Wybraliśmy 12 skuterów o pojemności 125 ccm idealnych na początek motocyklowej przygody. Tym bardziej, że mogą nimi jeździć kierowcy z prawem jazdy kat. B. Oto wybrane propozycje skuterów tej klasy.

Honda PCX 125

Honda PCX 125


REKLAMA

Honda PCX 125 to modny skuter o nowoczesnej linii. Charakter nadaje mu oryginalna przednia lampa w kształcie litery X. Wyglądem przypomina nieco maksiskutery. Zapewnia wygodną jazdę nie tylko kierowcy, lecz także pasażerowi.

Najważniejszą zaletą tego skutera jest dynamiczny, a jednocześnie niezwykle oszczędny silnik. Według zapewnień producenta spalanie wynosi zaledwie 2,7 l na 100 km. Wygodną jazdę zapewniają spore jak na skuter, 14-calowe koła.

Cena: 11 200 zł (rocznik 2012)

Honda SH125i

Honda SH125i

Jeden z dwóch dostępnych w salonach Hondy modeli z serii SH. Wyróżnia się spośród pozostałych skuterów tej marki systemem C-ABS w standardzie. Podobnie jak w innych modelach skuterów Hondy, ma zintegrowany system sterowania hamulcami przednim i tylnym, a oprócz tego ABS, czyli system zapobiegający poślizgowi, przydatny szczególnie podczas jazdy po mokrej nawierzchni lub przy ostrym hamowaniu. Hamulce na obu osiach – tarczowe, sterowane hydraulicznie.

Podobny jak w Hondzie PCX silnik ma jednak odrobinę inną charakterystykę. Osiąga moc 11,8 KM przy 8500 obr/min oraz maksymalny moment obrotowy 11 Nm przy 6500 obr/min. Zużycie paliwa według producenta to 2,1 l/100 km z systemem Start-Stop. Po wyłączeniu Start-Stopu – 2,2 l/100 km.

Zaletą wpływającą korzystnie na komfort jazdy są 16-calowe koła.

Honda SH 125i ABS kosztuje 13 900 zł. Dostępna jest również wersja bez ABS – za 12 200 zł

Kymco Agility City 125

Kymco Agility City 125

Kymco to tajwański specjalista w budowie skuterów. Przez wiele lat produkował je na licencji Hondy, a teraz z doświadczenia tej firmy skorzystało Kawasaki przy tworzeniu swego pierwszego skutera J300. Mimo dalekowschodniego pochodzenia skutery Kymco uznawane są przez wielu za markowe.

Agility City 125 ma nowoczesny wygląd, dynamiczny i oszczędny silnik 4-suwowy, wyposażony jest fabrycznie w spory kufer i co najważniejsze – ma duże 16-calowe koła. To przekłada się na komfort jazdy, zwłaszcza na nierównych nawierzchniach, gdzie zwykle słabiej sobie radzą mniejsze skuterowe kółka.

Na obszernej kanapie z powodzeniem zmieszczą się dwie osoby. Mimo że nazwa wskazuje, iż jest to miejski skuter, nadaje się również na niezbyt daleki weekendowy wypad.

Cena: 6300 zł

Kymco Like 125

Kymco Like 125

Kymco Like 125 zaprojektował włoski stylista Massimo Zaniboni, który umiejętnie połączył nowoczesność z nostalgicznym stylem retro. Skuter napędzany jest oszczędnym 4-suwowym silnikiem. Ma spore możliwości transportowe. Kufer to fabryczne wyposażenie, a poza tym jest jeszcze schowek na kask pod kanapą i niewielki schowek na drobiazgi na przedzie skutera.

Testowaliśmy Kymco Like z silnikiem 50 ccm. Warto przeczytać ten artykuł, bo jego autorka przesiadła się z samochodu na jednoślad. Opowiada więc nie tylko o samym skuterze, lecz także o wrażeniach i zaletach przesiadki na jednoślad.

Kymco Like 50 | Jak zostałam skuterzystką

Cena Kymco Like 125 z rocznika 2013: 6800 zł.

Romet Retro 7 125

Romet Retro 7

Nobliwy wygląd skutera idzie w parze z jego zachowaniem na drodze. Jest spokojny, co nie oznacza wcale, że powolny. Retro 7 ma stosunkowo komfortowe zawieszenie i niezwykle wygodną kanapę. Jest cichy, więc długotrwała jazda nim nie męczy i daje wiele przyjemności. W chińskich skuterach to nie jest normą – pisał Jacek Gradomski w teście Rometa Retro 125.

Romet Retro 7 125 ma i zalety, i wady, jednak tych ostatnich nie ma zbyt wiele, a cena jest bardzo, ale to bardzo atrakcyjna.

Zobacz: Romet Retro 7 125 | Na fali

Cena: 4699 zł.

Romet White City

Romet White City w wersji 125 to jeden z jednośladów, którymi będzie można jeździć z prawem jazdy kat. B

Romet White City to jeden z tegorocznych miejskich trojaczków tej marki, obok Blu i Latte. Jedyny, który jest dostępny w wersji silnikowej 125 ccm. Ma większe koła – z przodu 16-, z tyłu 14-calowe (Blu i Latte jeżdżą na dwunastkach). Różni się też hamulcami. W odróżnieniu od Blu i Latte, które na tylnym kole mają bęben, biały ma na obu osiach hamulce tarczowe. 4-suwowy silnik osiąga maksymalną moc 6,6 KM i rozpędza skuter do 90 km/h.

Zobacz: Skutery Romet Platnium | Miejska seria w trzech kolorach

Cena: 6299 zł.

