Pierwszym projektem tej dwójki, który przykuł uwagę firmy Yamaha Motor Europe, był wyjątkowy motocykl Yamaha SR500 z 1982 r. Klasyczny model Yamaha o schludnej, surowej stylizacji jest wykonany ręcznie i z całą pewnością gotowy do jazdy. Wynikiem tego zainteresowania było rozpoczęcie współpracy w ramach kampanii Yard Built. W ostatnich miesiącach bracia pracowali nad nadaniem XSR700 […]

Pierwszym projektem tej dwójki, który przykuł uwagę firmy Yamaha Motor Europe, był wyjątkowy motocykl Yamaha SR500 z 1982 r. Klasyczny model Yamaha o schludnej, surowej stylizacji jest wykonany ręcznie i z całą pewnością gotowy do jazdy. Wynikiem tego zainteresowania było rozpoczęcie współpracy w ramach kampanii Yard Built. W ostatnich miesiącach bracia pracowali nad nadaniem XSR700 unikalnego stylu Bunker Custom. Rezultatem było wyprodukowanie wytrzymałej maszyny o stylizacji trackera, gotowej do pokonywania dróg w górach, plaż i dowolnych tras, na które ją poprowadzisz.

„Jestem naprawdę pod wrażeniem pracy, którą Can i Mert włożyli w ten projekt” – komentuje Cristian Barelli, koordynator ds. marketingu w Yamaha Motor Europe. „Bardzo istotny był dla mnie fakt, że bracia zachowali cechy definiujące XSR700, czyli jego elastyczność i moc. Can i Mert zadbali o unikalną stylizację, ukazując światu zupełnie nowe oblicze tego modelu”.

„Wybraliśmy stylizację trackera, ponieważ chcieliśmy jak najlepiej uchwycić ducha wolności” – potwierdzają bracia Uzer. „Dwucylindrowy silnik stanowi doskonałą bazę, a sam motocykl zainspirował nas do stworzenia lekkiego, elastycznego i ekscytującego projektu”.

Tworząc własną interpretację maszyny z serii Sport Heritage, bracia podwyższyli siedzenie i zwiększyli ilość miejsca z przodu, aby zadbać o swobodę ruchów kierowcy. Powiększyli również prześwit, zmienili położenie rury wydechowej i zastąpili przednie koło 19-calowym modelem do jazdy na każdej nawierzchni.

Aby nadać motocyklowi stylizację znaną dla ich firmy, bracia zastąpili wszystkie panele wyklepanymi ręcznie elementami z aluminium o grubości 2 mm. Zmodyfikowali w ten sposób osłony zbiornika paliwa, przednie i tylne błotniki, osłony chłodnicy i panel siedzenia. Szkielet z osłonami zbiornika paliwa wykonany z aluminium frezowanego na obrabiarce CNC został oszlifowany i wypolerowany, aby zapewnić wyjątkowy wygląd górnej części motocykla. Kierownica Renthal i siedzenie podniesione o 6 cm tworzą nową pozycję jazdy. Zostało to osiągnięte dzięki przykręcanym przedłużeniom, które można zamontować w dowolnej ramie modeli XSR700. Zamszowa skóra dodaje stylowego charakteru kanapie, która zachowała oryginalny mechanizm blokujący.

Standardowe widelce zasmieniono na upside down z modelu MT-09 Tracer, co pozwala zachować wygodę i funkcjonalność przy zapewnieniu doskonałego wyglądu podczas pokonywania trudnych tras. Bracia wymienili również standardowe obręcze kół na szprychowe obręcze Super Ténére z oponami Goldentyre GT201 – 19-calowymi z przodu i 17-calowymi z tyłu.

Aby umożliwić pokonywanie każdej trasy, powiększono prześwit z 14 do 20 cm i zmieniono położenie tłumika i kolektora układu wydechowego. Bracia zaprojektowali układ wydechowy ze stali nierdzewnej z katalizatorem Akrapovie umieszczonym w punkcie styku tłumika i kolektora.

Firma Bunker Customs dodała do swojego projektu kilka oryginalnych akcesoriów firmy Yamaha – dźwignię sprzęgła, dźwignię hamulca, czy podnóżki. Motocykl został wykończony piękną, prostą i powściągliwą grafiką w stylu lat 80.

KOMENTARZE

REKLAMA