Poznaj historię Hondy Super Cup  Pierwsza Honda Super Cub C100 miała premierę w 1958 roku, a więc w 10. rocznicę istnienia japońskiego producenta. Prawie 60 lat później, w 2017 roku z taśmy produkcyjnej zjechał 100-milionowy Super Cub. W ciągu tych lat proste atrybuty Super Cub’ów – unikatowy styl, niezawodność, oszczędność i funkcjonalność – nigdy nie […]

Poznaj historię Hondy Super Cup 

Pierwsza Honda Super Cub C100 miała premierę w 1958 roku, a więc w 10. rocznicę istnienia japońskiego producenta. Prawie 60 lat później, w 2017 roku z taśmy produkcyjnej zjechał 100-milionowy Super Cub. W ciągu tych lat proste atrybuty Super Cub’ów – unikatowy styl, niezawodność, oszczędność i funkcjonalność – nigdy nie wyszły z mody. 

Aż do końca 2018 roku motocykle serii Super Cub nowszych generacji były dostępne tylko w Japonii. Były tam popularne jako pojazdy użytkowe, a w Azji Południowo-Wschodniej znalazły zastosowanie jako prywatny środek transportu w gospodarstwach domowych.

Honda, świadoma potrzeb motocyklistów z europejskich miast, zaprezentowała w roku 2018 motocykl Super Cub C125. To nic innego, jak nowoczesna kontynuacja legendarnej maszyny, otwierająca kolejny rozdział w długiej historii modelu.

Sporo zmian w modelu na 2022 rok

W modelu na rok 2022, Super Cub 125 otrzymał kolejne udoskonalenia dedykowane europejskiej klienteli. Ponadczasowy wygląd pozostał niezmieniony, ale zastosowano nowy silnik spełniający normę EURO5. Przy okazji jednostka napędowa ma nieco więcej mocy i jest bardziej oszczędna – zapewnia zużycie paliwa na poziomie 1,5 l/100 km! To, przy zbiorniku o pojemności 3,7 litra zapewnia blisko 250 km jazdy na jednym tankowaniu. 

Zewnętrzny wygląd tłumika wydechu – jeden z wielu elementów „mitologii” Super Cuba – pozostaje bez zmian, podczas gdy wnętrze tłumika zmodyfikowano. W poprzedniej wersji układu wydechowego stosowano dwa katalizatory, teraz dzięki zwiększeniu sprawności spalania w celu spełnienia normy EURO5, można było skorzystać z pojedynczego, bardziej wydajnego katalizatora. Elektroniczny moduł sterujący pracą silnika (ECU) oprogramowano na nowo, aby zmaksymalizować osiągi i sprawność, zwiększono też moc wyjściową alternatora (ACG).Styl Super Cub’a pozostał bez zmian, dodano jedynie seryjnie montowane siedzenie dla pasażera i podnóżki. Z kolei zmienione charakterystyki sprężyn w przednim i tylnym zawieszeniu ułatwiają jazdę po nierównych miejskich ulicach. 

Natychmiast rozpoznawalną cechą Super Cub jest bowiem układ „unit”, który łączy oddzielne elementy (widelec, kierownicę i osłony nóg) w jedną spójną całość. W oryginalnym modelu sprzed ponad 60 lat kierownica o kształcie przypominającym rozpostarte ptasie skrzydła stała się magnesem przyciągającym klientów. Współczesny model Super Cub C125 z kutą, zwężającą się stożkowo kierownicą, opakowaną w przestrzenną, gustownie wystylizowaną epoksydową obudowę zawierającą przełączniki i wskaźniki, wyraźnie nawiązuje do oryginału.

Odnowiona klasyka

Wszystkie elementy oświetlenia zostały wykonane w nowoczesnej technice LED, a instrumenty z dwoma zegarami oddzielonymi podwójnymi chromowanymi pierścieniami, uzupełniają ogólny zamysł projektu. Zewnętrzny pierścień tworzą: analogowy prędkościomierz ze wskazówką i kontrolki ostrzegawcze, w wewnętrznym umieszczono dyskretny, cyfrowy wyświetlacz.

Nowoczesnym elementem wyposażenia jest bezkluczykowy system Honda Smart Key, który steruje również immobilizerem jako dodatkowym zabezpieczeniem przed kradzieżą i jest wyposażony w funkcję „odpowiedz”, dzięki której kierunkowskazy będą migać po naciśnięciu przycisku na pilocie, co ułatwi odnalezienie pojazdu na zatłoczonym parkingu.

KOMENTARZE