Jeśli rozważacie zakup skutera, którym chcecie pojeździć jeszcze w tym sezonie to teraz jest najlepsza pora, żeby poszukać odpowiedniego modelu. Przedstawiamy 7 skuterów o różnych pojemnościach silnika, których cena nie przekracza 5 tys. złotych

Yamaha Aerox

Aerox


REKLAMA

Aerox stylistyką nadwozia nawiązuje do motocykli sportowych. Z pewnością nie przypadnie do gustu wygodnickim, ale na jezdni na pewno będzie przyciągał uwagę swym wyglądem. Wyposażony w sportowe nadwozie pozbawione owiewek w dolnej części nie zapewnia podczas jazdy takiej ochrony przed wiatrem jak inne skutery. Również sportowa pozycja za kierownicą jest mniej wygodna, a na dodatek ma dość twarde, jak na sportowca przystało, zawieszenie. Użytkownicy podkreślają, że części do niego są niedrogie i dostępne.

Yamaha Aerox, 2005 r., cena 4350 zł.

Kymco ZX 50

Kymco ZX 50

Tajwańska marka Kymco cieszy się dobrą opinią wśród użytkowników skuterów, a model ZX 50 uważany jest za niedrogi, lecz solidny. Skuterzyści podkreślają, że szczególnie nadaje się dla początkujących. Jest nieduży i lekki. Bardzo wygodnie się go prowadzi. Nadaje się też dla niższych kierowców. Niewiele pali, a jednocześnie jest zrywny. Świetnie nadaje się do jazdy po mieście.

Kymco ZX 50, 2009 r., cena 3500 zł (w tym dwa kaski, kufer i rękawice).

Benelli 491 ST

Benelli 491 ST

Konkurent Aeroksa w kategorii skuterów sportowych. Użytkownicy są na ogół bardzo zadowoleni z jazdy tym jednośladem. Podkreślają jego oryginalny wygląd i „usportowiony” tłumik. Jak na „50” jest świetnie wyposażony: gazowe amortyzatory, chłodzony cieczą silnik, tarczowe hamulce. Niektórzy narzekają na dość twarde zawieszenie i paliwożerność.

Benelli 491 ST, 2002 r., cena 3500 zł.

Gilera Runner 200 VXR

Gilera Runner 200 VXR

Runnera o pojemności 200 ccm nieczęsto spotkamy na polskich szosach. Bardziej popularne są modele z mniejszymi silnikami. To kolejny skuter o sportowym zacięciu w naszym zestawieniu. Sztywna, kołyskowa rama, oryginalna linia nadwozia i hydrauliczne amortyzatory to zalety tego modelu. Silnik generuje moc 21 KM, a pojazd jest jednym z najszybszych skuterów – rozwija prędkość do 140 km/h. Skąpe owiewki nie zabezpieczają przed pędem powietrza, ale dzięki widocznym na zdjęciu otworom ciepłe powietrze z chłodnicy ogrzewa nogi. W wysokim kanale centralnym umieszczono zbiornik paliwa, co wpłynęło na obniżenie środka ciężkości skutera i zapewniło dobre prowadzenie na zakrętach.

Gilera Runner 200 VXR, 2005 r., cena 3600 zł.

Piaggio X8

Piaggio X8

X8 to miejski skuter o zacięciu turystycznym. Równie dobrze nadaje się do dojazdów do pracy czy po zakupy, jak i na niezbyt długie wyprawy wakacyjne. Silnik o pojemności 125 ccm ma 15 KM. Do zalet należy zaliczyć też duże koła i tarczowe hamulce oraz obszerną wygodną kanapę. Na wyprawach za miasto albo po zakupy docenimy obszerny, 56-litrowy bagażnik pod siodłem.

Piaggio X8, 2005 r., cena 3800 zł.

Kymco Agility RS

Kymco Agility RS

Użytkowy mieszczuch o sportowym zacięciu. Wygodny, łatwy w prowadzeniu, niemal przyklejony do jezdni. Schowek pod kanapą mieści kask typu jet, z przodu jest tylko haczyk na torebkę lub siatkę z z niewielkimi zakupami. Za to płaska podłoga pozwala przewieźć np. neseser w drodze do pracy. Skuter ma dzieloną kanapę. Siedzenie pasażera można podnieść i wtedy mamy jednoosobowy skuter z oparciem dla kierowcy. Podczas jazdy w mieście jest bardzo poręczny. Dość twarde, ale jednak nie sportowe zawieszenie bardzo dobrze sprawowało się w naszych testach.

Kymco Agility RS, 2011 r., cena 4200 zł.

Yamaha Majesty 125

Yamaha Majesty

Świetny jako pierwszy „duży” skuter. Ciekawa, ponadczasowa stylistyka nadwozia, spory bagażnik, w którym mieszczą się dwa kaski i dynamiczny silnik o pojemności 125 ccm, który dobrze się sprawuje w jeździe miejskiej – to główne zalety tego skutera. Wygodna kanapa i możliwość dokupienia akcesoryjnych kufrów sprawiają, że Yamaha Majesty powinna sprawdzić się także w turystyce.

Yamaha Majesty 125, 2007 r., cena 4600 zł.

KOMENTARZE


REKLAMA