SYM Fiddle III 125

SYM Fiddle III

Fiddle to jeden z najpopularniejszych modeli tajwańskiej (nie chińskiej) firmy SYM. Doczekał się już trzeciej wersji. Mimo zmian, które nadają mu bardziej nowoczesny wygląd, nadal pozostaje skuterem w stylu retro. Fiddle III jest sprzedawany w trzech wersjach silnikowych, również w tej, która nas najbardziej interesuje – 125 ccm. W Fiddle III ten silnik ma ponad 10 KM. Powiększono też zbiornik paliwa. Nowy jaśniejszy reflektor i więcej miejsca na bagaż pod kanapą to kolejne nowości we wszystkich odmianach Fiddle III.

Cena: 7299 zł.

SYM GTS 125i

SYM GTS

SYM GTS 125i wcale nie wygląda jak „stodwudziestkapiątka”, raczej jak maksiskuter. I to wcale nie jest złudzenie. Zwykle bowiem w tej samej konstrukcji producenci montują silniki o pojemności 50 lub 125 ccm. Tymczasem w GTS 125 to najmniejsza pojemność obok 250 i 300 ccm, więc i konstrukcja musi być dostosowana do większych mocy i prędkości. Przez to wzrasta również masa pojazdu – GTS 125i waży ponad 160 kg.

SYM GTS 125i to skuter dla tych, którzy chcą się czuć bezpieczniej na szosie. Jest wyposażony w ABS, a w wersji z tego roku także system Start&Stop, który wyłącza silnik po trzech minutach postoju. Według obliczeń firmy oszczędza się w ten sposób paliwo – ok. 11 proc. w ruchu miejskim. O 6 proc. zmniejsza się także emisja CO2.

Cena: 15499 zł.

Vespa Primavera

Vespa Primavera

Nowa Vespa pojawiła się w tym roku. Nazwą nawiązuje do kultowego modelu sprzed 45 lat.

Primavera to elegancki skuter o klasycznej linii pełnej zmysłowych krągłości, który potrafi zauroczyć w mgnieniu oka.

Jednak nie tylko jej uroda zasługuje na uwagę. Primavera 125 jest bardzo żwawa. Czterosuwowa jednostka napędowa bez problemu wprawia skuter w dynamiczny ruch. Do tego sztywna konstrukcja i unowocześnione zawieszenie sprawiają, że Primavera wykazuje się doskonałymi właściwościami jezdnymi. Na drodze zachowuje się stabilnie, a w zakrętach bardzo dobrze trzyma się drogi. Także komfort jest na wysokim poziomie. Nienaganna ergonomia, wygodna pozycja i skuteczne wytłumienie wibracji sprawiają, że jazda nią to czysta przyjemność.

Przeczytaj nasz test: Vespa Primavera | Skuter dobry na wiosnę

Cena: 16 990 zł.

Vespa Sprint

Vespa Sprint

Sprint jest również nawiązaniem do długiej tradycji skuterów Vespa. Od lat sześćdziesiątych, do których odwołuje się nowy model, wciąż niezmienny pozostał styl i konstrukcja samonośnego nadwozia z wytłaczanej i spawanej blachy stalowej.

Sprint, tak samo jak Primavera, wyposażona jest w dynamiczny, czterosuwowy silnik o pojemności 125 ccm. Żwawy silnik równomiernie oddaje moc i sprawia, że Vespą bardzo sprawnie można poruszać się po mieście. Na komfort podróżowania wpływa nie tylko wygodna pozycja, czy dobrze skrojona kanapa, ale przede wszystkim duże, jak na skuter Vespy, 12 calowe koła. Dzięki nim pokonywanie nierówności, których w mieście nie brakuje, przestaje być uciążliwe.

Zobacz także: Nowa Vespa Sprint | Żwawa i zadziorna

Cena: 17 700 zł.

Yamaha Tricity

Yamaha Tricity

Yamaha Tricity może być najlepszym wyborem dla tych, którzy przesiadają się z czterech kółek i trochę obawiają się jednośladu. Łączy w sobie stabilność, co kierowcy aut docenią zwłaszcza na postojach czy przy ruszaniu, ze zwinnością skutera.

Zobacz: Yamaha Tricity | Krótko od konceptu do produkcji

Yamahę na trzech kołach prezentowaliśmy już w serwisie. Przypomina ona podobne trójkołowe rozwiązania Piaggio MP3 czy Peugeota Metropolis, ale Japończycy postawili na mniejszy silnik, właśnie o pojemności 125 ccm. Cena ma być również przystępna – jeszcze dokładnie nie wiemy, ile trzeba będzie zapłacić w polskim salonie, wiemy jednak, że Yamaha chce w Europie sprzedawać trójkołowca za mniej niż 4 tys. euro.

Yamaha D’elight

Yamaha D'elight

Yamaha D’elight to kompaktowy jednoślad w stylu retro, który łączy bardzo modny obecnie wygląd z ekonomicznym spalaniem i przystępną ceną. To skuter lekki i zwinny, przeznaczony do codziennej komunikacji w mieście.

Zobacz: Nowa Yamaha D’elight – styl retro, klasa 125

Specjalnie zaprojektowane rurowe podwozie sprawia, że D’elight rozmiarami i masą przypomina skuter klasy 50 ccm. Napędza go jednak kompaktowy, 1-cylindrowy, 4-suwowy silnik chłodzony powietrzem, o pojemności 114 ccm. Maksymalny moment obrotowy 7,7 Nm jest osiągany przy 5500 obr/min, co nadaje modelowi D’elight dynamiczne przyspieszenie.

Cena: 8800 zł.

KOMENTARZE

REKLAMA

Polecane artykuły
Rusza dziewiąta edycja Plebiscytu Motocykl Roku! Zagłosuj w plebiscycie i…
Podczas targów Moto Expo Suzuki zaprezentuje aż dziewięć nowości na…