fbpx
A password will be e-mailed to you.

Honda Shadow 600 – dozgonny towarzysz W czasie, gdy przez ręce Pawła i Marcina przechodziły kolejne motocykle, w duszy ich ojca następowała zmiana. Senior rodu, zwykle kibicujący swoim synom, ale czasem aktywnie im pomagający, coraz częściej przypominał sobie własne młode lata, spędzone na motocyklu. W końcu doszedł do wniosku, że warto odwiesić z kołka dawno […]

Honda Shadow 600 – dozgonny towarzysz

W czasie, gdy przez ręce Pawła i Marcina przechodziły kolejne motocykle, w duszy ich ojca następowała zmiana. Senior rodu, zwykle kibicujący swoim synom, ale czasem aktywnie im pomagający, coraz częściej przypominał sobie własne młode lata, spędzone na motocyklu. W końcu doszedł do wniosku, że warto odwiesić z kołka dawno nieużywany kask. Jak pomyślał, tak zrobił i wkrótce w garażu stanęła Honda Shadow 600 w idealnym stanie.

Motocykl szybko stał się oczkiem w głowie ojca rodziny. Ten stwierdził nawet, że będzie to jego dozgonny mechaniczny towarzysz i zabronił komukolwiek, choćby przypadkiem, myśleć o tym, by tknąć jego ulubioną maszynę.

Tylko nie ramę!

Synowie jednak nie dali za wygraną. Bracia po prostu nie mogli znieść widoku zupełnie seryjnego motocykla! Tak długo wiercili ojcu dziurę w brzuchu, aż wreszcie skapitulował. „No dobra możecie go lekko zmodyfikować, tylko niech was ręka boska broni, żeby ruszać ramę!”

Mając już zielone światło obaj bracia zaczęli snuć plany, co też zrobić z tatowej Hondy. Któregoś pięknego dnia, gdy rodzice wyszli na zakupy, bracia zeszli do garażu i wzięli się ostro do roboty. Nim się opamiętali z Hondy została jedynie goła rama na kołach.

– „Jezu, jaka ona brzydka!” – krzyknął Marcin i bez chwili namysłu chwycił w dłoń kątówkę. Brzdęk i już o beton posadzki stuknęła odcięta tylna część ramy przytrzymująca błotnik, kanapę i tylną lampę z kierunkowskazami.

– „Mieliśmy nie ciąć ramy!” – krzyknął Paweł. Za późno!

Nim rodzice wrócili do domu, w garażu leżały już odpowiednio powyginane rury mające zastąpić usunięte fragmenty konstrukcji motocykla.

Dalej wypadki potoczyły się błyskawicznie. By załagodzić gniew ojca, bracia musieli ukończyć realizację customowego projektu w ekspresowym tempie. Honda dostała nowe błotniki i boczki wykonane na kole angielskim. Własnym sumptem wyklepali też podstawę jednoosobowego siodła, którą zaprzyjaźniony tapicer wyłożył gąbką i obszył skórą. Wysoka kierownica powstała przez sprytne połączenie kolanek ze stali nierdzewnej.

Na kierownicy ostały się seryjne klamki, manetki i klawisze. Trzeba było tylko wymienić linki i kable na dłuższe. W miejsce oryginalnego kokpitu pojawił elektroniczny prędkościomierz wpasowany w wykonaną z aluminium, bardzo zgrabną obudowę.

Przednia część ramy i widelec oparły się zmianom, natomiast wykonano nowe podnóżki wraz z wspornikami wyciętymi laserem. Koła zostały rozmontowane. Felgi pomalowano proszkowo, podobnie jak ramę motocykla, a szprychy ocynkowano. Puszczone górą i owinięte termoizolacyjną taśmą wydechy nadają „szadołce” hotrodowy klimat i brzmią bardzo przyjemnie. Na koniec Paweł zajął się malowaniem karoserii. Moto było gotowe.

Customowa Honda – powody do dumy

Senior rodziny nie od razu przekonał się do nowego wizerunku swego motocykla, ale teraz jest już zadowolony. Odchudzona Honda zyskała nieco wigoru a jazda z wyciągniętymi do góry rękoma smakuje inaczej. I można pochwalić się zdolnościami synów.

A co będzie, jeśli tata zechce zabrać mamę na przejażdżkę? No cóż, bracia będą chyba musieli zbudować wózek boczny. Wyszedłby z tego bardzo ciekawy sidecar.

Dane techniczne Honda Shadow 600

SILNIK

Typ: czterosuwowy, chłodzony powietrzem

Układ: dwucylindrowy widlasty

Pojemność skokowa: 583 ccm

Zasilanie: dwa gaźniki Keihin

Filtr powietrza: K&N

Wydechy: Lula Bike Garage

PRZENIESIENIE NAPĘDU

Silnik-sprzęgło: przełożenie wstępne kołami zębatymi

Sprzęgło: wielotarczowe mokre

Napęd tylnego koła: łańcuchem

PODWOZIE

Rama: podwójna stalowa Honda / Lula Bike Garage

Wahacz: stalowy przestrzenny Honda

Zawieszenie przednie: widelec teleskopowy

Błotnik tylny: Lula Bike Garage

Błotnik przedni: Lula Bike Garage

Zbiornik paliwa: Honda

Koło przednie: szprychowe, opona 100/90-19

Koło tylne: szprychowe, opona 170/90-15

Hamulec przedni: tarczowy

Hamulec tylny: bęben

WYPOSAŻENIE I OSPRZĘT

Podnóżki i dźwignie: Lula Bike Garage

Kierownica: Lula Bike Garage

Osprzęt kierownicy: Honda

Manetki: Honda

Reflektor: CCE

Lampa tylna: Mały HD

Siodło: Lula Bike Garage/Przyjaciele

KOMENTARZE