fbpx

Chuligański trójkołowiec – musi być szybszy REKLAMA „Modliszka” nie jest pierwszym trójkołowcem Łukasza. Wcześniej przez dziesięć lat jeździł trajką zbudowaną na podzespołach garbusa. Na pomysł „Modliszki” wpadł, będąc na dużym zlocie w Niemczech. Zobaczył tam trójkołowego Harleya, który był bardzo mały, zwarty i zbudowany niezwykle oszczędnie. Nie miał nawet błotników. Był to po prostu motocykl, […]

Chuligański trójkołowiec – musi być szybszy

Tuning | Chuligański trójkołowiec


REKLAMA

„Modliszka” nie jest pierwszym trójkołowcem Łukasza. Wcześniej przez dziesięć lat jeździł trajką zbudowaną na podzespołach garbusa. Na pomysł „Modliszki” wpadł, będąc na dużym zlocie w Niemczech. Zobaczył tam trójkołowego Harleya, który był bardzo mały, zwarty i zbudowany niezwykle oszczędnie. Nie miał nawet błotników. Był to po prostu motocykl, w którym ktoś zamiast tylnego koła wstawił most z dyfrem.

Bardzo mu się ten pojazd spodobał i stwierdził, że też musi mieć coś takiego, tylko na szybszej bazie. Wkrótce nadarzyła się okazja kupna silnika i ramy od Yamahy XJR 1300. Duży, klasyczny, japoński czterocylindrowiec dysponujący soczystym momentem obrotowym w szerokim zakresie obrotów zdawał się idealną bazą.

By trójkołowiec dysponował dynamiką jednośladu, „Sikor” (tak nazywają Łukasza przyjaciele) zamontował ostre wałki rozrządu i Dynojety w gaźnikach. Oryginalny airbox dostał oczywiście wolne, a bateria gaźników zasysa powietrze przez stożkowe filtry. Yamahowskie kolektory połączono z tłumikami własnej roboty.

Trochę Fiata w motocyklu

Tuning | Chuligański trójkołowiec

Główna część ramy pozostała nietknięta. „Sikor” dorobił jedynie własną ramę pomocniczą. Spoczywa na niej wykonana również własnoręcznie, dwuosobowa kanapa. Jej kształt idealnie współgra z tylną częścią karoserii, która została wyklepana z blachy. Tylny wahacz własnej konstrukcji wspiera się na dwóch amortyzatorach wyciągniętych z Hondy CBR F4.

Tylna oś to skrócony most Fiata 125p. Koło talerzowe fiatowskiego dyfra napędzane jest łańcuchem i w praktyce rozwiązanie to doskonale się sprawdza. Na końcach osi osadzono efektowne, chromowane, amerykańskie koła obute w mięsiste gumy o szerokości 295 mm. Na tylnej osi wykorzystano hamulce z Fiata 125p.

Przednia, trójramienna felga jest dziełem Łukasza i podobnie jak tylne obręcze ma średnicę 15 cali. Przednie zawieszenie składa się z wydłużonych teleskopów upside-down od Suzuki GSX-R 1000, wstawionych w półki własnej roboty. Hamulec przedni pochodzi z Kawasaki ZX 9. Zwieńczeniem widelca jest szeroka kierownica i owiewka, w którą wkomponowano światła od Hondy CBR 125. Kształtem owiewka przypomina nieco głowę owada, stąd też wzięła się nazwa całego pojazdu.

Kropką nad „i” jest charakterystyczna, dolna owiewka, będąca często wykorzystywanym elementem w tworzonych przez „Sikora”, customowych kreacjach.

Dzięki Custom Festivalowi

Tuning | Chuligański trójkołowiec

Prace przy budowie „Modliszki” trwały dwa lata. Kiedy pojazd był już gotowy i został gruntownie przetestowany, co potwierdziło tkwiący w nim potencjał, pozostała jeszcze kwestia malowania. Tym zajął się przyjaciel Łukasza, Paweł Kaczmarek, prowadzący artystyczną lakiernię RockoPoint.

Według zamysłu twórcy „Modliszki” karoserię miały zdobić motywy biomechaniczne, ale z zastrzeżeniem, że nie miał z tego wyjść kolejny „Obcy”. Paweł nie tylko znakomicie wywiązał się z powierzonego zadania i wykonał robotę w ekspresowym tempie, ale również zmotywował „Sikora” do udziału w Custom Festivalu. Dzięki temu ja mogłem odwiedzić obu entuzjastów customizingu w Śremie, a dalszy ciąg już znacie.

Dane techniczne

Tuning | Chuligański trójkołowiec

SILNIK

Silnik: Yamaha XJR 1300

Układ: czterocylindrowy, rzędowy

Pojemność skokowa: 1251 ccm

Zasilanie: 4 gaźniki

Filtr powietrza: 4 x stożek

Wydechy: 4w2 Sikors Choppers

PRZENIESIENIE NAPĘDU

Silnik-sprzęgło: przekładnia zębata

Sprzęgło: wielotarczowe, mokre Yamaha

Napęd tylnej osi: łańcuch plus mechanizm różnicowy z Fiata 125p

PODWOZIE

Rama: podwójna, stalowa, Yamaha

Wahacz: dwuramienny, stalowy, Sikors Choppers

Zawieszenie przednie: widelec teleskopowy (przedłużony Suzuki GSX-R 1000 w półkach Sikors Choppers)

Błotniki tylne: Sikors Choppers

Błotnik przedni: Sikors Choppers

Zbiornik paliwa: Yamaha XJR 1300/Sikors Choppers

Koło przednie: 15″, trójramienne, Sikors-Choppers

Koła tylne: Mangels USA

Hamulec przedni: Kawasaki ZX 9

Hamulce tylne: Fiat 125p

WYPOSAŻENIE I OSPRZĘT

Podnóżki i dźwignie: Sikors Choppers

Kierownica: Sikors Choppers

Osprzęt kierownicy: Yamaha

Manetki: aftermarket

Reflektor: Honda CBR 125

Lampy tylne: LED, Sikors-Choppers

Siodło: Sikors Choppers

Malowanie: Rocko Point

KOMENTARZE


REKLAMA

Polecane artykuły
Nie, to nie jest żart. Dane o ilości wystawionych mandatów…
Niedawno Honda oficjalnie potwierdziła, że w ofercie ponownie zagości model…