Brytyjska marka szturmuje segment motocykli klasycznych. Zdążyli nas przyzwyczaić do obecności „pochodnych” od modelu Bonneville, jednak tym ostro popuścili wodze fantazji. Poznajcie Triumph Bonneville Bobber.

Spójrzmy  prawdzie w oczy. Ci, którzy mnie znają, stwierdzą, że nie jestem kompetentną osobą do oceniania motocykla w stylu retro. Moją domeną są maszyny sportowe lub takie, które w sposób sportowy lubią być traktowane. Uznajmy moje usposobienie w tym przypadku za zaletę.


REKLAMA

Od motocykli oczekuję znacznie więcej niż ładnego wyglądu, więc do Bobbera podchodziłem ze sporym dystansem. Najpierw się na niego gapiłem, bo chyba o to tutaj głównie chodzi. Przeżyłem spore zaskoczenie, ponieważ w momencie, gdy regularnie przyłapuję takie marki jak Ducati na cięciu kosztów na materiałach, to tutaj nie byłem w stanie wyłapać jakiejkolwiek tandety. Pokrywy ze szczotkowanego aluminium, zapięcie skrzynki akumulatora ze stali nierdzewnej, wtrysk paliwa imitujący gaźniki i ukryty tylny amortyzator to tylko niektóre „smaczki”, które możemy wychwycić.

To właśnie ogromna uwaga przyłożona do detali ma wprowadzić motocykle Triumph do segmentu premium. Pierwsze kilometry na Bobberze przyciągnęły skojarzenia z maszynami H-D, tylko w nieco bardziej cywilizowanej formie. Spodziewałem się ospałego silnika, ale zaskoczyła mnie ilość dostępnych niutonometrów. Jednostka napędowa zarządzana jest przez nowoczesny układ zasilania, a nad trakcją czuwają systemy bezpieczeństwa. Na Triumph Bonneville Bobber spędziłem prawie cały dzień i jeździłem zarówno w mieście, jak i po szutrowych szlakach (w końcu bobbery niczego się nie boją). Pełen test przeczytacie w jednym z kolejnych numerów Świat Motocykli.

Dane Techniczne:

Silnik: chłodzony cieczą, 8-zaworowy, SOHC, wał korbowy 270° dwucylindrowy, rzędowy

Pojemność: 1200 ccm

Średnica cylindra/skok tłoka: 97.6 / 80 mm

Stopień sprężania: 10,0:1

Moc: 77 KM (56,6 k W) / 6100 obr./min

Moment obrotowy: 106 Nm/ 4000 obr./min

Zasilanie: wielosekwencyjny, elektroniczny wtrysk paliwa

Napęd: Łańcuch

Sprzęgło: Mokre

Skrzynia biegów: sześciobiegowa

Koła przód/tył: 100/90 R19 / 150/80 R16

Zawieszenie przednie: KYB 41 mm, skok zawieszenia 90 mm

Zawieszenie tylne: KYB Monoshock, skok zawieszenia 76.9 mm

Przednie hamulce: tarcza 310 mm, 2-tłoczkowy zacisk Nissin, ABS

Tylne hamulce: Pojedyncza tarcza 255 mm, 1-tłoczkowy zacisk Nissin, ABS

Rozstaw osi: 1510 mm

Kąt pochylenia główki ramy: 25.8º

Masa na sucho: 228 kg

Pojemność zbiornika paliwa: 9,1 L

Więcej informacji na

KOMENTARZE

Polecane artykuły
Po raz pierwszy w historii na dwóch torach asfaltowych: toruńskiej…
Marka Indian w naszym kraju rośnie w siłę, o czym…