fbpx
A password will be e-mailed to you.

Jeśli rozważacie zakup skutera, którym chcecie pojeździć jeszcze w tym sezonie to teraz jest najlepsza pora, żeby poszukać odpowiedniego modelu. Przedstawiamy 7 skuterów o różnych pojemnościach silnika, których cena nie przekracza 5 tys. złotych

Profity z jazdy skuterem w mieście są ogromne: nie interesują nas korki i wielominutowe oczekiwanie na światłach na swoją kolei, a dzięki temu do pracy możemy wyjść po prostu nieco później. Poza tym na miejsce dojeżdżamy zrelaksowani i uśmiechnięci, a to klucz do utrzymywania dobrych relacji z innymi osobami w firmie. Po pracy z kolei bez większego problemu zrobisz zakupy, po raz kolejny ominiesz korki i wrócisz do domu. Najbardziej przyziemną zaletę jazdy skuterem odkryjesz jednak po otwarciu portfela – te sprzęty naprawdę są ekonomiczne!


REKLAMA

Yamaha Aerox

Aerox stylistyką nadwozia nawiązuje do motocykli sportowych. Z pewnością nie przypadnie do gustu wygodnickim, ale na drodze na pewno będzie przyciągał uwagę swym wyglądem. Wyposażony w sportowe nadwozie, co prawda nie chroni tak przed wiatrem jak inne skutery, ale może dać kupę frajdy z jazdy. Również sportowa pozycja za kierownicą jest mniej wygodna, a na dodatek ma dość twarde, jak na sportowca przystało, zawieszenie. Sportowe korzenie sprawiają, że Aerox jest skuterem mniejszych gabarytów i wagi, a to może być dużym atutem dla początkujących adeptów sztuki jednośladowej.

Yamaha Aerox 50

Użytkownicy podkreślają, że części do niego są niedrogie i dostępne. Na rynku znajdziemy również całą masę części tuningowych, które sprawią, że Yamaha Aerox będzie jeszcze chętniej startować spod świateł! Warto pamiętać, że Aerox wyposażony jest w silnik o pojemności 50 ccm, a więc możesz się nim poruszać jeśli bez prawa jazdy (jeśli ukończyłeś 18 lat przed 2013 rokiem)

Kymco ZX 50

Tajwańska marka Kymco cieszy się dobrą opinią wśród użytkowników skuterów, a model ZX 50 uważany jest za niedrogi, lecz solidny. Warto jednak pamiętać, że ZX 50 wyposażony jest w silnik dwusuwowy – dzięki temu jednostka osiąga moc na poziomie 5 KM i możliwość osiągnięcia prędkości maksymalnej w granicach 75 km/h, jeśli oczywiście silnik, gaźnik oraz elektronika nie posiadają blokad. Musimy jednak pamiętać, że silnik dwusuwowy wymaga dodatkowego oleju spalanego razem z paliwem, a remonty mimo wszystko będziemy musieli wykonywać niż w silnikach czterosuwowych. Cóż, coś za coś!

Kymco ZX 50

Skuterzyści podkreślają, że szczególnie nadaje się dla początkujących. Jest nieduży i lekki. Bardzo wygodnie się go prowadzi. Nadaje się też dla niższych kierowców. Niewiele pali, a jednocześnie jest zrywny. Świetnie nadaje się do jazdy po mieście.

 

Kymco Vitality 2T 

Tym razem kolejny przedstawiciel popularnych skuterów dwusuwowych. Na pierwszy rzut oka Vitality to typowa, miejska pięćdziesiątka. W zasadzie niczym szczególnym się nie wyróżnia. Ma miłą dla oka linię, jest wykonany z materiałów dobrej jakości, starannie zmontowany i na dodatek, jak na skuter markowy, ma umiarkowaną cenę.

Na kanapie jest wystarczająco dużo miejsca dla dwóch osób, aby przejechać z jednego krańca miasta na drugi lub z jednej wsi do sąsiedniej. Dodatkowo na polskich portalach aukcyjnych tych skuterów znajdziemy całkiem sporo, więc jest w czym wybierać. Również rynek części zamiennych jest szeroki. Od używek, których jest sporo, aż po nowe i przede wszystkim oryginalne części, których ceny nikogo nie powinny zwalić z nóg.

Poza tym wygląd. Nie jest nachalny, a sam skuter nie wygląda tanio. 

 

 


REKLAMA



REKLAMA


Piaggio X8

Nasza pierwsza propozycja wyposażona w silnik o pojemności 125. Piaggio X8 to skuter zupełnie inny niż poprzednicy: jest zdecydowanie większy, co może wymagać nieco większej ilości doświadczenia, chociaż bez przesady. Nadal to lekka 125-tka, którą z powodzeniem będziesz mógł się poruszać z prawem jazdy kategorii „B” w kieszeni.

 

X8 to miejski skuter o zacięciu turystycznym. Równie dobrze nadaje się do dojazdów do pracy czy po zakupy, jak i na niezbyt długie wyprawy wakacyjne. Silnik o pojemności 125 ccm ma 15 KM. Do zalet należy zaliczyć też duże koła i tarczowe hamulce oraz obszerną wygodną kanapę. Na wyprawach za miasto albo po zakupy docenimy obszerny, 56-litrowy bagażnik pod siodłem.

 

 

Kymco Agility RS

Kymco Agility RS

Użytkowy mieszczuch o sportowym zacięciu. Wygodny, łatwy w prowadzeniu, niemal przyklejony do jezdni. Schowek pod kanapą mieści kask typu jet, z przodu jest tylko haczyk na torebkę lub siatkę z z niewielkimi zakupami. Za to płaska podłoga pozwala przewieźć np. neseser w drodze do pracy. Skuter ma dzieloną kanapę. Siedzenie pasażera można podnieść i wtedy mamy jednoosobowy skuter z oparciem dla kierowcy. Podczas jazdy w mieście jest bardzo poręczny. Dość twarde, ale jednak nie sportowe zawieszenie bardzo dobrze sprawowało się w naszych testach.

Pamiętajmy, że Kymco Agility możemy znaleźć w różnych wersjach, dlatego warto dobrze poszperać i zdecydować się na najbardziej satysfakcjonujące nas rozwiązanie.

Yamaha Majesty 125

Świetny jako pierwszy „duży” skuter. Ciekawa, ponadczasowa stylistyka nadwozia, spory bagażnik, w którym mieszczą się dwa kaski i dynamiczny silnik o pojemności 125 ccm, który dobrze się sprawuje w jeździe miejskiej – to główne zalety tego skutera. Wygodna kanapa i możliwość dokupienia akcesoryjnych kufrów sprawiają, że Yamaha Majesty powinna sprawdzić się także w  niezbyt odległej turystyce.

 

KOMENTARZE


REKLAMA