Yamaha wystawia nową broń w starciu na 125-tki. Czy NMAX zdeklasuje konkurencję?

Rynek 125-tek rozwija się bardzo dynamicznie. Jak pokazują statystyki sprzedaży to właśnie małe pojazdy, którymi można jeździć posiadając prawo jazdy kategorii B są najbardziej poszukiwane wśród klientów.

Nie dziwi zatem, że Yamaha chce mieć w ofercie coś dla każdego. Nowy NMAX z ABS-em to niewątpliwie ciekawa propozycja. Skuter wyposażono w jednocylindrowy, chłodzony cieczą silnik SOHC zasilany wtryskiem paliwa. Ciekawostką jest zmienne uruchamianie zaworów – Variable Valve Actuation w standardzie.

Jednostka generuje około 12 KM przy 7 500 obr/min, a maksymalny moment to 11,7 Nm przy 7 250 obr/min. Yamaha chwali się też niskim spalaniem około 2,2 l/100 km.

Za zatrzymanie odpowiadają hamulce tarczowe. Zarówno na przednim jak i tylnym kole znajdziemy tarcze o średnicy 230 mm. Do tego 13„ koła, które bez problemu poradzą sobie z miejskimi wyzwaniami.

Jeśli chodzi o wygląd to NMAX zdecydowanie może się podobać. Zwarta, dość agresywna sylwetka skutera z małą owiewka z przodu i ciekawymi zegarami na pewno przypadnie do gustu szczególnie młodym odbiorcom.

Nowy NMAX z ABS-em kosztuje 12 300 zł.

KOMENTARZE