogumienie przód i tył > 130/60-13 i 130/60-13
wymiary i masy
Długość > 1895 mm
Szerokość > 700 mm
Wysokość siedzenia > 800 mm
Rozstaw osi > 1290 mm
Masa pojazdu > 100 kg

Cena 9990 zł, IMPOrter: SCOOTER Sp. z o.o., ul. Ks. Pociecha 2, 40-852 Katowice, Tel. 0 32 289 53 89, Email: scooter@scooter.com.pl

Eksploatacja

Zasięg motocykla: 190 km

Średnie spalanie: 4,2 l/100 km

Prędkość maks.: 45 km/h (w teście 88 km/h)

Zbiornika paliwa: 8 l

KOMENTARZE

REKLAMA