Gdy po raz pierwszy raz świat zobaczył Triumpha Rocket III uznał go za zupełny nonsens. Co zrobili Brytyjczycy? Zaprezentowali jego nową wersję, z jeszcze większą pojemnością i mocą tworząc motocykl z największym silnikiem na rynku!

Przebicie się na rynku cruiserów nie jest łatwe. Triumph znalazł na to swój sposób, który jest genialny w swojej prostocie. Stworzył motocykl z największym silnikiem i obudował go imponującym nadwoziem. Pierwszy Rocket miał być przede wszystkim imponujący, jego nowa wersja ma zapewnić nam osiągi pozwalające na prawdziwie dynamiczną jazdę.


REKLAMA

 

Jeszcze większy silnik

Trudno w to uwierzyć, ale Rocket 3 w sezonie 2019 otrzymał jeszcze większą jednostkę napędową. Trzy cylindry ułożone wzdłużnie mają teraz łączną pojemność 2458ccm, czyli praktycznie 2,5 litra! To bez wątpienia największy i biorąc pod uwagę moment obrotowy najpotężniejszy motocykl jaki możemy kupić. Moc maksymalna wynosi 167KM, za to moment obrotowy to aż 221Nm i to już przy 4000 obr./min.! Wrażenia z jazdy będą piorunujące! W szczególności nie możemy się doczekać dźwięku wydobywającego się z wydechu.

 

Kuracja odchudzająca

Pomimo tego, że silnik urósł Triumph postanowił, że maszyna musi zostać znacząco odchudzona. W porównaniu do poprzednika udało się zaoszczędzić aż 40 kilogramów! Maszyna wciąż waży 291 kilogramów na sucho, ale w kategorii cruiser nikogo to nie przerazi. Spodziewamy się zaskakująco dobrego prowadzenia ze względu na nowe podwozie. Rama jest aluminiowa i współpracuje z amortyzatorami Showa dającymi możliwość pełnej regulacji. Za hamowanie odpowiadają zaciski Brembo i tarcze o rozmiarze 320mm.

 

Brytyjskie wykonanie i elektronia

Od zawsze zwracamy uwagę na to jak dobrze wykonane są maszyny Triumpha. W tym wypadku nie będzie inaczej, bo już teraz widzimy, że producent przykuwa ogromną uwagę do detali. Spodziewamy się również świetnej elektroniki, w tym ABS z opcją Cornering i kontroli trakcji. Ten drugi system będzie kluczowy, ponieważ pomimo tylnej opony w rozmiarze 240mm Rocket III będzie zrywał przyczepność przy każdej okazji! Mamy nadzieję, że komputer umożliwi nam wyjścia z zakrętów z uślizgami! Zegary TFT nie są zaskoczeniem i zapewne będziemy mogli dostosować ich wygląd według własnych upodobań.

 

Cena i wersje

Triumph Rocket III będzie oferowany w dwóch wersjach. Model z literą R ma być maszyną dla osób lubiących agresywną jazdę. W ten sposób Triumph chce podebrać trochę klientów Ducati, którzy rozważali zakup modelu Diavel. Cena 95 900 złotych sugeruje, że mają po niego sięgnąć osoby lubiące rzeczy nietanie. Drugim obliczem Triumpha jest wersja GT nastawiona na turystykę, która ze względu na inną szybę, oparcie dla pasażera i mocowania do kufrów kosztuje 99 900 złotych. Testy nowego Triumph Rocket 3 rozpoczynamy już 18.11.2019.

 

Triumph Rocket III R / ( GT )

DANE TECHNICZNE

SILNIK

Typ: czterosuwowy, trzycylindrowy, chłodzony cieczą

Układ: wzdłużny

Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder

Pojemność skokowa: 2458 ccm

Średnica x skok tłoka: 110,2 x 85,9 mm

Moc maksymalna: 167 KM (123kW) przy 6000 obr./min.

Moment obrotowy: 221Nm / 4000 obr./min.

Zasilanie: wtrysk paliwa

Smarowanie: mokra miska olejowa

PRZENIESIENIE NAPĘDU

Sprzęgło: hydrauliczne, torque assist

Skrzynia biegów: sześciobiegowa

Napęd tylnego koła: łańcuch

PODWOZIE

Rama: akuminiowa

Zawieszenie przednie: Showa 47 mm USD 1+1 , regulacja kompresji i odboju. Skok 120 mm

Zawieszenie tylne: W pełni regulowane Showa ze zbiornikiem piggyback RSU ze zdalnym hydraulicznym regulatorem obciążenia wstępnego, skok tylnego koła 107 mm.

Hamulec przedni: tarcze 320 mm, Brembo M4.30 Stylema® 4-tlokowe

Hamulec tylny: Pojedyncza tarcza 300 mm, Brembo M4.32 4-tłoczkowy

Opony przód / tył: 150/80 R17 / 240/50 R16

WYMIARY I MASY

Wysokość siedzenia: 773 mm (750mm)

Masa pojazdu gotowego do jazdy z pełnym bakiem: 291 kg  (294 kg)

Zbiornik paliwa: 18 l

ELEKTRONIKA

ABS: cornering z IMU

KONTROLA TRAKCJI: regulowana

INNE: Wielofunkcyjny zestaw przyrządów TFT z cyfrowym prędkościomierzem, cyfrowym wskaźnikiem przebiegu, wskaźnikiem pozycji biegu, paliwomierzem, wskaźnikiem serwisowym, wskaźnikiem temperatury otoczenia, zegarem i wskaźnikiem trybów jazdy (Deszcz/Droga/Sport/Konfigurowany przez kierowcę) –
możliwość dodania systemu łączności TFT Triumph z opcjonalnie montowanym modułem Bluetooth

KOMENTARZE

REKLAMA